Ο Θεός δεν είναι Έλληνας ούτε και στην Κωνσταντινούπολη



 

 

 

Η κυρία εξ Ελλάδος εξεμάνη βλέποντας ότι όλες οι πινακίδες στην Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη ήταν είτε στα Αγγλικά, είτε στα Τούρκικα. Έτρεξε στον Μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτο, ο οποίος επισκεπτόταν το ναό,  για να κάνει το παράπονο της. Πάτερ – προφανώς δεν κατάλαβε ότι ήταν Επίσκοπος – δεν είναι δυνατό να μην υπάρχουν πινακίδες στα Ελληνικά. Δεν βλέπουν ότι οι εικόνες αναγράφουν τα ονόματα των αγίων στα Ελληνικά, δεν γνωρίζουν ότι είναι ελληνικό δημιούργημα ο ναός; Ο Πανιερώτατος φυσικά δεν υιοθέτησε τις απόψεις της ζωηρής κυρίας, λέγοντας απλά ότι ο Θεός δεν είναι Έλληνας. Ο ναός της Αγίας Σοφίας ανήκει σε όλο τον κόσμο και καλώς οι πινακίδες είναι στις δύο αυτές γλώσσες. Η τουρκική είναι του κράτους που βρίσκεται ο ιστορικός ναός και η αγγλική γιατί μιλιέται από τους περισσότερους ανθρώπους στη γη. Το πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη, συνέχισε ο Μητροπολίτης, είναι Οικουμενικό, είναι για όλο τον κόσμο και όχι μόνο για τους Έλληνες.

-          Μανία που έχουμε εμείς οι Έλληνες με την ελληνο-ορθοδοξία. Νομίζουμε ότι ο Θεός είναι Έλληνας και όλοι οι άνθρωποι πρέπει να περιστρέφονται γύρω από εμάς τους θεωρούμενους προνομιούχους.

-          Αυτό μπορεί να βιώνεται ως περιρρέουσα ατμόσφαιρα – κατά τη φράση της εποχής – αλλά σε επίπεδο πίστεως και αληθειών της Εκκλησίας δεν υπάρχει πουθενά καταγραμμένο.

-          Σωστά όλα αυτά, αλλά κανείς δεν πρέπει να ξεχνά τον όρο, ελληνορθόδοξα Πατριαρχεία και την τοποθέτηση των ελληνικών σημαιών σε Εκκλησίες και θρησκευτικά ιδρύματα.

-          Καλή είναι η αγάπη για την πατρίδα, αλλά όταν καλύπτει την αγάπη για το Χριστό, τότε καταντά αμαρτία. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο το 1872 καταδίκασε τον εθνικισμό ως αίρεση.

-          Ο π. Olivier Clement σε μια από τις μελέτες του γράφει ότι προκειμένου να γευτούμε την Εκκλησία των Πατέρων και των Συνόδων, είναι ανάγκη να υπερβούμε τα σύνορα μιας στενά Ελλαδικής Ορθοδοξίας.

-          Ο εθνικισμός απομονώνει τους λαούς, τους στρέφει εναντίον άλλων. Η πεμπτουσία του Xριστιανισμού είναι η αγάπη και η αλληλεγγύη των λαών, είναι δηλαδή η υπέρβαση της εγωιστικής αυτο-απομόνωσης.

-          Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία στην μακραίωνη ιστορία της, στηρίχθηκε στην πολυεθνική κοινωνία, η οποία είχε ως συνδετικό κρίκο την Ορθοδοξία.

-          Είναι γι’ αυτό που ελάχιστοι αυτοκράτορες ήταν Έλληνες, ενώ οι περισσότεροι προέρχονταν από άλλες φυλές. Αυτό βεβαίως δεν ήταν ταμπού αλλά ούτε και απαγορευτικό για την ανάδειξη στο ύπατο για τον τότε κόσμο αξίωμα.

-          Την οικουμενικότητα της Ορθοδοξίας την εκφράζει και λόγω και έργω, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Πρόσφατα σε μια συνέντευξη του ανέφερε ότι αγαπούμε τον κάθε άνθρωπο, ανεξάρτητα από την φυλή του, το χρώμα του, τη γλώσσα του, το θρήσκευμά του και την ιδεολογία του.

-          Ο εθνικισμός ως κατάρα δεν εμφανίζεται μόνο σε επίπεδο κρατικής υπόστασης και εθνικής λεγόμενης αυτοσυνειδησίας. Εκτείνεται και σε προσωπικό επίπεδο και αποτελεί το καταφύγιο κάθε κατεργάρη.

-          Στο όνομα του εθνικισμού επιτελέστηκαν και επιτελούνται εγκλήματα, καταστράφηκαν ψυχές και χάθηκε η ελπίδα για μια καλύτερη ζωή.

-          Η απειλή και ο φόβος αποτελούν τα καλύτερα συστατικά για τη χειραγώγηση των μαζών και την υιοθέτηση πολεμικού κλίματος.

-          Η αγάπη παραμερίζεται, η χαρά εξαφανίζεται και τελικά η αίρεση και η κατάρα του εθνικισμού οδηγούν στον θάνατο.

 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις