Ποίος έριξε το αεροπλάνο
Ποίος έριξε το αεροπλάνο
.
ΤΟ ΚΑΚΟ έγινε, οι άνθρωποι χάθηκαν και μετά όλοι διερωτούνται ποίος φταίει. Τα σενάρια πάνε και έρχονται και κανείς δεν λέει ότι φταιει αυτό το έρμο το σύστημα, αυτή η σιχαμένη κοινωνία της ανοχής, αυτή η εγκληματική νοοτροπία του "ωχ αδελφέ" και του "κρύψε να περάσουμε". Δεν είναι δυνατό να χάνονται τόσες ψυχές τη μια μέρα και την επομένη όλοι να έχουν κάτι να καταγγείλουν για το άθλιο αεροπλάνο, το οποίο τη μια μέρα πάγωνε, την άλλη ήταν φούρνος και την παράλλη προκαλούσε δυσφορία στους επιβάτες. Δεν είναι δυνατό μια εταιρεία με βεβαρημένο παρελθόν - ιστορία της Βαρσοβίας - να πετά ανενόχλητη, χωρίς να ελέγχεται διπλά και χωρίς να βγαίνει ένας υπεύθυνος για να διαβεβαιώσει ότι έλεγξε εκτός από τα χαρτιά και τα αεροπλάνα.
Η ΠΤΩΣΗ του αεροσκάφους δεν είναι παρά το κερασάκι στην τούρτα της διαφθοράς και της αχαλίνωτης μανίας για κέρδη, με οποιοδήποτε τίμημα. Ο κουμπάρος του κουμπάρου, έλα φίλε να φάμε και να πιούμε και δεν πειράζει θα περάσουμε... Πριν μερικά χρόνια είχαμε το χρηματιστήριο, το οποίο με μαγικό τρόπο άρπαξε τις οικονομίες εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων. Φέτος είχαμε τη φορολογική αμνηστία, η οποία νομιμοποίησε δισεκατομμύρια λίρες τα οποία φανερώθηκαν τάχατες ως διά μαγείας. Και όλα νόμιμα και όλα με τη σφραγίδα των σοφών αρχόντων του τόπου, οι οποίοι ξέρουν να αυξάνουν τα έσοδά τους, αλλά δεν ξέρουν να ζητούν εφαρμογή των νόμων που ψηφίζουν.
ΕΙΝΑΙ τραγικό να βλέπεις τον Υπουργό Συγκοινωνιών οργισμένο να λέει ότι δεν σχολιάζει θέμα παραίτησής του και να ζητά αποδείξεις για τις πολιτικές του ευθύνες. Λες και η πολιτική ευθύνη έχει σχέση με τα δικαστήρια. Σε όλο τον κόσμο οι παραιτήσεις πολιτικών προσώπων σκοπό έχουν να ταράξουν το σύστημα, να αλλάξουν δομές, να φέρουν την κάθαρση και τελικά να οδηγήσουν ένα βήμα μπροστά στην κοινωνία και τον τόπο. Στην Κύπρο όλα διέρχονται από το γράμμα του νόμου και όλοι κρύβονται πίσω από το τάδε άρθρο και τον τάδε νόμο.
ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ να βλέπεις τους ιδιοκτήτες της εταιρίας ΗΛΙΟΣ να δίδουν δημοσιογραφική διάσκεψη και να βάζουν πίσω δύο αεροσυνοδούς, λες και ήθελαν να διαφημίσουν το προϊόν τους. Ακούς ότι συνεχίζουν κανονικά να πετούν τα αεροπλάνα τους, λες και δεν συμβαίνει τίποτα. Τουλάχιστον από ευαισθησία, έπρεπε να τα καθηλώσουν για μερικές μέρες και να ελέγξουν τα αεροπλάνα, μήπως και κάτι δεν πήγαινε καλά με τη συντήρηση. Είναι τραγικό να βλέπεις έναν κακομοίρη να συλλαμβάνεται και να οδηγείται στη δικαιοσύνη γιατί σκότωσε έναν άνθρωπο σε ένα δυστύχημα και εδώ χάθηκαν τόσες ψυχές και κανένας δεν σκέφτηκε ότι κάποιοι πρέπει να λογοδοτήσουν ή τουλάχιστον να συλληφθούν.
ΒΕΒΑΙΩΣ το σύστημα παράγει και ανθρώπους οι οποίοι είναι ευαίσθητοι και κατανοούν την έννοια της πολιτικής ευθύνης. Συνήθως όμως αυτοί γρήγορα περιθωριοποιούνται και με ταχύτατους ρυθμούς εξοβελίζονται στα αζήτητα. Πρόσφατα ένας βουλευτής έλεγε ότι γνωρίζουμε ότι πολλά από αυτά που ζητούμε είναι υπερβολικά. Αλλά σε αυτό τον τόπο, το μόνο που ξέρουμε είναι να παρανομούμε. Επιβάλλεις σε μια επιχείρηση να βάλει φίλτρα σε ένα εργοστάσιο και διαπιστώνεις την επομένη ότι ενώ τοποθέτηση την υποδομή, δεν αλλάζει τα φίλτρα γιατί στοιχίζουν. Δίδεις άδεια για μια πολυκατοικία και ανακαλύπτεις ότι στη διαδρομή εμφανίστηκε ακόμη ένας όροφος. Και όλα αυτά για τους μεγάλους, ενώ οι μικροί συνήθως πληρώνουν και φόρους και πρόστιμα και οδηγούνται και στη φυλακή για ασήμαντες παρανομίες. Αυτό το σύστημα που αφήνει τους λίγους να ζουν ως αγάδες και τους πολλούς ως δούλους, είναι αυτό που έριξε το αεροπλάνο. Ευτυχώς όμως υπάρχουν και οι ερινύες, οι οποίες είναι οι μόνες που μπορούν να συνετίσουν αυτούς που δεν έχουν ούτε ιερό, ούτε και όσιο.
Σχόλια