Αγώνας για το συμφέρον της Εκκλησίας
Αγώνας για το συμφέρον της Εκκλησίας
.
ΠΟΙΟ είναι άραγε το συμφέρον της Εκκλησίας και ποίος μπορεί να κρίνει πότε υπηρετεί την Εκκλησία και πότε προκαλεί ζημιά στην Εκκλησία; Αυτή είναι η μεγάλη παγίδα των λεγόμενων καθαρών, οι οποίοι νομίζοντας ότι υπηρετούν την Εκκλησία, σκάβουν το δικό τους "λάκκο". Εξάλλου, σε αυτή την παγίδα έπεσαν οι φαρισαίοι και όλοι οι αυτόκλητοι σωτήρες της Εκκλησίας. Και όταν μιλούμε για Εκκλησία, μιλούμε για τον ίδιο τον Χριστό παρατεινόμενο στους αιώνες, μιλούμε για το μυστήριο τής εν Χριστώ ζωής, μιλούμε για να υπόσταση την οποία ο άνθρωπος δεν μπορεί να χωρέσει στο μυαλό του.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Κερύνειας Παύλος, κάνοντας έκκληση στους πιστούς να ψηφίσουν κατά συνείδηση το νέο Αρχιεπίσκοπο, με μόνο γνώμονα το συμφέρον της Εκκλησίας και την σωτηρία της ψυχής τους, πολύ σωστά πράττει. Ωστόσο, αυτά που προσθέτει, μάλλον προκαλούν σύγχυση και φωτογραφίζουν καταστάσεις οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με τις εκκλήσεις περί ψήφου κατά συνείδηση. Με αφορμή την προεκλογική συγκέντρωση του Επισκόπου Κύκκου στο Δημαρχείο Κερύνειας, κάλεσε το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Ιεράς Μητρόπολης Κερύνειας, να συνειδητοποιήσει τις κρίσιμες στιγμές που περνά το νησί μας, να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να αγνοήσει τις προτροπές και υποδείξεις εκείνων, τα ελατήρια των οποίων ελαύνονται από προσωπικά και οικονομικά συμφέροντα και όχι από αγάπη προς την πατρίδα και την Εκκλησία.
ΑΡΑΓΕ ο Πανιερότατος προβληματίζεται μήπως οι εκκλήσεις του, οι οποίες ελαύνονται από αγνές προθέσεις, δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση; Δεν ανησυχεί μήπως με τη συμπεριφορά του, σκανδαλίζει ανθρώπους και προκαλεί ζημιά στην Εκκλησία και την πατρίδα; Για το καλό της Εκκλησίας, πλανήθηκαν άνθρωποι και για τη σωτηρία της ψυχής, έγιναν εγκλήματα με μεγαλύτερο τις σταυροφορίες, για να μην αναφερθούμε στα δικά μας, τα οποία ακόμη ρέουν πόνο και θλίψη. Η αποδοχή και η ανοχή των απόψεων των αδελφών είναι μεγάλη υπόθεση και συμβάλλει τα μέγιστα στον κατευνασμό των παθών και κυρίως του φανατισμού. Τώρα, τι σημασία έχει ο χώρος που έγινε μια συγκέντρωση, από την ώρα που πολύ εύκολα μπορούσε η συγκέντρωση να πραγματοποιηθεί σε άλλο χώρο; Άξιζε άραγε τόσος θόρυβος για μια συγκέντρωση;
ΘΑ ΗΤΑΝ καλύτερα να λείπουν αναφορές από την Μητροπολίτη Κερύνειας Παύλο, όπως "η συσκότιση της αλήθειας με ύβρεις, ελλείψει επιχειρημάτων, δεν μπορεί να αντέξει. Ο κόσμος γνωρίζει το ήθος, το χαρακτήρα, τη νοημοσύνη και τη στάση του καθενός, ιδιαίτερα στη δύσκολη προ του δημοψηφίσματος περίοδο. Ο Μητροπολίτης Κυρηνείας, αντιπαρερχόμενος ψεύδη, ύβρεις, συκοφαντίες και προπηλακισμούς, που ας σημειωθεί δεν τον αγγίζουν, θα συνεχίσει ανεπηρέαστος να αγωνίζεται για τη διαφύλαξη του κύρους της
Εκκλησίας και την απελευθέρωση της πατρίδας, χωρίς να περιμένει από κανέναν αναγνώριση ή έστω ένα απλό ευχαριστώ". Πολύ σωστά υποδεικνύει ότι δεν περιμένει ευχαριστώ από κανέναν, ο Πανιερότατος, αλλά και πολύ σοφά και ο λαός περιμένει πολλά από το Θεό και τους ταπεινούς αγίους πιστούς και δεν αναμένει πολλά από τους Δεσποτάδες, οι οποίοι δεν βρίσκονται ιδιαίτερα ψηλά στη συνείδησή του.
Σχόλια