Από τη λύπη της αγίας Τεσσαρακοστής στη χαρά της Αναστάσεως


Από τη λύπη της αγίας Τεσσαρακοστής στη χαρά της Αναστάσεως
.


Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ Πατριάρχης Βαρθολομαίος υποδεικνύει στους πιστούς πως θα ανέβουν την κλίμακα των αρετών που οδηγεί στο Πάσχα. "
Eάν υπάρχει εντός ημών σπέρμα αρετής και ευσεβείας, μη καταστρέψωμεν αυτό διά τής υπερηφανείας. Eάν υπάρχη μέσα μας αδυναμία, μη πνιγώμεν διά της απογνώσεως και φιλαυτίας. Yπάρχει οδός σωτηρίας. H ταπείνωσις φέρει την χάριν του Πνεύματος εις τον αγωνιζόμενον πιστόν. Kαι η ιδία ταπείνωσις οδηγεί διά τής μετανοίας εις την σωτηρίαν τον πεσόντα εις τα πάθη αδύνατον άνθρωπον. Eάν θέλωμεν να επιτύχωμεν και νά χαρώμεν την ζωήν μας, μή σπαταλώμεν τον χρόνον μας ματαίως. Aλλά ας ησυχάσωμεν. Kαι ησυχάζομεν όχι απομακρυνόμενοι εις έρημον τόπον, αλλά εισερχόμενοι εις το άγιον κλίμα της συντριβής του Tελώνου, όπου δεν ακούονται αι κατακρίσεις των Φαρισαίων, αλλά η ψυχή του ταπεινού τρέφεται μυστικώς από την θείαν παράκλησιν".
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος. "Εάν θέλωμεν τον αληθή χορτασμόν, ας νηστεύσωμεν κατά τας υποδείξεις της Eκκλησίας μας. Kαι θα εύρωμεν το Πνεύμα το Αγιον εστιάτορα άριστον. Eάν θέλωμεν να απολαύσωμεν την ευφροσύνην της άνωθεν δικαιώσεως, ας ομολογήσωμεν ως ο Tελώνης την αμαρτωλότητά μας ζητούντες από τον μόνον πανάγαθον Kύριον το έλεος. Eάν θέλωμεν την μακαρίαν παράκλησιν, ας πορευθώμεν εις την Aγίαν Oρθόδοξον Eκκλησίαν μας και τάς ακολουθίας αυτής, ιδίως κατά τας ημέρας ταύτας της Aγίας Tεσσαρακοστής. H Aγία ημών Eκκλησία γνωρίζει πόσον είμεθα κεκοπιακότες. Mέ την παρουσίαν της Mεγάλης Tεσσαρακοστής δεν θέλει να προσθέση εις ημάς φορτία, αλλά να μάς απαλλάξη από τα υπάρχοντα. Γνωρίζει Eκείνη να μεταμορφώνη την λύπην εις χαράν και το πένθος εις αγαλλίασιν".

ΠΟΛΥ ΣΟΦΑ ο Οικουμενικός Πατριάρχης υποδεικνύει ότι η πορεία προς την Ανάσταση, μπορεί να περιέχει θλίψη και πόνο, αλλά φέρνει και χαρά και αγαλλίαση. Είναι πράξη χαρμολύπης και εμπειρία χαροποιού πένθους, είναι Γολγοθάς που οδηγεί στην Ανάσταση, είναι πορεία που φέρνει τον παράδεισο. Η Μεγάλη Σαρακοστή είναι ένα πνευματικό ταξίδι με προορισμό την εορτή των εορτών, το Πάσχα, το πέρασμα στη Βασιλεία του Θεού. Είναι ένα σχολείο μετανοίας, όπως τονίζει ο μεγάλος πατήρ Αλέξανδρος Σμέμαν, είναι ένα χέρι βοηθείας που απλώνει σε μας η Εκκλησία για να εκλέξουμε την αληθινή ζωή, αφού ανακαλύψουμε το θεϊκό νόημα και το κρυμμένο βάθος της. Κι ο άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος λέγει : "Σαν λυτρωθεί η ψυχή από τους εχθρούς της, και σαν περάσει με τη δύναμη του Θεού την πονηρή θάλασσα, και βλέπει μπροστά της τους εχθρούς της να χάνουνται, στους οποίους ήτανε πρωτήτερα δούλα, αναγαλλιάζει με μια χαρά ανεκλάλητη και δοξασμένη, γιατί παρηγοριέται από τον Θεό και ξεκουράζεται στον Κύριο. Τότε το πνεύμα που έλαβε, τραγουδά κάποιο καινούριο τραγούδι με το τύμπανο, ήγουν με το σώμα, και με της κιθάρας, ήγουν της ψυχής, τις λογικές κόρδες και τους λεπτότατους λογισμούς, και με το δοξάρι της θείας χάρης, και ψέλνει ύμνους στον ζωοδότη Χριστό.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις