Η εκδίκηση της «Νάπας»


Η εκδίκηση της «Νάπας»

.



? Νηστικό αρκούδι δεν χορεύει και χωρίς τα «άσπρα» των ασπρουδερών νέων και νεανίδων των βόρειων χωρών της Ευρώπης, άσπρη μέρα δεν θα βλέπαμε στο νησί των αγίων και των αγυρτών.
? Φωνάζουμε και οργιζόμαστε, υποκριτικά, ότι τάχα χάνονται τα χρηστά ήθη με τα μεθύσια και τα άλλα ανομολόγητα στην Αγία Νάπα ή απλώς Νάπα, όπως την αποκαλούν οι «ξύπνιοι» του καλού μάρκετινγκ, αλλά όλα είναι μάλλον για να καθησυχάζουμε τη διαμαρτυρόμενη συνείδησή μας, που επιμένει ότι πουληθήκαμε.
? Αλλά όταν τα νούμερα του υπουργού Οικονομικών δεικνύουν ότι χρωστούμε τα «μαλλοτζαίφαλα» μας, ότι τα παιδιά μας γεννούνται με μερικές χιλιάδες λίρες χρέος, όταν η καλή μας κοινωνία μας επιβάλλει να αγοράζουμε τα καλά εξωτερικά ρούχα και αυτοκίνητα, όταν ο γείτονας έχει εξοχικό και πισίνα, τότε λέμε χαλάλι των ξένων και των μεθυσιών τους.
? Ο καλός μας υπουργός του Τουρισμού μας έφερε όλες τις «Αφροδίτες» του κόσμου, ενώ δίδει και πολλά εκατομμύρια για να διαφημίζουμε τις εναπομένουσες ομορφιές μας.
? Πάντως, όπως μας πληροφορεί η υπηρεσία στατιστικής, τους πρώτους έξι μήνες του χρόνου είχαμε σημαντική αύξηση στις αφίξεις ταξιδιωτών η οποία ανήλθε στο 15,2% ή 1.449.721 ψυχές.
? Ειδικότερα, το 51,6% των τουριστών μας ήρθε από τη Βρετανία, 7,3% από τη Γερμανία, 6,1% από τη Σουηδία, 5,1% από τη Ρωσία και μόνο το 3% από την Ελλάδα, έτσι για να ξέρουμε ότι υπάρχουν αλλού και καλύτεροι από εμάς, και μάλιστα και πιο φθηνοί.
? Ως εδώ όλα καλά και ωραία, αλλά κάπου, κάποτε όταν ήμουν μαθητής, ήρθε ένας καλός κύριος εκπρόσωπος του ΚΟΤ και μας ανέλυε την ορθολογική αναλογία μεταξύ τουριστών και ντόπιων και για το κομβικό ποσοστό όπου τα κέρδη των ξένων μετατρέπονται τελικά σε ζημιές.
? Μας είπε τότε το περίφημο παραμύθι του άπληστου βοσκού, ο οποίος θέλοντας να αυξήσει το γάλα που του έδιδαν τα πρόβατά του, τα τάιζε μεγαλύτερες εκτάσεις, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να λείψει το γρασίδι και τελικά να μείνουν πεινασμένα τα ζωντανά του.
? Μας έλεγε τότε, αν θυμούμαι καλά, για το παράδειγμα ενός εξωτικού νησιού, το οποίο με διαταγή ενός «αρχηγού» σε μία νύκτα μετατράπηκε σε τουριστικό θέρετρο, αλλά για να θρέψει τους επισκέπτες του, έπρεπε να αγοράζει τα πάντα ακόμη και υπηρεσίες προσωπικού.
? Αποτέλεσμα ήταν τα έξοδα να είναι περισσότερα από τα έσοδα και τελικά το μόνο που έμεινε ήταν το παλιό και ωραίο παρελθόν του εξωτικού παραδείσου και τα τσιμεντένια ντουβάρια.
? Αυτός ο καλός κύριος επέμενε και έλεγε σ’ όλους εμάς που δυσανασχετούσαμε -οι «άσχετοι»- ότι η ιδανική αναλογία είναι ένας ντόπιος προς δύο ξένους.
? Δεν ξέρω αν σήμερα που προχώρησε η τεχνολογία άλλαξαν τα δεδομένα, πάντως αυτή η μανία των εκατομμυρίων τουριστών μάλλον ανησυχία παρά ησυχία πρέπει να μας προκαλεί.
? «Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι…», λεει το ρητό και αν δεν βάλουμε μυαλό μάλλον θα απολέσουμε τα πάντα.
? Αν σήμερα πληρώνουμε λίγα για το πρόβλημα των ναρκωτικών, αύριο θα πληρώνουμε πολύ περισσότερα. Αν τα κοινωνικά προβλήματα είναι σήμερα πολλά, αύριο θα είναι πολύ περισσότερα και αν σήμερα ξοδεύουμε λίγα στην παιδεία, αύριο θα πρέπει να ξοδέψουμε τεράστια ποσά για να αντισταθούμε στην κατρακύλα.
? Ολα αυτά μπορεί να φαίνονται ρομαντικά, αλλά όπως έλεγε και ο καλός φίλος, η εκδίκηση της φύσης είναι πάντα σε κρύο πιάτο…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις