Όχι άλλα χριστουγεννιάτικα δέντρα με διαφημίσεις



Όχι άλλα χριστουγεννιάτικα δέντρα με διαφημίσεις
.

ΟΧΙ άλλη γκρίνια αυτές τις μέρες, αλλά έλα που δεν σε αφήνουν να ησυχάσεις. Είναι ανάγκη όλοι οι Δήμοι να γεμίζουν τους δρόμους με λαμπάκια και ψεύτικα δεντράκια; Είναι τόσο σημαντικό να βλέπουμε τους Santa Claus (τους αγιοβασίληδες της κόκα-κόλα) σε κάθε διασταύρωση; Είναι τόση ανάγκη, ακόμη και το χριστουγεννιάτικο δέντρο της πλατείας Ελευθερίας στη Λευκωσία να είναι στολισμένο με διαφημίσεις; Όλο το χρόνο, οι πάντες και τα πάντα, μετριούνται με το χρήμα. Δεν μπορεί άραγε να υπάρχει και λίγος χώρος και λίγος χρόνος για να θυμούνται οι άνθρωποι ότι είναι άνθρωποι; Δεν μπορεί έστω και για λίγο το λεγόμενο πνεύμα των Χριστουγέννων να μην είναι τόσο πολύ κιτς;

ΑΡΑΓΕ χάθηκαν τα ελληνικά έθιμα με τα καραβάκια, χάθηκαν τα κυπριακά έθιμα με τα χριστόψωμα, χάθηκαν οι εικόνες της Γέννησης του Χριστού, χάθηκε άραγε η παράδοση και οι ευφάνταστες ιδέες; Πριν από μερικά χρόνια και μόνο για μια χρονιά, τοποθετήθηκε στην Πλατεία Ελευθερίας στη Λευκωσία μια σκηνή με μια ωραία ζωγραφιά, ενώ στις γωνίες των δρόμων τοποθετήθηκαν αντίγραφα της πολυεπίπεδης εικόνας της Γέννησης του Φώτη Κόντογλου, όπως τη ζωγράφισε πριν από μερικές δεκαετίες για το δήμο Αθηναίων.
ΕΙΝΑΙ καιρός οι νέοι τοπικοί άρχοντες - οι οποίοι έχουν και ευθύνες, όχι μόνο αξιώματα - να αντιληφθούν ότι πρώτα είναι οι άνθρωποι και ύστερα οι διάκοσμοι και τα πανάκριβα λαμπιόνια. Ελπίζουμε την επόμενη χρονιά να υπάρξει λιγότερη σπατάλη σε ψεύτικα στολίδια και τα χρήματα να χρησιμοποιηθούν για να χαρούν και να επικοινωνήσουν οι άνθρωποι. Ας πολλαπλασιαστούν οι πλατείες, ας στηθούν περίπτερα τα οποία να προσφέρουν στους περαστικούς δωρεάν κάστανα και άλλα εδέσματα, ας προσκληθούν καλλιτέχνες να δώσουν χριστουγεννιάτικες συναυλίες και παραστάσεις στους δρόμους, ας στηριχθούν οικονομικά οι συνταξιούχοι και οι άλλοι αναξιοπαθούντες συνάνθρωποι μας.

ΣΤΗΝ παγίδα της αυτοπροβολής φαίνεται ότι πέφτουν και πολλές εκκλησίες οι οποίες προσπαθούν να συναγωνιστούν το κιτς στους δρόμους των πόλεων. Μεγάφωνα στη διαπασών, φωτισμοί οι οποίοι τυφλώνουν, ομιλίες και ευχές που κουράζουν και τάξη η οποία δημιουργεί αταξία στις ψυχές. Ακόμη πανό και ταμπέλες έξω από τις εκκλησίες "διαφημίζουν" το γεγονός, λες και οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν και θα τρέξουν στις εκκλησίες από πληροφόρηση. Βεβαίως το μυστήριο και πάλι λειτουργεί στις ψυχές των "καλών και αγαθών" ανθρώπων και η Χάρη του Θεού βρίσκει χαραμάδες και καταυγάζει τις ψυχές των ταπεινών ανθρώπων. Η ζεστασιά των Χριστουγέννων βρίσκεται πρώτα και κύρια εντός των εκκλησιών, στους πανηγυρικούς ύμνους, στα χαροποιά μυστήρια, στην αληθινή επικοινωνία των ανθρώπων, στην προσφορά αγάπης και πουθενά αλλού.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις