Ανεβαίνοντας στη Βαβέλ…



.

? Όλα καλά και όλα ωραία και ο άνθρωπος μέσα σ' αυτό τον "ψεύτικο ντουνιά" αναζητεί εδώ και χιλιάδες χρόνια πώς θα ξεφύγει από τη χοϊκή του μοίρα, αλλά πάντα αυτός ο ίδιος "τρώεται τζιαι πάντα καταλιέται", όπως θα έλεγε και ο Παύλος Λιασίδης...
? Από τον παράδεισο έφυγε, γιατί θέλησε να γίνει Θεός, ήθελε να απαρνηθεί τον Δημιουργό του. Το "μήλο" φταίει και η "αφελής" Εύα, αλλά και αυτός, που για χάρη της γυναίκας τρελάθηκε… ? Για το "καλό μας" σήμερα εργάζονται χιλιάδες επιστήμονες και δεκάδες εργαστήρια σ' όλο τον κόσμο, για να έχουμε εμείς το «αποκωδικοποιημένο» βιβλίο της ζωής, για να ξέρουμε, λέει, τα μυστικά της ζωής.
? Το ερώτημα, ωστόσο, είναι αν τελικά θα έχουμε και τα «πνευματικά δικαιώματα» του κατασκευάσματος ή αν τελικά θα χάσουμε και το ψωμί και το καλάθι, από τον ανώτερο «αστυνόμο» της ζωής.
? Ανασκαλίζοντας την ιστορία και μαθαίνοντας από τα παθήματα του παρελθόντος, μπορούμε να διδαχθούμε πράγματα και θαύματα, με τις κατά καιρούς επιτυχίες του ανθρώπου, για τα κατά εποχές όνειρά του, να καταστεί ένας μικρός Θεός…
? Κάποτε, είχα την τύχη να επισκεφθώ το Ιράκ, την περιοχή που λεγόταν κάποτε Μεσοποταμία, στον χώρο όπου ήταν ο παράδεισος των πρωτοπλάστων, όπως έλεγαν κάποτε.
? Εκεί επισκεφθήκαμε τη Βαβυλώνα, καθώς και τον "Πύργο της Βαβέλ", τον χώρο όπου -σύμφωνα με την παράδοση- επιχειρήθηκε η προσπάθεια να φθάσουν οι άνθρωποι στον ουρανό, με σκάλα έναν πύργο…
? Στον ίδιο αυτό χώρο, κατά παράδοξο αλλά όχι παράξενο τρόπο, βρίσκεται και ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του ανθρώπου που κατέκτησε όλο τον κόσμο. ? Εκεί μέσα στα χαλάσματα της Βαβυλώνας, υπάρχει και το κρεβάτι του μεγάλου στρατηλάτη, ο χώρος όπου -σύμφωνα με την παράδοση- ο ετοιμοθάνατος Μεγαλέξανδρος αποχαιρέτησε τον πολυάριθμο και πολυφελετικό στρατό του. ? Η ορθόδοξη αγιογραφία αναπαριστά, πολύ σοφά, τα οστά του Μεγάλου Στρατηλάτη δίπλα από τον Αββά Σισώη, τον ασκητή της ερήμου, και δίνει ακριβώς τη διαφορά ανάμεσα στον "κατακτητή" του κόσμου, με τον "κατακτητή" του ουρανού.
? Και με τις εικόνες αυτές να επιστρέψουμε στο σπάσιμο του κώδικα του
DNA, δηλαδή στη χαρτογράφηση του πρώτου λειτουργικού προσχεδίου ολόκληρου του αυτοαναπαραγόμενου τμήματος του κυττάρου. ? Αυτά, τα εν πολλοίς, ακαταλαβίστικα συμπληρώνονται και με την ανακοίνωση της προοπτικής ότι θα ανοίξει ο δρόμος για την πρόληψη, τη διάγνωση και τη θεραπεία ασθενειών με τη χρήση πιο εξειδικευμένων και αποτελεσματικών φαρμάκων ή ακόμα και στην απάλειψη των καταστρεπτικών κληρονομικών διαταραχών. ? Ασθένειες όπως ο διαβήτης, οι καρδιοπάθειες και η υπέρταση, η σχιζοφρένεια, η σκλήρυνση κατά πλάκας και νευρολογικές ασθένειες θα αντιμετωπίζονται με εντελώς νέα οπτική πριν καν εκδηλωθούν. ? Το θαύμα έγινε… και ο άνθρωπος είναι ένα βήμα, όπως λένε οι υπεραισιόδοξοι, πριν από την ανακάλυψη της πηγής της ζωής. ? Ωστόσο, μέσα από αυτό το ισχυρό «όπλο», που αναμένεται να καταστήσει τους επιστήμονες μικρούς «ανθρωποθεούς», αναπηδούν ηθικά διλήμματα και ηθικοί προβληματισμοί, οι οποίοι έχουν πρακτική και όχι θεωρητική βάση.
? Σήμερα οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι ασφαλιστικές εταιρείες σ’ όλο τον κόσμο, σε αναγκάζουν να περάσεις από δεκάδες εξετάσεις για να σε εργοδοτήσουν ή για να σου κάνουν ασφάλεια, ενώ αν η «ζυγαριά» βαρεί προς την πιθανότητα της ασθένειας, σε αποστρέφονται όπως ο διάβολος το λιβάνι.
? Το τι θα γίνει αύριο, όταν με μία σταγόνα αίμα θα μπορούν να ξέρουν αν θα εκδηλώσεις καρκίνο ή πότε ακόμη θα πεθάνεις είναι άλλη υπόθεση, αν βεβαίως φθάσουμε ποτέ σ’ αυτό το επίπεδο.
? Ωστόσο, όσοι υποφέρουν από κάποια δύσκολη ασθένεια, σήμερα χαίρονται όσο ποτέ άλλοτε, γιατί γεννιέται η ελπίδα, γεννιέται η πιθανότητα επιτέλους κάποτε να απαλλαγούν από το δράμα που περνούν και αυτοί και οι συγγενείς τους.
? Πάντως, αυτή η «βαβελική» ανάβαση της ανθρωπότητας δημιουργεί και ελπίδες αλλά και ενέχει φοβερούς κινδύνους. ? Και πάλι προβάλλει αυτό το μεγάλο δώρο του ανθρώπου, η ελευθερία, η οποία μπορεί να τον οδηγήσει στη ζωή ή στον θάνατο.
? Τελικά "πάντα ματαιότης τα ανθρώπινα, όσα ουκ έστι μετά θάνατον…" και ότι δεν μπορεί να αντέξει σ’ αυτή τη βάσανο, φαίνεται ότι δεν στέκει καλά.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις