Δεύτε λάβετε φως…δεύτε λάβετε τη χαρά
Δεύτε λάβετε φως…δεύτε λάβετε τη χαρά
.
Μυστήριο μέγα και παράδοξο, το επαναλαμβανόμενο θαύμα του Αγίου Φωτός, στον Άγιο Τάφο, και όντως αυτό που μας σώζει, είναι το άκτιστο φως της Αναστάσεως. Βλέπουμε κάθε χρόνο στις τηλεοράσεις μας, τον Πατριάρχη να εξέρχεται από το κουβούκλιο του Παναγίου Τάφου με τις δύο δέσμες αναμμένων κεριών και λίγο πολύ, νομίζουμε ότι είναι ακόμη ένα "φανταστικό" της μικρής οθόνης.
Πίσω από όλα αυτά, πίσω από το θαύμα αυτό, κρύβεται μια συνεχιζόμενη απίστευτη "μάχη", μεταξύ των χριστιανικών δογμάτων που έχουν "κομμάτια" στον Ναό της Αναστάσεως. Όλοι κατοικοεδρεύουν μέσα στον Ναό της Αναστάσεως και έχουν ιστορικά "προνόμια" τα οποία εποφθαλμιούν, ως "λύκοι" οι άλλοι. Το τυπικό αυστηρό και κάθε παρέκκλιση πληρώνεται ακριβά αφού σημαίνει και απόλλυα χώρου. Προνομιούχοι οι Ορθόδοξοι οι οποίοι κατέχουν τον Τάφο του Χριστού και όλα τα σημαντικά προσκυνήματα, γι’ αυτό και είναι κατά κανόνα, ο κύριος στόχος των πυρών.
Οι σκηνές που διαδραματίζονται είναι μοναδικές ίσως και λίγο τρελές, αλλά είναι πραγματικές. Θυμιάζει ο ορθόδοξος Ιερέας, εντός του κουβουκλίου του Τάφου του Χριστού, έρχεται ο Αρμένιος αμέσως μετά και θυμιάζει εκτός, ενώ ο ορθόδοξος διάκονος θα πρέπει να απλώσει σχετικό χαλάκι. Ακολουθεί ο ρωμαιοκαθολικός με ανάλογο τυπικό και ούτω καθεξής και αλίμονο αν δεν υπάρχει χαλάκι ή αν αλλάξει η σειρά…
Μέγα Σάββατο, μεσημέρι και οι φωνές θριάμβου των ορθοδόξων όταν εξέρχεται το Άγιο Φως, αντηχούν στα αυτιά μας, ως ποδοσφαιρικό σκηνικό, αλλά κάθε άλλο παρά έτσι είναι. Είναι ο πραγματικός επαναλαμβανόμενος θρίαμβος των ορθοδόξων κατά των ετεροδόξων και κάποτε κακοδόξων, οι οποίοι δίπλα στον Τάφο του Χριστού, παρενοχλούν μεν, αλλά δεν αποδιώχνονται. Στους κόλπους της μητέρας εκκλησίας χωρούν όλοι και η αγάπη χωρεί τους πάντες, μέχρι την τελική συναίσθηση της αλήθειας. Μου έλεγε ένας συνάδελφος, ο οποίος έμεινε άγρυπνος και χωρίς φαγητό για 36 τόσες ώρες μέσα στο Ναό της Αναστάσεως, δίπλα στον Πανάγιο Τάφο, ότι είδε το Άγιο Φως, σε χρώμα μπλε, με τη μορφή αστραπής να κάνει γύρους, πάνω από τον Τάφο του Χριστού την ώρα που ο πατριάρχης ήταν εντός και προσευχόταν. Ακολούθως μπόρεσε και άγγιξε τη Θεία Φλόγα, η οποία δεν έκαιε, για μερικά δευτερόλεπτα. Το Άκτιστο αυτό Θείο Φως βρίσκεται, λένε πάντα γύρω από τον Πανάγιο Τάφο και όσοι είναι καθαροί και όσους η Θεία Πρόνοια επιτρέπει μπορούν να το δουν ολόχρονα. Το μόνο που μπορούμε τελικά να αναφωνήσουμε είναι το "Τις Θεός Μέγας ως ο Θεός ημών ο ποιόν θαυμάσια μόνο…" Και αυτή η αυτοπαράδοση στον επί γης παράδεισο, αυτή η μυστική, μυστηριακή βίωση της Θείας Χάρης, κάνει τον άνθρωπο αληθινό άνθρωπο.
«Δεύτε λάβετε φως εκ του ανεσπέρου φωτός…» θα αναφωνήσουν και φέτος οι κληρικοί λίγο πριν τον Καλό Λόγο και όλοι νηστεύσαντες και μη, καλούνται να απολαύσουν του μυστικού συμποσίου της Πίστεως.
Βεβαίως, θα υπάρχουν και οι λιγότερο «τυχεροί» που θα γίνουν καπνός, υποτασσόμενοι στα πάθη ή τις αδυναμίες τους.
Πάντως ό,τι και να συμβαίνει, μια «επίσκεψη» το βράδυ του Σαββάτου στην Εκκλησία και συμμετοχή σ’ όλη την αναστάσιμη θεία λειτουργία θα πείσει για την «αξία» της βραδιάς. Χριστός Ανέστη
Σχόλια