Συμφέρουν και στους εργοδότες οι διακοπές


Συμφέρουν και στους εργοδότες οι διακοπές
.



ΚΑΠΟΤΕ οι επιστήμονες έκαναν ένα πείραμα και φώτιζαν με φυσικό φως, μια φάρμα ζώων και ένα θερμοκήπιο για 24 ώρες. Στόχος τους ήταν τα ζώα να τρώνε συνεχώς, να αυξάνονται γρηγορότερα, άρα και να αφήνουν μεγαλύτερα κέρδη στους ιδιοκτήτες τους. Τα ίδια έκαναν και για τα φυτά, με στόχο να μεγαλώνουν συνεχώς τα φυτά και άρα να παράγουν γρηγορότερα καρπούς. Το αποτέλεσμα ήταν αντιστρόφως ανάλογο των επιδιώξεων των επιστημόνων. Τα ζώα έπεσαν σε μια κατάσταση νάρκης και ούτε γάλα παρήγαγαν, αλλά ούτε και είχαν διάθεση να τρώνε για να μεγαλώνουν σωματικά. Το ίδιο συνέβη και με τα φυτά τα οποία ούτε αυξάνονταν, αλλά ούτε και παρήγαν καρπούς.

ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ στις Βρυξέλλες θέσπισαν οδηγίες και υποχρεώνουν τις κυβερνήσεις, τους εργοδότες και τους εργαζόμενους να πηγαίνουν πληρωμένες διακοπές τουλάχιστον για ένα μήνα το χρόνο. Και αν αναλογιστεί κανείς ότι για να ετοιμαστεί μια οδηγία απαιτούνται πολύχρονες μελέτες και λαμβάνονται υπόψη όλοι οι οικονομικοί, οι ψυχολογικοί και βιολογικοί παράγοντες, τότε αντιλαμβάνεται κανείς την αξία της εντολής. Οι οικονομολόγοι οι οποίοι μετρούν και τα δευτερόλεπτα του χρόνου εργασίας, αποτιμώντας τον σε χρήμα, σίγουρα θα διαφωνούσαν με την πρακτική αυτή, αν σε τελική ανάλυση οι διακοπές δεν συνέβαλλαν στην ενίσχυση της οικονομίας. Και πριν συναινέσουν στον καθορισμό της χρονικής διάρκειας των διακοπών, πειραματίστηκαν αρκετά.

ΥΠΑΡΧΕΙ και η πλευρά της ανεργίας, η οποία μειώνεται θεωρητικά με την μείωση του χρόνου εργασίας των εργαζομένων. Περισσότερες άδειες, λιγότερος χρόνος εργασίας, άρα απαιτούνται περισσότερα εργατικά χέρια για να καλύψουν τις ανάγκες της παραγωγής. Η λογική αυτή ισχύει για τις βόρειες χώρες της Ευρώπης, έχει αξία στα εργοστάσια όπου η δουλειά είναι τυποποιημένη και μετρήσιμη, αλλά η πρακτική αυτή δεν ισχύει στις νότιες χώρες της Ευρώπης, όπου ο ήλιος ζαλίζει και δεν ισχύει και στον τομέα των υπηρεσιών όπου η αξία της εργασίας, αποτιμάται από την τέχνη του κάθε εργαζόμενου να αντεπεξέλθει στα γούστα του πελάτη.

ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ σε πολλές χώρες προσφέρουν διάφορα προγράμματα επιχορηγημένων διακοπών, με στόχο τους χαμηλότερα αμειβόμενους. Στόχος βεβαίως είναι να μπορέσει και αυτή η ομάδα των εργαζομένων να απολαύσει διακοπές, ώστε όταν επιστρέψει στην καθημερινή βιοπάλη να μπορέσει να προσφέρει πολύ περισσότερα. Οι άνθρωποι όταν έχουν την δυνατότητα να διαλέξουν εργασία, βάζουν στο καλάθι εκτός από τα χρήματα που θα λαμβάνουν, τις συνθήκες εργασίας καθώς και το περιβάλλον. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι σοβαροί οργανισμοί αναπτύσσουν προγράμματα εσωτερικών δημοσίων σχέσεων, δηλαδή λαμβάνουν μέτρα για βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος, μείωση των τριβών και των συγκρούσεων μεταξύ των εργαζομένων, ώστε σε τελική ανάλυση να αυξάνεται η παραγωγικότητα. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και οι διακοπές, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις πληρώνονται επιπλέον από τους εργοδότες.

ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ Έλληνες συνήθιζαν να λένε ότι ζωή χωρίς διακοπές είναι σαν πορεία - τότε περπατούσαν - χωρίς στάσεις ξεκούρασης. Οι διακοπές "γεμίζουν τις μπαταρίες της ψυχής", ξεκουράζουν το κορμί και δίδουν κουράγιο στους ανθρώπους να αντέξουν τον κάματο της δουλειάς, ο οποίος είναι ιδιαιτέρως βαρύς, όποια δουλειά και να κάνει ο άνθρωπος. Βεβαίως πρέπει να υπάρχει πάντα η έννοια του μέτρου, γιατί η αργία αποτελεί μητέρα κάθε κακίας, όπως υποδεικνύουν και πάλι οι αρχαίοι μας πρόγονοι.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις