Τα φώτα της δημοσιότητας σβήνουν και στον Άγιο Μάμα
Τα φώτα της δημοσιότητας σβήνουν και στον Άγιο Μάμα
.
ΤΑ ΦΩΤΑ της δημοσιότητας σβήνουν στις κατεχόμενες πόλεις και χωριά και οι Εσπερινοί και οι Θείες Λειτουργίες στις συλημένες Εκκλησίες και Μοναστήρια, δεν αποτελούν πλέον πρώτη είδηση. Πέρασαν ήδη τρία χρόνια από το άνοιγμα των οδοφραγμάτων, την πρώτη επεισοδιακή Λειτουργία στον Άγιο Μάμα της Μόρφου, με τη βομβιστική επίθεση και την πολιτική διαμάχη με την παρουσία του Μεχμέτ Αλί Ταλάτ και Ελληνοκυπρίων πολιτικών στον Εσπερινό του Αγίου. Και φέτος θα τελεστεί πανηγυρικός Εσπερινός και Θεία Λειτουργία, στον Άγια Μάμα, αλλά όπως και στη περίπτωση της γιορτής στο Μοναστήρι του Αποστόλου Βαρνάβα, δεν αναμένεται το γεγονός, να αποτελέσει πρώτη είδηση. Ίσως και να μην καλυφθεί από πολλά Μέσα Ενημέρωσης, όπως και στους εορτασμούς για τον Ιδρυτή της Εκκλησίας της Κύπρου.
ΕΚ ΤΩΝ πραγμάτων οι συνθήκες άλλαξαν και οι προσκυνητές, είναι οι μόνοι που μεταβαίνουν στα κατεχόμενα Ιερά και στη χάρη των Αγίων. Οι επισκέπτες στις Ακολουθίες, πολιτικοί, διπλωμάτες και άλλοι ιδεολόγοι της επαναπροσέγγισης μειώθηκαν ή και εξαφανίστηκαν. Τώρα πλέον η μόνη δύναμη που οδηγεί τα βήματα των ανθρώπων στα κατεχόμενα είναι από τη μια, η χάρη των Αγίων και από την άλλη η ικανοποίηση των παθών, μεταξύ των οποίων και του τζόγου στα καζίνο. Τα στατιστικά νούμερα δεικνύουν ότι οι Ελληνοκύπριοι που μεταβαίνουν στα κατεχόμενα μειώνονται συνεχώς, σε αντίθεση με τους Τουρκοκύπριους οι οποίοι αυξάνονται και πληθαίνουν στις ελεύθερες περιοχές, λόγω και των ωφελημάτων που απολαμβάνουν. Είναι καιρός πρώτα οι πολιτικοί και μετά όλοι οι άλλοι να μελετήσουν την πραγματικότητα που διαμορφώνεται και να προβληματιστούν για το σύνθημα "Δεν Ξεχνώ" το οποίο όχι μόνο δεν φέρνει δάκρυα και συναισθηματικές εξάρσεις, αλλά αντιθέτως τείνει να καταστεί φολκλορικό επαναλαμβανόμενο ποιηματάκι.
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ της Κύπρου και ειδικότερα οι Επίσκοποι και οι Ιερείς, είναι ίσως οι μόνοι που μπορούν να διατηρήσουν τον πόθο της επιστροφής και να διαφυλάξουν τα ιερά και όσια μας, στη βόρεια Κύπρο. Οι πολιτικοί φαίνεται ότι είναι πλέον αδύναμοι να πάρουν τολμηρές αποφάσεις, αφού οι μικροκομματικές σκοπιμότητες και οι ιστορικοί φόβοι, τους άφησαν θεατές των εξελίξεων και παθητικούς αποδέκτες των συνεπειών της διέλευσης του χρόνου. Το ενδεχόμενο να επαναληφθεί το σκηνικό της Μικράς Ασίας, όπου οι Εκκλησίες έγιναν τζαμιά και μουσεία και οι χριστιανοί είναι είδος προς εξαφάνιση, δεν είναι πλέον ενδεχόμενο, αλλά ορατός κίνδυνος. Ο νέος Αρχιεπίσκοπος οφείλει να ανοίξει δρόμους επικοινωνίας σε όλη την Κύπρο, και να μεταφέρει τη χάρη του Θεού, διά των μυστηρίων σε όσο το δυνατό περισσότερες Εκκλησίες και Μοναστήρια, που παραμένουν αλειτούργητα. Δηλαδή να καταστεί αληθινά Αρχιεπίσκοπος Πάσης Κύπρου και όχι μισής όπως είναι ουσιαστικά σήμερα.
ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ πριν τρία χρόνια στον Άγιο Μάμα, αποτελούσαν ένα είδος στιγμιαίου χριστιανικού "μαρτυρίου" το οποίο συνοδευόταν από φόβο και κινδύνους. Σε μερικές περιπτώσεις ήταν και αποτέλεσμα ιδεολογικού πείσματος. Σήμερα τρία χρόνια μετά, η τέλεση Εσπερινού και Θείας Λειτουργίας, αποτελεί ένα συνεχόμενο "μαρτύριο", το οποίο απαιτεί ένταση πίστης για τον μυροβλύτη θαυματουργό Άγιο της Μόρφου. Ο χώρος του μοναστηριού δεν προσφέρεται μόνο για δηλώσεις και για ενδιαφέρουσες συναντήσεις, αλλά προσφέρεται βασικά για προσευχές και δεήσεις. Στο μοναστήρι θα βρίσκονται βασικά ο Μητροπολίτης Μόρφου, ταπεινοί Ιερείς και πολλοί προσκυνητές, οι οποίοι πηγαίνουν πλέον για να προσευχηθούν και να πάρουν λίγη από τη χάρη του Αγίου, ώστε να αντιμετωπίσουν τα βάσανα της ζωής.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Μόρφου Νεόφυτος παραχωρώντας πρόσφατα συνέντευξη σε μαθητές για το περιοδικό "Δημοσθένης" της Εμπορικής Σχολής Μιτσή της Λεμύθου ανέφερε ότι "η Εκκλησία της Κύπρου καλείται σήμερα να παίξει το δικό της ιστορικό ρόλο. Και ο ρόλος της δεν θα είναι φερέφωνο της κυβέρνησης ή των πολιτικών. Αν δεν λειτουργήσουμε εμείς τις εκκλησίες μας στα κατεχόμενα, ποιος θα τις λειτουργήσει; Θα γκρεμιστούν οι εκκλησίες μας. Θα γκρεμιστούν και τα μνημεία και δεν θα έχουμε μνήμη στο βορρά." Ο Πανιερότατος αναφέρθηκε στη συνέχεια στη συνάντηση που είχε με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, το 2003 όταν πρωτοάνοιξαν τα οδοφράγματα. "Μου είπε ο Παναγιότατος, Άγιε Μόρφου, ξέρω ότι το λέει η καρδιά σου. Αν δεν πας εσύ πρώτος, δεν θα πάει κανείς μετά. Κάποιοι πρέπει να ανοίξουν το δρόμο. Θα το εκμεταλλευτούν, μου είπε, πολιτικά και οι Τούρκοι και οι Έλληνες. Άλλοι θα σε επαινέσουν και άλλοι θα σε κατηγορήσουν ως προδότη. Τα ίδια μου έκαναν και εμένα, είπε, όταν ξεκίνησα να λειτουργώ τις εκκλησίες της Καππαδοκίας, της Εφέσου. Να ξεκινήσεις πρώτος εσύ και θα σε ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι."
ΕΚ ΤΩΝ πραγμάτων οι συνθήκες άλλαξαν και οι προσκυνητές, είναι οι μόνοι που μεταβαίνουν στα κατεχόμενα Ιερά και στη χάρη των Αγίων. Οι επισκέπτες στις Ακολουθίες, πολιτικοί, διπλωμάτες και άλλοι ιδεολόγοι της επαναπροσέγγισης μειώθηκαν ή και εξαφανίστηκαν. Τώρα πλέον η μόνη δύναμη που οδηγεί τα βήματα των ανθρώπων στα κατεχόμενα είναι από τη μια, η χάρη των Αγίων και από την άλλη η ικανοποίηση των παθών, μεταξύ των οποίων και του τζόγου στα καζίνο. Τα στατιστικά νούμερα δεικνύουν ότι οι Ελληνοκύπριοι που μεταβαίνουν στα κατεχόμενα μειώνονται συνεχώς, σε αντίθεση με τους Τουρκοκύπριους οι οποίοι αυξάνονται και πληθαίνουν στις ελεύθερες περιοχές, λόγω και των ωφελημάτων που απολαμβάνουν. Είναι καιρός πρώτα οι πολιτικοί και μετά όλοι οι άλλοι να μελετήσουν την πραγματικότητα που διαμορφώνεται και να προβληματιστούν για το σύνθημα "Δεν Ξεχνώ" το οποίο όχι μόνο δεν φέρνει δάκρυα και συναισθηματικές εξάρσεις, αλλά αντιθέτως τείνει να καταστεί φολκλορικό επαναλαμβανόμενο ποιηματάκι.
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ της Κύπρου και ειδικότερα οι Επίσκοποι και οι Ιερείς, είναι ίσως οι μόνοι που μπορούν να διατηρήσουν τον πόθο της επιστροφής και να διαφυλάξουν τα ιερά και όσια μας, στη βόρεια Κύπρο. Οι πολιτικοί φαίνεται ότι είναι πλέον αδύναμοι να πάρουν τολμηρές αποφάσεις, αφού οι μικροκομματικές σκοπιμότητες και οι ιστορικοί φόβοι, τους άφησαν θεατές των εξελίξεων και παθητικούς αποδέκτες των συνεπειών της διέλευσης του χρόνου. Το ενδεχόμενο να επαναληφθεί το σκηνικό της Μικράς Ασίας, όπου οι Εκκλησίες έγιναν τζαμιά και μουσεία και οι χριστιανοί είναι είδος προς εξαφάνιση, δεν είναι πλέον ενδεχόμενο, αλλά ορατός κίνδυνος. Ο νέος Αρχιεπίσκοπος οφείλει να ανοίξει δρόμους επικοινωνίας σε όλη την Κύπρο, και να μεταφέρει τη χάρη του Θεού, διά των μυστηρίων σε όσο το δυνατό περισσότερες Εκκλησίες και Μοναστήρια, που παραμένουν αλειτούργητα. Δηλαδή να καταστεί αληθινά Αρχιεπίσκοπος Πάσης Κύπρου και όχι μισής όπως είναι ουσιαστικά σήμερα.
ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ πριν τρία χρόνια στον Άγιο Μάμα, αποτελούσαν ένα είδος στιγμιαίου χριστιανικού "μαρτυρίου" το οποίο συνοδευόταν από φόβο και κινδύνους. Σε μερικές περιπτώσεις ήταν και αποτέλεσμα ιδεολογικού πείσματος. Σήμερα τρία χρόνια μετά, η τέλεση Εσπερινού και Θείας Λειτουργίας, αποτελεί ένα συνεχόμενο "μαρτύριο", το οποίο απαιτεί ένταση πίστης για τον μυροβλύτη θαυματουργό Άγιο της Μόρφου. Ο χώρος του μοναστηριού δεν προσφέρεται μόνο για δηλώσεις και για ενδιαφέρουσες συναντήσεις, αλλά προσφέρεται βασικά για προσευχές και δεήσεις. Στο μοναστήρι θα βρίσκονται βασικά ο Μητροπολίτης Μόρφου, ταπεινοί Ιερείς και πολλοί προσκυνητές, οι οποίοι πηγαίνουν πλέον για να προσευχηθούν και να πάρουν λίγη από τη χάρη του Αγίου, ώστε να αντιμετωπίσουν τα βάσανα της ζωής.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Μόρφου Νεόφυτος παραχωρώντας πρόσφατα συνέντευξη σε μαθητές για το περιοδικό "Δημοσθένης" της Εμπορικής Σχολής Μιτσή της Λεμύθου ανέφερε ότι "η Εκκλησία της Κύπρου καλείται σήμερα να παίξει το δικό της ιστορικό ρόλο. Και ο ρόλος της δεν θα είναι φερέφωνο της κυβέρνησης ή των πολιτικών. Αν δεν λειτουργήσουμε εμείς τις εκκλησίες μας στα κατεχόμενα, ποιος θα τις λειτουργήσει; Θα γκρεμιστούν οι εκκλησίες μας. Θα γκρεμιστούν και τα μνημεία και δεν θα έχουμε μνήμη στο βορρά." Ο Πανιερότατος αναφέρθηκε στη συνέχεια στη συνάντηση που είχε με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, το 2003 όταν πρωτοάνοιξαν τα οδοφράγματα. "Μου είπε ο Παναγιότατος, Άγιε Μόρφου, ξέρω ότι το λέει η καρδιά σου. Αν δεν πας εσύ πρώτος, δεν θα πάει κανείς μετά. Κάποιοι πρέπει να ανοίξουν το δρόμο. Θα το εκμεταλλευτούν, μου είπε, πολιτικά και οι Τούρκοι και οι Έλληνες. Άλλοι θα σε επαινέσουν και άλλοι θα σε κατηγορήσουν ως προδότη. Τα ίδια μου έκαναν και εμένα, είπε, όταν ξεκίνησα να λειτουργώ τις εκκλησίες της Καππαδοκίας, της Εφέσου. Να ξεκινήσεις πρώτος εσύ και θα σε ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι."
Σχόλια