Θυρανοίξια στην Αλεξάνδρεια με επισκέπτες τους Έλληνες


Θυρανοίξια στην Αλεξάνδρεια με επισκέπτες τους Έλληνες
.




ΥΠΑΡΧΕΙ ελπίδα στον ελληνισμό, όσο και αν οι υποκρισίες, οι αστοχίες και οι μιζέριες κυριαρχούν στην καθημερινότητα. Στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, στην πόλη που γέννησε σπουδαίους Ιεράρχες και παγκόσμιας ακτινοβολίας ανθρώπους, όπως ο Κωνσταντίνος Καβάφης, στην πόλη με τους λιγοστούς Έλληνες, τελέστηκαν με μεγαλοπρέπεια τα Θυρανοίξια του καθεδρικού ναού του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, του μεγαλύτερου ναού της Αφρικής. Το όραμα για την αναστήλωση του ναού έγινε πραγματικότητα με την οικονομική συνδρομή του Ιδρύματος Ωνάση, το οποίο ανέλαβε να αποκαταστήσει ζημιές και φθορές που συσσωρεύτηκαν στα 150 χρόνια από την ανοικοδόμησή του. Η Ελληνική Πολιτεία με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας και ομάδα υπουργών παρέστησαν στη τελετή, μαζί με εκατοντάδες Έλληνες της Αιγύπτου, οι οποίοι επισκέφθηκαν τη γη που γεννήθηκαν.
ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ που έρχεται στο προσκήνιο, είναι αν σε λίγα χρόνια θα μεταβαίνουμε και εμείς στα κατεχόμενα, είτε στον Άγιο Μάμα της Μόρφου είτε στον Απόστολο Βαρνάβα της Αμμοχώστου, για να τελούμε θυρανοίξια ναών που θα μας παραχωρούν οι Τουρκοκύπριοι. Ο άνθρωπος είναι ο τόπος και ο τόπος καθορίζει τον άνθρωπο, αλλά και ο χρόνος ανατρέπει καταστάσεις και γκρεμίζει όνειρα και επιδιώξεις. Ήδη πέρασε μια ολόκληρη γενιά προσφυγιάς και ο χρόνος μειώνει ή και εξανεμίζει τον πόθο της επιστροφής. Ακόμη και αυτό το σύνθημα του Δεν Ξεχνώ, ξεθώριασε και κατάντησε εν πολλοίς γραφικό αν όχι και φολκλορικό.
Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος αγωνίζεται και αυτός στην απουσία των Ελλήνων, ανέφερε ότι με την ανακαίνιση προάγεται παντοιοτρόπως η πόλη των θρύλων και των φώτων δια της ανακτήσεως απολεσθέντων ενδόξων μνημείων και δια της προοπτικής νέων επιτευγμάτων. Ο Πατριάρχης Αλεξάνδρειας Θεόδωρος, ανέφερε ότι η ανακαίνιση του ναού και του Πατριαρχικού Μεγάρου, σηματοδοτούν μία σημαντική ιστορική στιγμή για τον Ελληνισμό της Αιγύπτου, της Αλεξάνδρειας και ολόκληρης της αφρικανικής ηπείρου, ανοίγοντας μία νέα περίοδο του πατριαρχικού θρόνου Αλεξάνδρειας. Ο πατριάρχης Αλεξάνδρειας εξέφρασε και τις ευχαριστίες του προς τους ευεργέτες της ανακαίνισης του πατριαρχικού οίκου μνημονεύοντας και την έμπνευση του μεγαλόπνοου έργου του προκατόχου του αείμνηστου Πέτρου Ζ'. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ του Ιδρύματος, ο Αλεξανδρινός Αντώνης Παπαδημητρίου, ανέφερε ότι ο ναός του Ευαγγελισμού έχει θρησκευτική, εθνική, υπερεθνική, διαπολιτιστική και οικουμενική σημασία για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία. Έχουμε χάσει, είπε ο κ. Παπαδημητρίου, πολλές πατρίδες που μένουν μόνο ως ερείπια και μνήμες ανθρώπων που και αυτοί σιγά-σιγά σβήνουν. Η Αλεξάνδρεια είναι ζωντανή , τη βλέπουμε και μας αγγίζει όχι μόνο εμάς τους Αιγυπτιώτες αλλά και όλους τους Έλληνες.
ΠΕΡΑ όμως από τη θλίψη για τους Έλληνες που φεύγουν, υπάρχει και η ελπίδα που γεννιέται στα πρόσωπα των Αφρικανών που ασπάζονται την Ορθοδοξία και τον Χριστό. Αυτό είναι το σπουδαίο κομμάτι της προσφοράς των Ελλήνων της Αλεξάνδρειας προς τον κόσμο. Και οι Έλληνες Ιεράρχες θα πρέπει να συνεχίσουν το τόλμημα του αείμνηστου Πατριάρχη Πέτρου, ο οποίος ξεκίνησε τις χειροτονίες Αφρικανών ιεραρχών. Ενώπιον του Χριστού, δεν υπάρχουν, ούτε Έλληνες, ούτε Αφρικανοί, ούτε άσπροι, ούτε μαύροι, ούτε άντρες, ούτε γυναίκες, αλλά όλοι είναι πρόσωπα ελεύθερα, ικανά να αγαπήσουν και να φθάσουν από το κατ΄ εικόνα στο καθ΄ ομοίωσιν.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις