Οικονομία από την Αστυνομία


Οικονομία από την Αστυνομία

.


Στην Ελλάδα υπολογίστηκε ότι η σπατάλη ανέρχεται στα δέκα δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Όπως ανέφερε ο επίτιμος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Μητσοτάκης σε πρόσφατη συνέντευξη του, η κυβέρνηση που θα μπορέσει να αγγίξει το πρόβλημα αυτό θα πετύχει σίγουρα. Είναι ώρα και η κυπριακή κυβέρνηση να εγκύψει στο μεγάλο αυτό πρόβλημα και να αφήσει κατά μέρος τις σκέψεις για νέους φόρους, οι οποίοι είναι έτσι και αλλιώς πολύ ψηλοί. Μια καλή αρχή θα ήταν η οικονομία στην Αστυνομία. Ο Υπουργός Δικαιοσύνης Δώρος Θεοδώρου αποκάλυψε ότι ο ένας στους τρεις αστυνομικούς, δουλεύει σε θέματα που δεν είναι της αρμοδιότητας του. Αν υπολογίσει κανείς ότι οι αστυνομικοί πληρώνονται αδρά, αφού εκτελούν επικίνδυνο επάγγελμα, αφυπηρετούν πιο γρήγορα και πληρώνονται για την εκπαίδευση τους, τότε καταλαβαίνει κανείς τη σπατάλη που υπάρχει. Με άλλα λόγια, δεν πρέπει να πληρώνεις ένα υπάλληλο κλίμακα Α5 ή Α8 ή Α12 για να κάνει δουλειά υπαλλήλου Α2.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η επισήμανση του Δώρου Θεοδώρου, ότι κάθε χρόνο γίνονται 15 χιλιάδες μικρο-δυστυχήματα, χωρίς τραυματισμούς, για τα οποία απαιτείται εργασία αστυνομικών αξίας 150 χιλιάδων εργατοωρών. Αν υπολογίσει κανείς το κόστος ανά ώρα των αστυνομικών και επιπλέον τη ζημιά από τις ουρές αυτοκινήτων που συνοδεύουν τα δυστυχήματα αυτά, μπορεί να καταλάβει το ύψος της σπατάλης. Στην Ελλάδα, κάθε οδηγός έχει μαζί του ένα έντυπο το οποίο συμπληρώνει όταν κάνει δυστύχημα. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.
Ο Υπουργός Δικαιοσύνης προβληματίζεται και για το ενδεχόμενο μη διερεύνησης υποθέσεων μικροκλοπών. Για μια κλοπή 100 λιρών απαιτείται τουλάχιστον δεκαπλάσια δαπάνη. Για να έλθει η Αστυνομία, να πάρει καταθέσεις και να συλλέξει στοιχεία, το κόστος είναι δυσανάλογο. Ωστόσο, εδώ μιλούσε για εγκλήματα και όχι για απλές οικονομικές υποθέσεις. Εντάξει, πρέπει να προσέχει ο κάθε άνθρωπος τα υπάρχοντα του, αλλά και πάλι να γίνουμε ξέφραγο αμπέλι και να φοβάται ο ένας τον άλλο, είναι μια άλλη υπόθεση. Το παράδειγμα της Αγγλίας δεν νομίζουμε ότι είναι το καλύτερο δυνατό. Υπάρχει και το παράδειγμα της Νέας Υόρκης, η οποία έγινε από τις πιο ασφαλείς πόλεις του κόσμου, με το κυνήγι των ασήμαντων αδικημάτων.
Ανάλογες κινήσεις θα πρέπει να αρχίσουν να μελετούνται και στο επίπεδο του στρατού. Η Κύπρος είναι γεμάτη από υψηλόβαθμους αξιωματικούς, για χάρη της εφεδρείας, η οποία πληρώνει όχι μόνο σε είδος αλλά και χρόνο την υπηρεσία στο στράτευμα. Ίσως θα πρέπει να μελετηθεί το ενδεχόμενο χρήσης σύγχρονων μέσων τεχνολογίας στη γραμμή καταπαύσεως του πυρός, ώστε να εξοικονομηθούν στρατιώτες. Ίσως θα πρέπει να προχωρήσει ο θεσμός των μόνιμων στρατιωτών, ίσως θα πρέπει να υπάρξουν άλλες σκέψεις για να καταστεί πιο παραγωγική και λιγότερο ανιαρή και βασανιστική, η υπηρεσία για τους νέους.
Ο Υπουργός Οικονομικών Μάρκος Κυπριανού, μπορεί να κάνει θαύματα σ΄ αυτό το πεδίο. Ωστόσο, πρέπει να τολμήσει να αγγίξει κάποια κατεστημένα. Είναι πολλές οι υπηρεσίες που στην ουσία είναι αχρείαστες ή μπορούν να συμπτυχθούν με άλλες, ώστε να επέλθει εξοικονόμηση. Σήμερα υπάρχουν τουλάχιστον τρεις υπηρεσίες που προσφέρουν στεγαστικά δάνεια. Οργανισμός Αναπτύξεως γης, Οργανισμός στέγης και φορέας ίσης κατανομής βαρών. Αν και οι τρεις υπηρεσίες γίνονταν μία ή αν όλες υπάγονταν στο Συνεργατισμό, η οικονομία θα ήταν τεράστια και οι φτωχοί που έχουν την ανάγκη τους, θα μπορούσαν να περιμένουν λιγότερο.

Θαύματα μπορούν να γίνουν σε πολλά Υπουργεία με τη μείωση της γραφειοκρατίας. Πότε, επιτέλους, θα λειτουργήσει η μηχανογράφηση, πότε επιτέλους θα καταργηθούν οι επιταγές, πότε επιτέλους θα προωθηθεί η εναλλαξιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, πότε επιτέλους θα σταματήσει το φαινόμενο των εκτάκτων, πότε επιτέλους θα σταματήσει η εκμετάλλευση των υπαλλήλων πολλών ταχυτήτων, πότε επιτέλους θα γίνουν τομές. Στην «ψωροκώσταινα» έγιναν θαύματα τα τελευταία χρόνια και είναι καιρός να αρχίσει ο προβληματισμός και στην Κύπρο.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις