Αγαπημένη μου Ιερουσαλήμ...



.

? Μα είναι τελικά τρελοί αυτοί οι Ισραηλίτες και οι Παλαιστίνιοι, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να δώσουν γη και ύδωρ στους αντιπάλους τους, αλλά όχι την κυριαρχία της Ιερουσαλήμ.
? Οι ειδήσεις από το Κάμπ Ντέιβιντ αναφέρουν ότι το πιο ακανθώδες ζήτημα είναι το μέλλον των Ιεροσολύμων, ενώ οι αναλυτές μιλούν για την ιερή πόλη των χριστιανών, των μουσουλμάνων και των Εβραίων. ? Εντός των τειχών της Παλαιάς Πόλης, οι Εβραίοι προσεύχονται στο ιερό τους, στο δυτικό τείχος, το μόνο άθικτο κομμάτι του εβραϊκού ναού του Σολομώντος που καταστράφηκε από τους Ρωμαίους το 70 μ.Χ., οι μουσουλμάνοι προσέρχονται να προσκυνήσουν στο τζαμί Αλ-
Ακσα, τον τρίτο ιερότερο τόπο του Ισλάμ, όπου κατά την παράδοση ο προφήτης Μωάμεθ ανελήφθη στους ουρανούς καβάλα στο άλογό του, και εκατομμύρια χριστιανοί συρρέουν στον ναό του Πανάγιου Τάφου, όπου κατά το ευαγγέλιο ο Χριστός σταυρώθηκε, ετάφη και αναστήθηκε.
? Κάποτε κουβεντιάζοντας με ένα φίλο, τόλμησα ο αθεόφοβος και είπα τη λέξη Ιερουσαλήμ και λίγο έλειψε να φάω ξύλο.
?
Καλά δεν ξέρεις ότι η σωστή λέξη είναι Ιεροσόλυμα; Τη λέξη Ιερουσαλήμ την επέβαλε η εβραϊκή προπαγάνδα για μας πείσει ότι η πόλη είναι δική τους.
?
Εντάξει, ξέρω ότι αναμένουν ακόμη το Μεσσία, αλλά υπάρχει περίπτωση να πουν ότι εκεί δεν σταυρώθηκε και αναστήθηκε ο Χριστός, αλλά και αν το πουν, τι έγινε.
? Καλά είσαι τρελός, αυτοί... οι Εβραίοι, είναι με ανοικτό το στόμα για φάνε τον κόσμο όλο, είναι πίσω από το τέρας της παγκοσμιοποίησης, είναι ο αντίχριστος, είναι, είναι...
? Η κουβέντα κάπου εδώ κόπηκε, αφού ήταν μάλλον αδύνατο να υπάρξει συνέχεια.
? Η κουβέντα κόπηκε αλλά το μεγάλο «γιατί» δεν έσβησε, ενώ νέα ερωτήματα προστίθενται όταν διερωτηθείς γιατί τόσοι νέοι, κυρίως Παλαιστίνιοι, να μετατρέπονται σε ζωντανές βόμβες, να γίνονται καμικάζι, για χάρη μιας πόλης.
? Αλλά και πάλι γιατί οι Ισραηλινοί είναι έτοιμοι να παραχωρήσουν περισσότερα εδάφη, φτάνει να έχουν την κυριαρχία στην Ιερουσαλήμ;
? Το ίδιο πείσμα φαίνεται ότι έχουν και οι Παλαιστίνιοι, οι οποίοι ούτε λέξη δεν δέχονται να ακούσουν για την παλιά πόλη την οποία διεκδικούν.
? Οι απορίες, νομίζω, ουδέποτε θα λυθούν, εκτός εάν κανείς πάει να ζήσει έστω για λίγες μέρες, όχι μερικές ώρες, στην πόλη θρύλο.
? Αυτό το μυστήριο ζωντανεύει πραγματικά μπροστά σου με την πρώτη ματιά. ? Ευρωπαϊκών προδιαγραφών ο εβραϊκός τομέας, πεντακάθαρος, με ανθρώπους ευγενικούς και δυτικά ντυμένους.
? Αραβικών προδιαγραφών ο μουσουλμανικός τομέας, με τις άσχημες μυρωδιές να σε συνοδεύουν και τη βρώμα να αναδύεται από παντού.
? Στη μέση, ο χριστιανικός τομέας, όπου εκτός από τα μαύρα ράσα και τους χιλιάδες προσκυνητές, επικρατεί μία άναρχη καθαριότητα, όπως ακριβώς στην Αθήνα, αλλά στην τοπική εκδοχή της.
? Μία πόλη τρεις λαοί, τρεις πολιτισμοί, τρεις «στρατοί» που μάχονται.
? Το πιο εκπληκτικό όμως γεγονός είναι οι «μάχες» εντός των χριστιανών, μέσα στον Πανάγιο Τάφο. Ορθόδοξοι, ρωμαιοκαθολικοί και Αρμένιοι πολεμούν με βάση ένα πανάρχαιο τυπικό για να διατηρήσουν κάθε σπιθαμή του χώρου. ? Αν δεν θυμιάσουν τη συγκεκριμένη ώρα, αν δεν απλώσουν το κατάλληλο χαλί, αν δεν αρχίσουν την ακολουθία την κατάλληλη ώρα, αν δεν δώσουν τα κλειδιά του ναού στους μουσουλμάνους φύλακες, αν δεν εφαρμόσουν στην τρίχα το πανάρχαιο τυπικό, τότε... χάνουν το κομμάτι που τους ανήκει, χάνουν τη μικρή τους κυριαρχία...
? Αυτή η τρέλα της αγαπημένης Ιερουσαλήμ αντανακλάται και στους «αντάρτες» ανθρώπους, οι οποίοι είναι ζωσμένοι στα νοερά άρματα και πολεμούν για τα δίκαια τους.
? Ένας Χριστιανισμός διαφορετικός, ζωντανός, παθιασμένος για αγάπη, πολεμιστής της αλήθειας, μακριά από γλυκανάλατους συναισθηματισμούς και προτεσταντικούς ρομαντισμούς. ? Ωστόσο, το μέγα μυστήριο, το ζωντανό θαύμα, είναι το Άγιο Φως, κάθε Μεγάλο Σάββατο, αλλά και το άκτιστο φως, που το βλέπουν οι «καθαροί» πάντα...
? Αλλά και μόνο η είσοδος στο κουβούκλιο του Πανάγιου Τάφου, από μόνο της προσφέρει πολλά, σε όσους έχουν ανοικτές τις ψυχές τους, έστω και αν δεν μπορούν δουν το άκτιστο θεϊκό φως...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις