Ο θριάμβος της αγάπης
Ο θριάμβος της αγάπης
.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και τα πάντα έχουν γεμίσει φως. Το σκοτάδι του θανάτου εξαφανίστηκε από τη γη, τον ουρανό αλλά και τα καταχθόνια. Ο Χριστός πάτησε το θάνατο και έφερε τη χαρά σ' όλη τη δημιουργία ορατή και αόρατη. Ο ανθρώπινος πόνος μεταβλήθηκε σε ανάπαυση και ο φόβος που οδηγεί στην κόλαση, κονιορτοποιήθηκε μπροστά στο μυστήριο της αναστημένης ζωής. Η σκληροκαρδία μεταβάλλεται σε γλυκό χαμόγελο και τα πισώπλατα σε φιλιά. Η χαμερπής ταπεινότητα της καθημερινής κουτοπονηριάς μεταβάλλεται σε πλησμονή αγάπης και προσφοράς. Το σκότος της κόλασης εξαφανίζεται στο φως του παραδείσου. Τα επίγεια ενώνονται με τα επουράνια. Η ασυγκράτητος χαρά της Αναστάσεως βασιλεύει σ' όλη την πλάση και σ' όλα τα ανθρώπινα όντα.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και στους σύγχρονους αναζητητές του Πάσχα που ψάχνουν τη χαμένη αθωότητα των παιδικών τους αναμνήσεων αναφωνώντας: " Είδε κανείς το Πάσχα μου; Τον κόσμο έχω φάει, πουθενά. Δεν μπορώ να το βρω. Ο Χριστός και η Παναγία. Μπρος στα μάτια μου τώρα δα. Άνοιξε η γη και το κατάπιε; Είδε κανείς το Πάσχα μου; Το πήρε κάνα μάτι; Όχι. Όχι αυτό το συνθετικό. Το άλλο. Το κανονικό. Που το φύλαγα κάθε χρόνο στο ίδιο μέρος. Και στο ίδιο μέρος κάθε χρόνο το έβρισκα ξανά. Πότε χάθηκε; Σε ποια μετακόμιση παράπεσε; Πού; Δεν μπορώ να το αντικαταστήσω...".
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ αλλά η παραδείσιος χαρά διέρχεται διά του Γολγοθά, διέρχεται από τον πόνο και τον κόπο, ο οποίος έχει τη σφραγίδα της θεϊκής αγάπης. Ο Θεός αμείβει διά της αγάπης και τιμωρεί διά της αγάπης. Αμοιβή και τιμωρία, η οποία πηγάζει από την ίδια την ελευθερία του ανθρώπου, την οποία ούτε ο ίδιος ο Θεός δεν αγγίζει. Χωρίς το Σταυρό της αγάπης και χωρίς το θάνατο της ζωής, η αναστάσιμη χαρά, η παγκόσμια ευφροσύνη είναι αδύνατη. Δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική ελευθερία χωρίς αγάπη, ούτε και μπορεί να υπάρξει αγάπη χωρίς ελευθερία. Η αγάπη δημιουργεί τα πάντα αλλά και η αγάπη κρίνει στο τέλος τους πάντες. Η Ανάσταση είναι ο θρίαμβος της αγάπης του Θεού.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ στην πανήγυρη των πανηγύρεων, όπου "θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν, Άδου την καθαίρεσιν, άλλης βιωτής της αιωνίου απαρχήν, και σκιρτώντες υμνούμεν τον αίτιον". Νικητές του θανάτου και νικητές στη ζωή, πορεύονται όλοι οι άνθρωποι στην καινή κτίση, στην άνω Ιερουσαλήμ, στην παραδείσια βιωτή, υμνούντες και δοξολογούντες, το νικητή του Θανάτου, τον δωρεοδότη αναστάντα Χριστό. Μακριά από άγχη και μικρότητες, από πάθη και αμαρτίες, πλήρως ανακαινισμένοι οι άνθρωποι, ολόλαμπροι εν ειρήνη, ανακράζουν το Χριστός Ανέστη. Διαχρονικά και καθεχρονικά, αιώνια και παντοτινά, στην αέναη παραδείσια μυστηριακή κίνηση αναβοώμεν: Αναστάσεως ημέρα και λαμπρυνθώμεν τη πανηγύρει και αλλήλους περιπτυξώμεθα. Είπωμεν, αδελφοί, και τοις μισούσιν ημάς συγχωρήσωμεν πάντα τη Αναστάσει, και ούτω βοήσωμεν Χριστός ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας, και τοις εν τοις μνήμασιν ζωήν χαρισάμενος.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και στους σύγχρονους αναζητητές του Πάσχα που ψάχνουν τη χαμένη αθωότητα των παιδικών τους αναμνήσεων αναφωνώντας: " Είδε κανείς το Πάσχα μου; Τον κόσμο έχω φάει, πουθενά. Δεν μπορώ να το βρω. Ο Χριστός και η Παναγία. Μπρος στα μάτια μου τώρα δα. Άνοιξε η γη και το κατάπιε; Είδε κανείς το Πάσχα μου; Το πήρε κάνα μάτι; Όχι. Όχι αυτό το συνθετικό. Το άλλο. Το κανονικό. Που το φύλαγα κάθε χρόνο στο ίδιο μέρος. Και στο ίδιο μέρος κάθε χρόνο το έβρισκα ξανά. Πότε χάθηκε; Σε ποια μετακόμιση παράπεσε; Πού; Δεν μπορώ να το αντικαταστήσω...".
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ αλλά η παραδείσιος χαρά διέρχεται διά του Γολγοθά, διέρχεται από τον πόνο και τον κόπο, ο οποίος έχει τη σφραγίδα της θεϊκής αγάπης. Ο Θεός αμείβει διά της αγάπης και τιμωρεί διά της αγάπης. Αμοιβή και τιμωρία, η οποία πηγάζει από την ίδια την ελευθερία του ανθρώπου, την οποία ούτε ο ίδιος ο Θεός δεν αγγίζει. Χωρίς το Σταυρό της αγάπης και χωρίς το θάνατο της ζωής, η αναστάσιμη χαρά, η παγκόσμια ευφροσύνη είναι αδύνατη. Δεν μπορεί να υπάρξει πραγματική ελευθερία χωρίς αγάπη, ούτε και μπορεί να υπάρξει αγάπη χωρίς ελευθερία. Η αγάπη δημιουργεί τα πάντα αλλά και η αγάπη κρίνει στο τέλος τους πάντες. Η Ανάσταση είναι ο θρίαμβος της αγάπης του Θεού.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ στην πανήγυρη των πανηγύρεων, όπου "θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν, Άδου την καθαίρεσιν, άλλης βιωτής της αιωνίου απαρχήν, και σκιρτώντες υμνούμεν τον αίτιον". Νικητές του θανάτου και νικητές στη ζωή, πορεύονται όλοι οι άνθρωποι στην καινή κτίση, στην άνω Ιερουσαλήμ, στην παραδείσια βιωτή, υμνούντες και δοξολογούντες, το νικητή του Θανάτου, τον δωρεοδότη αναστάντα Χριστό. Μακριά από άγχη και μικρότητες, από πάθη και αμαρτίες, πλήρως ανακαινισμένοι οι άνθρωποι, ολόλαμπροι εν ειρήνη, ανακράζουν το Χριστός Ανέστη. Διαχρονικά και καθεχρονικά, αιώνια και παντοτινά, στην αέναη παραδείσια μυστηριακή κίνηση αναβοώμεν: Αναστάσεως ημέρα και λαμπρυνθώμεν τη πανηγύρει και αλλήλους περιπτυξώμεθα. Είπωμεν, αδελφοί, και τοις μισούσιν ημάς συγχωρήσωμεν πάντα τη Αναστάσει, και ούτω βοήσωμεν Χριστός ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας, και τοις εν τοις μνήμασιν ζωήν χαρισάμενος.
Σχόλια