Αποσείστε τους Επισκόπους...


.
Αποσείστε τους Επισκόπους...
.

· Εκκλησία και Πολιτεία βίοι παράλληλοι, είναι η πρώτη σκέψη για τα τεκταινόμενα στα παρασκήνια της πολιτικής και εκκλησιαστικής ζωής του τόπου. Η μάχη της διαδοχής για τα δύο ύπατα αξιώματα διεξάγεται με απίστευτο πάθος και μοναδική αφοσίωση. Όλα με μέθοδο και σχέδιο, όλα στην ώρα τους και ας φωνάζουν όλοι, ότι για όλα φταίνε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (η συτζιά του μαύρου). Έτσι για να υπάρχει και το άλλοθι της έξωθεν καλής μαρτυρίας, της έξωθεν δήθεν αδιαφορίας.

· Την περασμένη Κυριακή, Κυριακή της Ορθοδοξίας, ο θεολόγος (το παιδί κατά τον ψυχίατρο Γιάγκο Μικελλίδη) Αντρέας Πιτσιλλίδης, σε μια φιλοσοφικο-θρησκευτική ομιλία (απευθυνόταν μάλλον σε μαοϊκούς φοιτητές και όχι σε απλούς ανθρώπους), κήρυξε τον πόλεμο κατά των «κακών» επισκόπων καλώντας τους πιστούς να τούς αποσείσουν, από την Εκκλησία της Κύπρου. Κηρύσσοντας το θείο Λόγο στον Μετόχι της Ιεράς Μονής Κύκκου, εξαπέλυσε μύδρους, χωρίς να αναφέρεται σε ονόματα, εναντίον των Επισκόπων που προκαλούν ζημιά στην Εκκλησία της Κύπρου και κάλεσε το λαό να αντιδράσει. Τα λόγια αυτά είναι σε ελεύθερη απόδοση, αφού η ακριβής ορολογία είναι αδύνατο να απομνημονευτεί.

· Τα λόγια του στενού συνεργάτη, του Επισκόπου Νικηφόρου, μπορούν να έχουν το άλλοθι του ελεύθερου ανθρώπου και ιδιόμορφου θεολόγου, αλλά δεν παύουν να προκαλούν και να προβληματίζουν. Ο κ. Πιτσιλλίδης είναι ένας τηλε-άνθρωπος, με δική του εκπομπή στον «ΛΟΓΟ -
MEGA» (αν εξακολουθεί να υπάρχει) που δεν λείπει από εκπομπές στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση, που μιλά σε πολλές συγκεντρώσεις και συνέδρια, που γράφει και σε εφημερίδες. Είναι ο άνθρωπος που χρησιμοποιεί ένα μοναδικό σε δυσνόητες έννοιες λόγο, που θυμίζει εξ Ελλάδος καθηγητή Πανεπιστημίου και που αποτελεί σημείο αντιλεγόμενο, για πολλούς προς το παρόν «ησυχάζοντας», διανοούμενους του τόπου.

· Ο πολεμικός λόγος του Αντρέα Πιτσιλλίδη είχε όλα τα στοιχεία που συνθέτουν μια καλή προπαγανδιστική προσπάθεια, όπως καταγράφονται από επιστήμονες της σπουδαίας αυτής τέχνης της χειραγώγησης των μαζών. Δημιούργησε ένα σύννεφο σκόνης, υπέδειξε εμμέσως πλην σαφώς τους κακούς και ανέδειξε τους εργατικούς και σπουδαίους που επιτελούν έργο. Όλα βεβαίως στο μέτρο της κοσμικής αντιμετώπισης των πραγμάτων, στους κανόνες του πολιτικού γίγνεσθαι, της προεκλογικής εκστρατείας που προχωρεί, συγκαλυμμένα μεν, απροκάλυπτα δε. Δεν ξέρω αν και αυτή η κίνηση του μελετητή του Κέντρου Μελετών Κύκκου, εντάσσεται στο σενάριο της δικαιολόγησης μιας πιθανής εκδίωξης - ηθελημένης ή όχι - του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου.

· Η κριτική στον Αντρέα Πιτσιλλίδη πηγάζει από το δημοσιογραφικό καθήκον, του ελέγχου κάθε εξουσίας και ο θεολόγος της Μονής Κύκκου έχει την εξουσία του λόγου, την οποία προβάλλει ευθαρσώς συχνά πυκνά από τα Μέσα Ενημέρωσης. Είναι «επώνυμος» (σύμφωνα με την κακή ορολογία για τους διάσημους) και γι’ αυτό υπάρχει νομίζω η ευχέρεια της καλόπιστης κριτικής και του καλόπιστου διαλόγου. Επευφημίες ο κ. Πιτσιλίδης λαμβάνει από πολλούς και έτσι λίγη κριτική δεν θα τον ενοχλήσει πιστεύουμε. Η φράση για να αποσείσει ο λαός τους Επισκόπους, είναι πολύ βαριά και φθάνει σε απαράδεκτα επίπεδα. Ο Θεός ανέχεται τους Επισκόπους και δεν μπορεί τους ανέχεται ο λαός;
Η συνείδηση του λαού έχει και κρίση και εκδηλώνεται στην κατάλληλη στιγμή και ώρα. Εξάλλου δεν έχει σημασία αν είναι άξιοι ή όχι οι Επίσκοποι όταν τελούν τα μυστήρια. Η θεία Χάρης κατέρχεται και ο αγιασμός των πιστών συντελείται. Το θαύμα ποτέ δεν σταμάτησε να λειτουργεί, ο Χριστός παρατείνεται εις τους αιώνες, ο παράδεισος και η κόλαση είναι γεμάτοι με Επισκόπους και κληρικούς, όπως είναι γεμάτοι και με πιστούς και απίστους.

· Τέλος να σημειώσουμε και ένα προσωπικό παράπονο για το χρόνο εκφώνησης της περίφημης ομιλίας, που σκανδάλισε πολλούς αδύναμους. Ενώ η σπουδαία και μοναδική ίσως στην Κύπρο, χορωδία της Μονής έψαλλε τον αγγελικό ύμνο, του «τεριρέμ», ενώ πολλοί ετοιμάζοντας μετά φόβου Θεού να προσέλθουν για να κοινωνήσουν, ήρθε με τη μορφή κεραυνού το κήρυγμα αυτό για να διακόψει αυτή τη μυσταγωγία και να επαναφέρει τις βιοτικές μέριμνες εντός του ναού. Γιατί δεν ακολουθείται η φυσική, παραδοσιακή και επιβαλλόμενη από τους κανόνες, ανάλυση του Ευαγγελίου, αμέσως μετά την ανάγνωση του Αποστόλου και του Ευαγγελίου. Θα είναι ίσως λιγότεροι οι πιστοί στην Εκκλησία εκείνη την ώρα, αλλά δεν θα υπάρχει το ρήγμα στη συγκεκριμένη στιγμή της μυσταγωγίας της αναίμακτης λατρείας.

· Και κάτι σαν υστερόγραφο, καλό είναι να διαβάζεται το «Συνοδικό της Ορθοδοξίας» τη μοναδική αυτή μέρα του χρόνου. Οι αφορισμοί μπορεί να είναι λίγο βαρετοί και ίσως ενοχλούν (παρόλο που μέσα στη σύγχρονη εποχή της βίας και της αντιβίας, δεν θα ήταν κάτι ξένο), αλλά καλό είναι η υπόλοιπη ακολουθία να διαβάζεται.
Είναι συγκινητική και προσφέρει πολλά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις