Φορομπήκτες και Αστυνόμοι
Φορομπήκτες και Αστυνόμοι
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΠΑΡΗ
ΤΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ με τους «κλέφτες και αστυνόμους» φαίνεται ότι θέλουν να παίξουν εκεί στο Υπουργείο Οικονομικών. Και διερωτάται κανείς αν όλα γίνονται με τη σύμφωνη γνώμη του Μιχάλη Σαρρή, ο οποίος άλλη εικόνα έδωσε και έδειξε, για τον τρόπο που θέλει να εμπεδώσει την φορολογική συνείδηση και να καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής. Λες και βιάζονται να εφαρμόσουν το αστυνομικό κράτος και στον τομέα της οικονομίας, συνεχίζοντας το έργο της Αστυνομίας, με τα ατέλειωτα πρόστιμα. Ξεχνούν ότι ο κόσμος δεν πάει μπροστά μόνο με τις ποινές, αλλά χρειάζονται και επιβραβεύσεις.
ΤΙ ΗΤΑΝ και αυτό και πάλι με το αυτόματο 30λιρο πρόστιμο σε όσους καθυστερήσουν, έστω και μια μέρα, να υποβάλουν την φορολογική τους δήλωση. Καλά γιατί τόση βιασύνη. Μήπως οι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών θα εξετάσουν όλες τις δηλώσεις σε μια μέρα. Δηλαδή τώρα που εφαρμόστηκε το σύστημα στο διαδίκτυο, αντί το κράτος να γίνει πιο χαλαρό, αφού θα διευκολυνθούν οι υπάλληλοι, είναι ανάγκη να γίνει τόσο αυστηρό. Τα χρήματα των φτωχών υπαλλήλων θα πάρουν και όχι τα κρυμμένα πλούτοι των μεγαλο... αυτοεργοδοτουμένων, οι οποίοι όπως λένε οι στατιστικές, πληρώνουν τα ίδια με τις οικιακές βοηθούς. Αν είναι μάγκες, ας σταματήσουν αυτή την υποκρισία του φόρου εισοδήματος και ας αυξήσουν το ΦΠΑ – το μόνο δίκαιο φόρο - στα είδη πολυτελείας, ώστε να πληρώνουν και αυτοί που έχουν τα πολλά και δεν γνοιάζονται να ξοδεύουν.
ΑΥΤΕΣ τις μέρες συζητείται στην Βουλής και το άλλο περίφημο νομοσχέδιο, με το οποίο θα πηγαίνουν μέχρι έξι μήνες φυλακή και θα πληρώνουν τσουχτερά πρόστιμα, όσοι καταναλωτές δεν λαμβάνουν αποδείξεις από τα καταστήματα. Καλά είναι δυνατό να πιστέψει κανείς ότι οι υπολογιστές και οι τεχνοκράτες του ΦΠΑ δεν μπορούν να ανακαλύψουν ποιοι δεν κλέβουν φόρους και είναι ανάγκη να τρομάζουν τον κοσμάκη. Δηλαδή δεν φτάνει που οδηγείς και τρέμεις μην ανάψει το φλας στα φώτα, θα φοβάσαι μήπως και ξεχάσεις να ζητήσεις απόδειξη.
ΣΤΗΝ Ελλάδα όπου το σύστημα της απόδειξης, απέτυχε σε μεγάλο βαθμό, πρόσφεραν στους πολίτες και κίνητρα. Δίδουν εκπτώσεις στο φόρο, σε όσους παρουσίαζαν αποδείξεις στην εφορία. Ακόμη σε πολλές χώρες, προσφέρουν έκπτωση μέχρι 10% σε όσους υποβάλλουν φορολογική δήλωση μέσω διαδικτύου. Καλό το επιχείρημα ότι θα γλιτώνουν οι μεγαλοτραπεζίτες, αλλά γιατί δεν μπαίνει ένα πλαφόν και η έκπτωση να αφορά μόνο τους μισθοσυντήρητους. Όταν είναι για φόρους τα σκέφτονται όλα, όταν είναι για μπόνους, τα βρίσκουν όλα δύσκολα.
ΑΡΑΓΕ ξέχασαν εκεί στο Υπουργείο Οικονομικών ότι μόλις πριν μερικούς μήνες έγινε η λεγόμενη φορολογική αμνηστία και χάρισαν στους φοροφυγάδες εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες, για να φανερώσουν τα δισεκατομμύρια που είχαν κρυμμένα, τα περισσότερα από τα οποία προήλθαν, από το χρηματιστηριακό σκάνδαλο και από μαύρες εργασίες. Αλήθεια αυτά τα νέα κόλπα για φοβίζουν τους φτωχούς – οι πλούσιοι έχουν λογιστές και δικηγόρους και ξέρουν καλά τη δουλειά τους – πόσα θα στοιχίσουν το δημόσιο και πόσοι νέοι υπάλληλοι θα χρειαστούν.
ΚΑΛΟ είναι να δημιουργούνται νέες δουλειές, να μπορούν αξιοπρεπώς να εργάζονται οι άνθρωποι, αλλά κάπου να υπάρχει το μέτρο και κάπου οι άνθρωποι να μπορούν να δημιουργούν, χωρίς να φοβούνται. Αυτή η μανία, να αστυνομεύονται τα πάντα και οι πάντες, παραπέμπει σε σκηνικά κομουνιστικών καθεστώτων, όπου οι μισοί πολίτες παρακολουθούσαν τους άλλους μισούς. Ευτυχώς ακόμη η πλειοψηφία των πολιτών είναι τίμιοι σε αυτό τον τόπο, έστω και αν καθημερινά προκαλούνται, με αψυχολόγητες απαγορεύσεις.
Σχόλια