ΟΧΙ της Εκκλησίας στα καζίνα
ΟΧΙ της Εκκλησίας στα καζίνα
.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ τις θέσεις του Αρχιεπισκόπου, θα διαπιστώσουμε ότι κινούνται σε δύο επίπεδα. Σε πρώτο επίπεδο, αντιτίθεται στον προβληματισμό που επικρατεί στην Πολιτεία για λειτουργία καζίνων και σε δεύτερο επίπεδο, θα αγωνιστεί για να πείσει τα θύματα του τζόγου να αντιμετωπίσουν το πάθος τους. Στο δεύτερο τμήμα των θέσεων του Αρχιεπισκόπου, κανένας νομίζω ότι δεν μπορεί να πει κάτι διαφορετικό, αφού καθήκον και ευθύνη κάθε ποιμένα της Εκκλησίας, είναι να βοηθήσει τα εν Χριστώ παιδιά του, να αντιμετωπίσουν τα πάθη τους. ΩΣΤΟΣΟ, σε επίπεδο Πολιτείας τα δεδομένα και τα κριτήρια είναι διαφορετικά. Ήδη στην κατεχόμενη Κύπρο λειτουργούν δεκάδες καζίνα, όπου τα θύματα του τζόγου, επιτελούν καθημερινώς εγκλήματα και μάλιστα χωρίς κανένα έλεγχο και χωρίς φραγμούς. Ήδη εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες διοχετεύονται στο κατοχικό καθεστώς, όχι μόνο από τους Ελληνοκύπριους, αλλά και από πολίτες γειτονικών χωρών, οι οποίοι έρχονται για το σκοπό αυτό στο νησί. ΤΟ ΘΕΜΑ που τίθεται, είναι αν θα λειτουργήσουν καζίνα στην ελεύθερη Κύπρο, ώστε να παραμένουν τα χρήματα στην κυπριακή οικονομία και να ενισχυθεί η οικονομία από ξένα χρήματα. Βεβαίως υπάρχει και το ενδεχόμενο να εθιστούν περισσότεροι Ελληνοκύπριοι στον τζόγο, αφού πλέον θα μπορούν πολύ πιο εύκολα να βρίσκουν διέξοδο στο πάθος τους. Υπάρχει βεβαίως και το ενδεχόμενο οι αντιδράσεις να προέρχονται από αυτούς που θα "χάσουν" δουλειές, αφού ήδη εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες παίζονται καθημερινά στα διάφορα στοιχήματα.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ με τα καζίνα θυμίζει τις συζητήσεις που γίνονταν πριν μερικά χρόνια για την ανέγερση ξενοδοχείων από την Εκκλησία. Τότε ήταν πολλοί αυτοί που φώναζαν ότι η Εκκλησία διατηρεί οίκους ακολασίας και συντηρεί δισκοθήκες και άλλα κακόφημα στέκια. Βεβαίως, το επιχείρημα και τότε ήταν ότι η Εκκλησία χρειάζεται χρήματα για να επιτελεί το ποιμαντικό της έργο. Τώρα, αν τα πολλά εκατομμύρια που εισπράττει η Εκκλησία από τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, πάνε σε έργα αγαθά ή σε έργα φαύλα, είναι μια άλλη δύσκολη υπόθεση. Καλύτερα θα ήταν η Εκκλησία να περιοριστεί στο ποιμαντικό της έργο και να αφήσει τα δύσκολα στην Πολιτεία, γιατί τα πράγματα δεν είναι πάντα ξεκάθαρα.
Σχόλια