Ασυμβίβαστοι βουλευτές


Ασυμβίβαστοι βουλευτές

.







? Τώρα που τα βουλευτικά έδρανα ησύχασαν, τώρα που όλοι βουλευτές βρίσκονται σε διακοπές, τώρα που οι δημοσιογράφοι δεν ενοχλούν, τόσο πολύ τα κατεστημένα, είναι η ώρα της περισυλλογής και του προβληματισμού για τα κακώς έχοντα στο κοινοβούλιο. Είναι η ώρα οι αντιπρόσωποι του λαού, να σκεφτούν πώς θα υπηρετούν καλύτερα στο ναό της δημοκρατίας και πώς θα προωθήσουν τους θεσμούς οι οποίοι όπως και οι ίδιοι παραδέχονται, με πρώτο και καλύτερο τον πρόεδρο του σώματος Δημήτρη Χριστόφια, πάσχουν. Η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει και να είναι και να φαίνεται τίμια.

? Η κύρια αιτία της δυσάρεστης αυτής εικόνας – υπάρχει παραδοχή και από τους ίδιους τους βουλευτές - η οποία οδηγεί στην απαξίωση των πολιτικών αλλά και της πολιτικής, είναι κυρίως οι πολλές δουλειές που ασκούν ταυτοχρόνως οι βουλευτές. Όποιος παπάς, λέει η παροιμία, λειτουργεί σε δύο εκκλησιές της μιας γελά της και αυτό ισχύ και για τους αντιπροσώπους του λαού. Το πρόβλημα του ασυμβίβαστου της βουλευτικής έδρας και της επαγγελματικής ιδιότητας είναι η κύρια αιτία που οδηγεί κυρίως στο «ξεγέλασμα» της βουλευτικής ιδιότητας. Βουλευτές χρησιμοποιούν την έδρα για να ανέβουν επαγγελματικά και για να ξεπληρώσουν τις δαπάνες που έκαναν για να κερδίσουν το βουλευτικό αξίωμα.

? Ας μην μιλήσουμε για τα φωτογραφικά νομοθετήματα και τις ψηφοφορίες ανάλογα με την εξυπηρέτηση συμφερόντων οργανωμένων συνόλων. Πριν από μερικές μέρες ο ίδιος ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Τάσσος Παπαδόπουλος, χαρακτήρισε ως μια από τις κύριες αιτίες του χρηματιστηριακού σκανδάλου, τη ψήφιση ή μη ψήφιση νομοθεσιών, αναλόγως συμφερόντων. Ευτυχώς ή δυστυχώς πολλοί ήταν οι βουλευτές που έχασαν μεγάλα ποσά στη χρηματιστηριακή δίνη ή έχασαν την έξωθεν καλή τους μαρτυρία, ακριβώς γιατί μπλέχτηκαν ηθελημένα ή άθελα στο σκάνδαλο.
? Το επάγγελμα το οποίο είναι το πιο προβληματικό σε αυτόν τον προβληματισμό είναι αυτό του δικηγόρου. Όπως και να το κάνουμε, δεν γίνεται από τη μια να φτιάχνεις τους νόμους και από την άλλη να υπερασπίζεσαι ένοχους ή αθώους ενώπιον του δικαστηρίου. Πάντα θα υπάρχει η υποψία ότι ο νομοθέτης άφησε κάποιο παραθυράκια για να εξυπηρετεί τα συμφέροντά του. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός ότι οι καλύτεροι δικηγόροι διετέλεσαν ή είναι βουλευτές. Ακόμη πρόεδροι επιτροπών καλούν δεκάδες φιλοξενούμενους στη Βουλή, χωρίς λόγο και χωρίς αιτία, απλά και μόνο για να τους δείξει η τηλεόραση ή απλά για να λεν ότι πήραν τους πολίτες στη Βουλή. Επίσης το κόστος της πολύωρης παρουσίας υψηλόμισθων δημοσίων υπαλλήλων ποιος άραγε θα το μετρήσει;

? Μια άλλη πτυχή της ιστορία αυτής, είναι ο ορισμός επιτροπών αναλόγως των δουλειών των βουλευτών. Συνέρχονται επιτροπές πολύ πρωί και τελειώνουν σε συγκεκριμένη ώρα, γιατί ο βουλευτής έχει δικαστήριο ή άλλη δουλειά στη συνέχεια. Συνέρχονται επιτροπές τα απογεύματα γιατί τα πρωινά οι βουλευτές κάνουν άλλες δουλειές. Φεύγουν βουλευτές στη μέση της συνεδρίας γιατί έχουν ραντεβού για άλλες δουλειές και ούτω καθεξής. Μπορεί να έχουν και δίκιο οι βουλευτές, γιατί με το μισθό του βουλευτή δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο στάτους και τις υποχρεώσεις του βουλευτή.
? Πριν από μερικά χρόνια ξεκίνησε ένας διάλογος σε επίπεδο Ολομέλειας και κεκλεισμένων των θυρών για αλλαγή του κανονισμού του σώματος και υιοθέτηση κανονισμών, οι οποίοι να μειώνουν τις αυθαιρεσίες και να ανυψώνουν το κύρος του σώματος. Ο διάλογος έμεινε στη μέση όπως και η βούληση για αλλαγές. Οι συνεδρίες της Ολομέλειας, το κατεξοχήν βήμα διαλόγου και προβληματισμού, κατάντησαν βαρετές – νεκροταφεία για κάποιους – χωρίς να εκπληρώνουν το σκοπό τους. Οι εκθέσεις κατά κανόνα δεν διαβάζονται, τα νομοσχέδια στην ουσία επικυρώνονται, ενώ οι περισσότεροι βουλευτές δεν γνωρίζουν τι ψηφίζουν. Αυτό από τη μια είναι καλό γιατί τα πάντα συμφωνούνται σε επίπεδο επιτροπών, αλλά από την άλλη είναι κακό γιατί ωθεί τους περισσότερους βουλευτές να ασχολούνται μόνο με την επιτροπή στην οποία συμμετέχουν.
? Βεβαίως υπάρχει και η άλλη πλευρά των ασυμβίβαστων βουλευτών, που αφιερώνουν όλη τους τη ζωή και όλο τους τον χρόνο, στη μελέτη των νομοσχεδίων, των προτάσεων νόμου και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Υπάρχουν βουλευτές που ζουν σε συνοικισμούς, που έχουν παλιο-
αυτοκίνητα, όχι λιμουζίνες και υπηρετούν το λειτούργημά τους, με τον καλύτερο τρόπο. Φυσικά ο καθένας ακολουθεί τη συνείδησή του και ο καθένας περιμένει την ώρα που θα φανερωθεί η αλήθεια. Κάτι κάνουν και οι δημοσιογράφοι προς αυτή την κατεύθυνση αλλά χρειάζονται τομές. Ας κοιτάξουν και λίγο προς μεριά Ευρωκοινοβουλίου ή Ελληνικού κοινοβουλίου και πολλά θα μάθουν.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις