Τα σπίτια στους πρόσφυγες
Τα
σπίτια στους πρόσφυγες
31/10/2004
* Εδώ καράβια χάνονται και οι πολιτικοί περί άλλων τυρβάζουν. Εδώ οι προσφυγικοί συνοικισμοί κατάντησαν γκέτο γερόντων και παρανομούντων και σκέφτονται αν θα τιτλοποιήσουν τα σπίτια στους πρόσφυγες. Είναι πολιτικό το θέμα διαλαλεί ο Υπουργός Εσωτερικών και τα συγκυβερνώντα κόμματα λένε ότι θα μελετήσουν το θέμα. Φυσικά γνωρίζουν τα δράματα που λαμβάνουν χώρα στους συνοικισμούς και την καταστροφή νέων ανθρώπων στα γκέτο. Όσοι νομίζουν ότι στους συνοικισμούς ζουν άνθρωποι αγγελικά πλασμένοι ή ότι οι πρόσφυγες ζουν στον παράδεισο μάλλον πλανώνται πλάνην οικτράν.
* Το ενδιαφέρον στην όλη συζήτηση που άρχισε, είναι ότι το ΑΚΕΛ βάζει πλέον νερό στο κρασί του και προβληματίζεται. Ο Σταύρος Ευαγόρου αναφέρθηκε στις αδικίες που υπάρχουν ανάμεσα στους πρόσφυγες και έφερε ένα αληθινά, τραγικό παράδειγμα. Πεθαίνουν οι γονείς και για το ένα σπίτι κληρονόμοι είναι τα παιδιά και στο άλλο όχι το κράτος, αλλά αρκετοί ενδιαφερόμενοι που φωνάζουν να αδειάσει γρήγορα το σπίτι. Είναι τραγικό σε ένα χώρο που έζησαν για 20 ή και 25 χρόνια από μια στιγμή στην άλλη να χάνονται οι μνήμες. Παιδιά που μεγάλωσαν στους συγκεκριμένους τοίχους και στη συγκεκριμένη αυλή, από τη μια στιγμή στην άλλη χάνουν ένα κομμάτι του παρελθόντος τους.
* Ακόμη έχουμε παραδείγματα γερόντων που αναγκάζονται να αφήσουν πίσω - να διαγράψουν από το παρελθόν τους - το σπίτι στο οποίο μεγάλωσαν τα παιδιά τους. Δεν είναι τυχαία τα κλάματα και οι κατάρες σε αυτούς που τους ξεσπιτώνουν για δεύτερη φορά. Είναι και τα δέντρα τα οποία ανάστησαν με κουβάδες μέρα με τη μέρα, είναι τα λουλούδια, είναι η γειτονιά, είναι οι άνθρωποι που δένονται με τη γη και τα σπίτια. Όλα αυτά μπορεί να είναι συναισθηματικά θέματα τα οποία να μην αγγίζουν τους λογιστές και τους ψυχρούς πολιτικούς, αλλά πίσω από τα νούμερα υπάρχουν οι άνθρωποι.
* Η όλη υπόθεση τιτλοποίησης έχει και την καθαρά οικονομική της πλευρά, με τους οικονομολόγους να υπολογίζουν. Αν κρατήσει το δημόσιο τα σπίτια θα χρειαστεί 200 εκατομμύρια για να φτιάξει - τυχαίος ο αριθμός - αφού ήδη έγιναν τρώγλες και είναι ετοιμόρροπα. Αν τα τιτλοποιήσει θα χρειαστεί μόνο 100 εκατομμύρια - τυχαίος ο αριθμός - για να απαλλοτριώσει την τουρκοκυπριακή γη. Άρα συμφέρει στο κράτος η τιτλοποίηση και γλιτώνουν οι κυβερνώντες την γκρίνια των πολιτών.
* Στην υπόθεση ιδιοκατοίκησης υπάρχουν και οι κανόνες του εμπορίου, οι οποίοι συνάδουν με τους κανόνες της ψυχολογίας. Οι οικονομολόγοι - όχι οι λογιστές - λένε ότι η καλύτερη συνταγή για να διαλύσεις μια πόλη, είναι να θέσης πλαφόν στα ενοίκια των σπιτιών. Αν το ενοίκιο είναι χαμηλό, τότε, κανένας δεν θα επενδύει σε σπίτια και με μαθηματική ακρίβεια τα σπίτια θα καταντήσουν τρώγλες. Το ίδιο υποστηρίζουν οι ψυχολόγοι. Αν δεν αισθάνεσαι δικό σου το σπίτι, τότε δεν το συντηρείς και δεν γνοιάζεσαι γι αυτό. Μήπως είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα τουρκοκυπριακά σπίτια έμειναν στο έλεος της μοίρας τους, ενώ και τα ελληνοκυπριακά σπίτια στα κατεχόμενα, κατάντησαν τρώγλες;
* Είναι καιρός πλέον όλες οι πολιτικές δυνάμεις να αφήσουν τις μικροκομματικές σκοπιμότητες και να προχωρήσουν αμέσως στην τιτλοποίηση των σπιτιών. Τέρμα στα γκέτο, φτάνει τα ανοικτά γηροκομεία, έχουμε μπουχτίσει από την στενόμυαλη πολιτική, που λέει να έχουμε τους πρόσφυγες στα χέρια μας, για να τους δίδουμε ψίχουλα, ώστε να μας ψηφίζουν. Η κατάσταση έφθασε στο απροχώρητο και η απαξίωση της πολιτικής και των πολιτικών ξεκινά και από εδώ. Δεν γίνεται άλλη να κυκλοφορούν με τις λιμουζίνες και τα κότερα και άλλοι να φοβούνται να μπουν στο σπίτι τους, μήπως και τους πλακώσει.
Σχόλια