Ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος και το Διάστημα


Ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος και το Διάστημα
.

ΠΡΙΝ δυο και πλέον χρόνια ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος τέλεσε τον αγιασμό κατά την εκτόξευση του δορυφόρου της Κύπρου και της Ελλάδας του Ελλάς Σατ και ανέφερε τότε, μεταξύ άλλων, στο ακρωτήριο Κανάβεραλ των Ηνωμένων Πολιτειών. "Πρέπει να πανηρυριστεί με τον ωραιότερο, τον θερμότερο και τον πιο μεγαλειώδη τρόπο. Είμαστε λίγοι, αλλά μιλούμε για κάτι που έχει να κάνει με εκατομμύρια ανθρώπους και για τις γενιές που ακολουθούν. Είμαστε ευγνώμονες προς το Θεό που μας έφερε σ΄ αυτή τη μεγάλη ώρα. Είμαστε ευγνώμονες για τη μεγάλη προσπάθεια και το εντυπωσιακό αποτέλεσμα. ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ είναι προστάτες της αεροπορίας, της αεροπλοΐας και παντός ιπταμένου. Ο δορυφόρος θα φέρεται επί πτερύγων αγγέλων και όχι μόνο επί πτερύγων ανέμων όπως οι άλλοι δορυφόροι. Δεν θα μεταφέρει μόνο πληροφορία και επικοινωνία, θα μεταφέρει και αυτή την αίσθηση της παρουσίας του Θεού στο σύμπαν. Θα είναι ένας δορυφόρος παράθυρο, για να μπορούν οι άνθρωποι να βλέπουν πέρα από τα φθαρτά και γρήγορα ρέοντα πράγματα, να βλέπουν τα μόνιμα, τα υπέροχα και τα απόλυτα. Εν τελευταία αναλύσει, σε έναν κόσμο που ζούμε τη σχετικότητα των πάντων, είναι καλό να ανακαλύπτουμε το απόλυτο, που δεν είναι άλλο από το Θεό και ο δορυφόρος θα είναι ένα σημείο εκπομπής της παρουσίας του Θεού της αγάπης".

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ επιστήμη των επικοινωνιών και της τεχνολογίας, αποτελεί σημείο αντιλεγόμενο για πολλούς χριστιανούς, ιδιαιτέρως στους ανθρώπους των άκρων οι οποίοι αρέσκονται να απολυτοποιούν και να "καλουπιάζουν" τα πάντα ακόμη και αυτή την έννοια του Θεού. Είναι γνωστό το αληθινό ανέκδοτο με το μοναχό, ο οποίος άκουε στο τηλέφωνο το διάβολο να μιλά με τη φωνή ανθρώπου. Ακόμη είναι γνωστή η ρήση του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, ο οποίος έλεγε ότι ο διάβολος θα μπει στο σπίτι και τα κέρατά του θα βρίσκονται στην οροφή. Η ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ του δορυφόρου της Ελλάς Σατ σημαδεύτηκε από ένα πρωτοφανές γεγονός για τα διαστημικά δεδομένα των Ηνωμένων Πολιτειών.
Τελέστηκε αγιασμός στο δορυφόρο από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο. Ο άγιος αυτός "παππούλης", ο οποίος ξεχωρίζει για την πραότητα του χαρακτήρα του και την ευρυμάθειά του, στη σύντομη ομιλία του, υπέδειξε ότι ο δορυφόρος της Ελλάδας και της Κύπρου "θα ίπταται επί πτερύγων αγγέλων", παραφράζοντας το στίχο του προοιμιακού ψαλμού "Ο τιθείς νέφη την επίβασιν αυτού, ο περιπατών επί πτερύγων ανέμων". Ακόμη σημείωσε ότι θα συμβάλει στην επικοινωνία των λαών και την προώθηση του πολιτισμού, όπως είναι και το σλόγκαν της εταιρείας. ΣΗΜΕΙΟ ΚΛΕΙΔΙ στην προσέγγιση του Αρχιεπισκόπου Δημητρίου, η λέξη επικοινωνία, το αντίδοτο της μοναξιάς. Η έννοια του Θεού, όπως μπορεί να καταγραφεί στο πεπερασμένο μυαλό μας, στηρίζεται στην έννοια της τέλειας επικοινωνίας, που είναι ο Τριαδικός Θεός. Πρότυπο για τους πατέρες της Εκκλησίας, ο λόγος, η ομιλία, η οποία είναι συνάρτηση του μυαλού, του αέρα και των φωνητικών χορδών. Ακόμη ανάλογο πρότυπο αποτελεί και ο ήλιος, ο οποίος είναι απρόσιτος ως προς την ουσία, προσιτός ως προς τις ακτίνες και ευεργετικός ως προς την ενέργεια που μεταφέρει, η οποία ζωοποιεί όλη την έλλογη και άλογη φύση. Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ Εκκλησία, ποτέ δεν απέρριψε τις επιστήμες και τις δυνατότητες του ανθρώπου να διευκολύνει τη ζωή του. Παράλληλα, όμως, δεν απολυτοποίησε και δεν θεοποίησε την τεχνολογία, υποδεικνύοντας και υπερτονίζοντας την έννοια της μεσότητας και του μέτρου. Η έννοια της σχετικότητας των πάντων, όπως καταγράφηκε από τον Αϊστάιν πριν μερικές δεκαετίες, βιώθηκε και διατυπώθηκε με λόγους από τους πατέρες της Ορθόδοξης Εκκλησίας εδώ και πολλούς αιώνες. Πρώτος ο ίδιος ο Χριστός ανέτρεψε τα πάντα, κατατάσσοντας πρώτο στον παράδεισο τον ληστή που μετανόησε και υποδεικνύοντας ότι οι πόρνες και οι τελώνες μάς οδηγούν στη Βασιλεία των Ουρανών.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις