Συμφέρει η αποστρατεία
Συμφέρει
η αποστρατεία
.
? Η Εθνική Φρουρά, λειτουργεί μέσα σε ιδιόμορφες συνθήκες, τις οποίες επέβαλε η τουρκική επιδρομή, αλλά τα χρόνια πέρασαν και επιτέλους πρέπει κάτι να κινηθεί.
? Και επιτέλους κάτι κινείται στην Εθνοφρουρά...η απόφαση του υπουργείου Άμυνας να εισαγάγει τον θεσμό της επετηρίδας, δηλαδή να αποστρατεύει ανώτατους αξιωματικούς, όπερ θα φέρει μια αόρατη θετική επανάσταση στο σώμα, όπως τόνιζε ανώνυμος στρατιωτικός. ? Αξιωματικοί με δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία που μπήκαν στο στράτευμα γιατί είχαν «μπάρπα στην κορώνη» ή γιατί «έσυραν μία σιεπετιά...» ή γιατί βαρέθηκαν ρε αδελφέ τη στρατιωτική τρέλα, θα έχουν την ευκαιρία να φύγουν και να ησυχάσουν.
? Γιατί πρέπει να γίνουν κάποιοι 65 χρόνων για να βγάλουν για πάντα τα άρβυλα... να ησυχάσουν οι μικρότεροι και σίγουρα πιο μορφωμένοι από την παρουσία τους. ? Με την ελπίδα ότι ποτέ πια δεν θα έχουμε στρατιωτική λεγόμενη επανάσταση, εκτιμούμε ότι ήταν σοφή και η κίνηση του αρμόδιου Υπουργού, η οποία όλο αναβαλλόταν στο παρελθόν.
? Ο θεσμός θα επιφέρει και μεγάλες οικονομικές εξοικονομήσεις, αφού θα σταματήσουν οι αυξήσεις επί των αυξήσεων και οι παχουλοί μισθοί, που συνεπάγονται και καλώς βεβαίως, οι ανώτατες θέσεις στο στράτευμα.
? Παράλληλα θα έχουμε αύξηση της παραγωγικότητας αφού οι νεότεροι αξιωματικοί θα έχουν κάποιο κίνητρο για να προσφέρουν, να δείξουν έργο για να μη χάσουν τα σπουδαία αστέρια.
? Ακόμη θα αλλάξει η νοοτροπία, η κακή οργάνωση και τα απομεινάρια των καψωνιών, που εν πολλοίς αποτελούν κατάλοιπο μιας άλλης εποχής, παρωχημένης αλλά καθόλου ξεχασμένης.
? Επίσης ο κίνδυνος «εκεί που υπάρχουν πολλοί πετεινοί αρκεί να ξημερώσει» θα ξεπεραστεί και δεν θα αναγκάζεται η πολιτεία να δημιουργεί θέσεις για να ικανοποιεί αστεράδες.
? Δημιουργείται επίσης η ελπίδα ότι η νωχελικότητα και ο ωχαδελφισμός που κυριαρχεί θα δώσει τη θέση του, στη νεανική ζωντάνια και δημιουργικότητα.
? Ακόμη και η «μάστιγα» της οικονομικής αφαίμαξης των εφέδρων, οι οποίοι πληρώνουν τόσο με εργατοώρες δουλειάς όσο και με δυσβάστακτους φόρους (κάποιοι λένε ότι έχουμε τη ψηλότερη φορολογία στην Ευρώπη) ελπίζουμε να σταματήσει.
? Καλό είναι ο καλός υπουργός της Αμυνας, ο οποίος φημίζεται τόσο για την αποτελεσματικότητα του στη λήψη αποφάσεων, όσο και στην οικονομική διαχείριση των δημόσιων πραγμάτων, να κάνει και μία τεχνοοικονομική μελέτη για το κόστος του στρατεύματος.
? Είναι εθνικό θέμα η ασφάλεια και η ανακοπή των τουρκικών ορδών αλλά από το σημείο αυτό μέχρι τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος υπάρχει μία τεράστια απόσταση. Εξάλλου οι καταγγελίες κατά καιρούς βουλευτών και άλλων ανθρώπων που έχουν σχέση με τα στρατιωτικά μαρτυρούν του λόγου το αληθές.
? Ωστόσο, ποτέ μία πράξη ή μία ενέργεια ή ακόμη και ένας θεσμός δεν είναι μονόδρομος αφού πάντα υπάρχουν κίνδυνοι. Πρώτος και μεγαλύτερος η εκδίωξη ικανών αξιωματικών λόγω πολιτικών ή άλλων σκοπιμοτήτων. Ο δεύτερος εξ ίσου σημαντικός κίνδυνος είναι η καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων της ομάδας που θα εισηγείται και προτείνει τις αποστρατεύσεις.
? Ο κίνδυνος να δημιουργηθούν πικρίες και μίση μεταξύ των αξιωματικών είναι πολύ μεγάλος, ενώ σε ένα δεύτερο στάδιο μπορεί να δημιουργήσουν και ανεπιθύμητες καταστάσεις.
? Ενυπάρχει βεβαίως και ο κίνδυνος ικανοί αξιωματικοί να ζητούν να φύγουν, διαπιστώνοντας τις αδικίες ή τις σκοπιμότητες που πάντα υπεισέρχονται σ’ αυτές τις διαδικασίες.
? Πάντως όσοι κίνδυνοι και αν υπάρχουν, η κίνηση είναι καλύτερη από την αταξία και το τέλμα. Επιτέλους να κινηθούν τα πράγματα μέσα στο στράτευμα και επιτέλους η φράση ότι «εκεί που σταματά η λογική αρχίζει ο στρατός» να ξεχαστεί...
Σχόλια