Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος


Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος

 

«Τόνισε την ανάγκη αναγνώρισης και σεβασμού της πολυμορφίας των πολιτισμών, γεγονός που στη σημερινή πραγματικότητα δεν ισχύει, επειδή, όπως είπε, δυστυχώς οι πολιτισμοί μπαίνουν στην υπηρεσία επιθετικών εθνικισμών. Υπογράμμισε ακόμα την αντίθεση της χριστιανικής εκκλησίας στην ιδεολογία σύγκρισης γιατί στηρίζει και προωθεί την αποδυνάμωση κάθε πολιτισμού. Ο πολιτισμός γεννιέται στο κεφαλόβρυσο και όχι σε δίκτυο ύδρευσης».

 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Πολύ ορθά τα έθεσε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος μιλώντας από το βήμα του παγκοσμίου βήματος του συνεδρίου
θρησκειών και πολιτισμών. Το ζητούμενο είναι να καταστεί ο άνθρωπος «κεφαλόβρυσο», δηλαδή πηγή πολιτισμού και ότι «δίκτυο ύδρευσης», δηλαδή νεκροί αντιγραφής του παρελθόντος. Ο σεβασμός της πολυμορφίας των πολιτισμών, απαιτεί πρώτα και κύρια αυτογνωσία, απαιτεί ταπείνωση, απαιτεί αγάπη, απαιτεί ανοχή του άλλου. Είναι εύκολο να λέει κανείς ότι δέχεται και αγαπά τον άλλο, αλλά είναι δύσκολο να κάνει την κίνηση, να απλώσει το χέρι, να δώσει βοήθεια στον άλλο. Το ευχάριστο είναι ότι υπάρχει συνειδητοποίηση της ανάγκης για σεβασμό του άλλου. Το δυσάρεστο είναι ότι αυτή η θεωρητική θέση, δεν προωθείται στην πράξη ιδιαιτέρως στην Αθήνα. Η άρνηση για ανέγερση τεμένους στην Αθήνα και η επιμονή στην αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, ως ένα είδος αναγνώρισης της υπεροχής των ελλήνων χριστιανών, είναι δείγματα έλλειψης αποδοχής της θρησκείας και του πολιτισμού των άλλων ανθρώπων.


 

 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

Επίσκοπος Κύκκου Νικηφόρος

 

«Ζούμε σε μιαν εποχή όπου κυριαρχεί το δίκαιο της πυγμής και αυτό το είδαμε στην Κύπρο πρόσφατα όπου κυριάρχησε η παραπληροφόρηση, ο βιασμός της αλήθειας, ενώ επιχειρήθηκε να τρομοκρατηθεί, να εξευτελιστεί και να μειωθεί ένας λαός επειδή τόλμησε να αντισταθεί στα σχέδια των ισχυρών. Πρόσθεσε πως ήθελαν να δεχθούμε ένα σχέδιο που νομιμοποιεί την παρουσία τουρκικών στρατευμάτων, να νομιμοποιήσουμε με την υπογραφή μας την παρουσία 130.000 εποίκων και να κάνουμε την Κύπρο προτεκτοράτο της Τουρκίας».

 

@@@@@@@@@@@@@@@@

 

Καλά, έχει την εντύπωση ο Επίσκοπος Κύκκου, ότι όσα λέει στην Αθήνα δεν μαθαίνονται στην Κύπρο; Δικαιούται να επιχειρηματολογεί, δικαιούται να έχει τις απόψεις του, δικαιούται να λέει ό,τι θέλει, αλλά είναι θλιβερό... να κάνει το άσπρο, μαύρο. Είναι Ιεράρχης, δεν είναι δικηγόρος... Είναι ο πρόεδρος Παπαδόπουλος, που κατηγορείται σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο, για φίμωση της αντίθετης άποψης και για παραπληροφόρηση. Όσα για τα περί βιασμού της αλήθειας και περί τρομοκρατίας, καλύτερα να διαβάσει ξανά το διάγγελμα του Τάσσου και τις δηλώσεις των Υπουργών και κυρίως του Λιλλήκα. Μήπως δεν είναι ο πρόεδρος της δημοκρατίας, ο οποίος είναι ο ισχυρός άντρας στην Κύπρο. Κατά τα άλλα, το δίκαιο της πυγμής δεν είναι κάτι άγνωστο στην ιστορία του κόσμου και της Κύπρου. Το δίκαιο της πυγμής δεν εκδηλώνεται μόνο από τους ισχυρούς του κόσμου, που είναι μακριά από εμάς, αλλά από τους άμεσα προϊσταμένους και τους άμεσα δίπλα μας. Η έννοια της εχθρού, σύμφωνα με τους πατέρες έχει τρεις διαστάσεις. Η πρώτη αφορά τον ίδιο τον εαυτό του ανθρώπου, η δεύτερη αφορά τον διπλανό (και τους φυσικούς εχθρούς) και η τρίτη τον ίδιο το διάβολο. Η εκμετάλλευση δεν είναι προνόμιο μόνο όλων αυτών που βρίσκονται μακριά, αλλά και αυτών που βρίσκονται δίπλα μας. Τα δύσκολα είναι με τους δίπλα μας και όχι με τους μακριά μας. Το αντίδοτο σε όλα αυτά είναι η αγάπη η οποία εκδηλώνεται με έργα και όχι με λόγια.

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις