Μόνο οι παπάδες τελικά "δουλεύουν" για την ψυχή τους
Μόνο οι παπάδες τελικά "δουλεύουν" για την ψυχή τους
.
ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ αμισθί οι παπάδες και οι επίτροποι των εκκλησιών και δεν θα στοιχίσουν μία οι αρχιεπισκοπικές εκλογές, δηλώνει ο τοποτηρητής του Θρόνου Μητροπολίτης Πάφου Χρυσόστομος. Να σημειωθεί ότι οι βουλευτικές εκλογές, οι οποίες είναι πολύ πιο απλές, στοίχισαν σχεδόν £3εκ. Και φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που οι παπάδες καλούνται να "δουλέψουν" για να μπορούν οι δεσποτάδες να κυκλοφορούν με λιμουζίνες, να ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο σε πρώτη θέση και να διαμένουν σε πανάκριβα ξενοδοχεία. Και φυσικά, δεν είναι η πρώτη φορά που καλούνται οι άγιοι διάκονοι του Θεού, να "ξελασπώσουν" Αρχιερείς - ευτυχώς όχι όλους - από την οργή των πιστών και τον σκανδαλισμό τους από την υποκρισία που δέρνει τα ανώτατα δώματα της Εκκλησίας.
ΠΑΝΤΩΣ, όποιος και να εκλεγεί στον αρχιεπισκοπικό θρόνο, το πρώτο που πρέπει να κάνει, είναι να εγκύψει στα προβλήματα των παπάδων, να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσής τους και να ενισχύσει την εκπαίδευσή τους με σεμινάρια και διαλέξεις. Και επιτέλους, όλοι οι Επίσκοποι να παύσουν να συμπεριφέρονται στους παπάδες, ως αφέντες προς τους "δούλους". Εντάξει, κατέχουν ισόβια την "αυθεντία" και μπορούν με ένα νεύμα τους να κάνουν αργούς - άρα και χωρίς μισθό πείνας - τους παπάδες, αλλά και λίγη ανοχή και λίγη αυτοκριτική δεν βλάπτει. Είναι καιρός να αφήσουν τις αφ' υψηλού εντολές και να προσεγγίσουν πατρικά και αδελφικά τους παπάδες. Η τροποποίηση του καταστατικού και η αύξηση των Μητροπόλεων είναι καλό να γίνει, αλλά προέχει η αλλαγή νοοτροπίας. Προέχει οι δεσποτάδες να καταστούν λόγω και έργω δεσμώτες της αγάπης του λαού και των παπάδων.
ΦΥΣΙΚΑ, κανένας παπάς δεν απαρνιέται σε μεγάλο βαθμό τα εγκόσμια και κανένας ιερέας δεν προσέρχεται ενώπιον του φοβερού Θυσιαστηρίου, υπολογίζοντας τα βάσανα και τις δυσκολίες. Η αγάπη του Χριστού υπερισχύει και η αγάπη του Χριστού είναι αυτή που κρατά ζωντανούς τους κληρικούς. Υπάρχει και η αγάπη των πιστών, οι οποίοι τρέχουν σε αυτούς για να βρουν παρηγοριά. Υπάρχουν βεβαίως και ιερείς, οι οποίοι επιβεβαιώνουν τη ρήση που θέλει τους παπάδες όταν είναι νέοι να φοβούνται την Αγία Τράπεζα και όταν μεγαλώσουν να τους φοβάται η Αγία Τράπεζα. Ωστόσο, δεν παύουν να σηκώνουν ένα μεγάλο σταυρό και αυτοί και τα συγγενικά τους πρόσωπα τα οποία τάχθηκαν να υπηρετούν το Χριστό. ΚΑΙ να υπενθυμίσουμε τα λόγια του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού: "Να προσέχετε, αδελφοί μου, οι κοσμικοί να μην κατηγορήτε τούς παπάδες σας, να μη τούς υβρίζετε και να μη τούς παραμελήτε, διότι βάνετε φωτιά και καίεσθε· διότι οι παπάδες είνε ανώτεροι και από τούς αγγέλους και πο τούς βασιλείς. Εγώ, αδελφοί μου, η γνώμη μου έτσι με λέγει να κάμω. Εάν απαντώ έναν παπά και ένα βασιλέα, με φαίνεται εύλογον τον παπά να να βάλω να καθήση υψηλότερα από τον βασιλέα· και εάν απαντήσω έναν παπά και ένα άγγελον, πρώτα θα χαιτερήσω τον παπά και έπειτα τον άγγελον. Διότι, αδελφοί μου, είνε ανώτερος και από την Αγίαν Τράπεζαν, ανώτερος και από το Άγιον Ποτήριον· διότι το Άγιον Ποτήριον είνε άψυχον, μα ο ιερεύς μεταλαμβάνει τα άχραντα Μυστήρια καθ' εκάστην ημέραν, το τίμιον σώμα και αίμα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και Θεού. Εγώ, αδελφοί μου, δεν έχω καμμίαν κατηγορίαν να κάμω των παπάδων, διότι είνε παπάδες και έχουν τον Χριστόν οπού τούς παιδεύει και ό,τι σφάλμα κάμουν οι παπάδες, έχει ο Χριστός μας ράβδον σιδηράν δι' αυτούς".
Σχόλια