Αγιασμός στην Πλατεία Ελευθερίας
Αγιασμός στην Πλατεία Ελευθερίας
.
Για πρώτη φορά τελέστηκε καθαγιασμός των υδάτων στην καρδιά της Λευκωσίας στην Πλατεία Ελευθερίας. Ο Επίσκοπος Κύκκου Νικηφόρος, ευχήθηκε όπως η Πλατεία Ελευθερίας αναδειχθεί σε σύμβολο επανένωσης της πατρίδας μας χωρίς κατοχικούς στρατούς και γέφυρες που διχάζουν, αλλά, όπως σημείωσε, με γέφυρες που ενώνουν. Ο Δήμαρχος Λευκωσίας Μιχαλάκης Ζαμπέλας ανέφερε ότι η τελευταία μοιρασμένη πόλη της Ευρώπης μπορεί να γίνει σύμβολο ενότητας και συνεργασίας. Η τελετή έγινε σε εξέδρα που στήθηκε στην Πλατεία και αυτής προηγήθηκε και ακολούθησε καλλιτεχνικό πρόγραμμα. Μοιράστηκαν επίσης δώρα στα παιδιά. Στο πλακόστρωτο της Πλατείας πωλούνταν λουκουμάδες από μέλη δημοτικού σχολείου, που συγκέντρωναν έτσι χρήματα για τα άπορα παιδιά που φοιτούν σε αυτό.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ και μια αγιαστική πράξη στην πλατεία Ελευθερίας, στην πλατεία που είδε και άκουσε τόσες αλλόκοτες θέσεις και τόσα κενά λόγια. Επιτέλους μια άλλη, εκκλησιαστική προσέγγιση στο μέγα πρόβλημα της κατοχής και της σκλαβιάς, η οποία ξεκινά πρώτα και κύρια από τις ψυχές των ανθρώπων και συνεχίζεται στις πράξεις βίας και παραλογισμού. Είναι καιρός η εκκλησιαστικοί ταγοί και άριστα έπραξε ο Επίσκοπος Κύκκου Νικηφόρος, να αναδείξουν ένα νέο λόγο στα εκκλησιαστικά πράγματα, να προσεγγίσουν με μυστηριακές και αγιαστικές πράξεις τα προβλήματα των ανθρώπων και του τόπου.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ ήταν και η ενέργεια του Δημάρχου Λευκωσίας να συνδυάσει το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, οι χοροί και τα τραγούδια, μαζί με τα δώρα για τα παιδιά, αποτελούν ένα τέλειο συμπλήρωμα, στην ανάγκη του ανθρώπου να ικανοποιήσει τόσο το σώμα, όσο και την ψυχή. Άριστη βεβαίως ήταν και η ενέργεια των παιδιών να μαζέψουν χρήματα για άπορα παιδιά. Είναι πολύ καλό, να μαθαίνει ο άνθρωπος από μικρός ότι αγαθά που δεν μοιράζονται συνήθως χάνονται. Εξάλλου όπως λέει και ο ψαλμωδός, "πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν, οι δε εκζητούντες τον Kύριον, ουκ ελλατωθήσονται παντός αγαθού".
ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ την επόμενη χρονιά η διοργάνωση να γίνει ακόμη καλύτερη και οι Λευκωσιάτες να συμμετάσχουν σε μεγαλύτερους αριθμούς. Ίσως αν η τελετή γινόταν λίγο πιο αργά ή αν συνοδευόταν με ακόμη περισσότερες εκδηλώσεις - περισσότερους λουκουμάδες και αλμυρά - σίγουρα η συμμετοχή θα ήταν μεγαλύτερη. Πάντως για αρχή, ήταν μια θαυμάσια τελετή, η οποία πρέπει να καταστεί θεσμός. Βεβαίως όταν θα ολοκληρωθεί η ανάπλαση της πλατείας τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα και σίγουρα οι πολίτες θα έχουν ένα λόγο παραπάνω να πάνε στην πλατεία. Είναι καιρός θα διοργανώνονται εκδηλώσεις που θα φέρνουν κοντά τους ανθρώπους και η Εκκλησία μπορεί να επιτελέσει θαύματα προς αυτή την κατεύθυνση.
Σχόλια