Ταΐζοντας τους απογόνους του Μεγαλέξανδρου


.

.

? Οι εικόνες που έρχονται από την Μαύρη Ήπειρο είναι τόσο φοβερές που ούτε να τις βλέπεις θέλεις, αλλά ούτε και να τις θυμάσαι. ? Πείνα, πόλεμοι, εξαθλίωση, δυστυχία, παιδιά να πεθαίνουν και μεγαλύτεροι να γίνονται δούλοι.
? Όταν είσαι ποιμενάρχης, όταν είσαι ο πνευματικός πατέρας για όλα αυτά τα εκατομμύρια πεινασμένα πλάσματα, ούτε ύπνος, αλλά ούτε και ησυχία μπορείς να δώσεις στο σώμα σου.
? Ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ. Πέτρος Ζ΄ άρχισε μια σημαντική προσπάθεια για να δώσει ένα κομμάτι ψωμί, για να σώσει τα παιδιά, τους πεινασμένους που χάνονται για μερικές λίρες.
? Ήδη ο Πατριάρχης Πέτρος πραγματοποιεί περιοδείες στους προσφυγικούς καταυλισμούς που έχουν καταφύγει ξεκληρισμένες οικογένειες κι ορφανά παιδιά, διωγμένοι από την ξηρασία και τους εμφύλιους πολέμους στο πρώην Ζαΐρ.
? Σε μια παράλληλη προσπάθεια, ο Μητροπολίτης Κιτίου κ. Χρυσόστομος, πρόεδρος του Παγκυπρίου Συλλόγου για την καταπολέμηση της μάστιγας της πείνας, μετέβη στην Κένυα όπου διένειμε τρόφιμα σε ορφανά παιδιά της φυλής Τουρκάνας, οι οποίοι όπως πιστεύουν είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου. ? Ο ίδιος Σύλλογος με τη συνεργασία του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας βοήθησε και τους δεινοπαθούντες στην Μοζαμβίκη.
? Ακόμη, ομάδα ιατρών από την Ελλάδα μάζεψε και μετέφερε με στρατιωτικό αεροπλάνο που παραχώρησε η ελληνική Κυβέρνηση, τρόφιμα σε λιμοκτονούντες σε δύσβατες περιοχές λόγω του πολέμου στην Αιθιοπία.
? Το φοβερό στην όλη υπόθεση βρίσκεται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι που κινδυνεύουν να πεθάνουν από την πείνα, είναι 22 εκατομμύρια.
? Ακόμη, όμως, πιο φοβερό είναι το γεγονός ότι οι άνθρωποι αυτοί μπορούν να σωθούν, να ζήσουν με μόνο δέκα λίρες, δηλαδή όσο αξίζει ένας σάκος 80 κιλών αλεύρι, με το οποίο μπορούν να κρατηθούν στη ζωή, μέχρι να βρέξει και να βλαστήσει η γη.
? Τώρα, αν στρέψουμε το βλέμμα μας στον καθρέφτη της συνείδησής μας και δούμε τι κάνουμε, μάλλον θα πάμε και εμείς εκεί που δεν έχει επιστροφή από τις τύψεις.
? Αλλά ό,τι είναι εκτός του σπιτιού μας δεν μας αφορά, φτάνει εμείς να είμαστε καλά και οι μετοχές καλύτερα.
? Λέμε και περηφανευόμαστε για τον μεγάλο μας πρόγονο, τον Μέγα Αλέξανδρο, ο οποίος με την γιγαντιαία εκστρατεία του, υποδούλωσε αλλά και εκπολίτισε, όπως λέμε, τους απολίτιστους…
? Αυτοί οι άνθρωποι που μέχρι σήμερα λένε με περηφάνια, ότι είναι απόγονοι του μεγάλου στρατηλάτη, δεν ξέρω κατά πόσο θα συνεχίσουν να περηφανεύονται αν έλθουν και δουν τι συμβαίνει πραγματικά εδώ στην νήσο των Αγίων.
? Όσοι είχαν τη χαρά να μεταβούν σ’ αυτές τις «αφιλόξενες» χώρες, νιώθουν πραγματικά τον σεβασμό και τον θαυμασμό που εκδηλώνουν οι άνθρωποι αυτοί για τη δική μας ελληνική καταγωγή.
? Γιουνάν.. γιουνάν… Ελληνας… Ελληνας…και όλες οι πόρτες ανοικτές για να υποδεχθούν τους μουσαφίρηδες.
? Κάποτε ένας Ελληνας πρέσβης μιλούσε με πάθος για τη δυνατότητα που έχει η Ελλάδα να «καταλάβει» πολιτιστικά αλλά και οικονομικά, σήμερα, όλες τις χώρες που πέρασε ο Μέγας Αλέξανδρος.
? Αυτή η δύναμη της παράδοσης, αυτή η δύναμη της Ορθοδοξίας που ξέρει να σέβεται τους λαούς, που ξέρει να αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητές τους, που ξέρει να αγαπά αληθινά.
? Πάντως στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης κανείς δεν ξέρει αν αύριο εμείς οι προνομιούχοι δεν θα καταλήξουμε στην ίδια μοίρα με αυτούς τους λιγότερο σήμερα τυχερούς.
? Μπορεί να είμαστε τυχεροί στο στομάχι, αλλά σίγουρα δεν είμαστε τόσο τυχεροί στο επίπεδο της ευτυχίας.
? Τα μάτια των πεινασμένων εκπέμπουν φως και χαρά, ενώ τα βαριά στομάχια μας εκπέμπουν μάλλον δυσωδία και πόνο.
? Αλλά μήπως η χαρά δεν βρίσκεται στο δώσε και όχι στο πάρε…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις