Σημίτης πάνω, Σημίτης κάτω!
Σημίτης
πάνω, Σημίτης κάτω!
.
? Η πολυπόθητη ανάκαμψη στην Ελλάδα θα έλθει, όταν εκλείψουν ορισμένοι παράγοντες όπως η κρίση εμπιστοσύνης απέναντι στην αγορά, η περιορισμένη ρευστότητα και ο εγκλωβισμός σημαντικού ύψους κεφαλαίων σε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς. ? Δηλαδή χωρίς «ελευθερία» των επενδυτών δεν έχει σωτηρία, αφού κάθε κίνηση για ανόρθωση της αγοράς θα σημαίνει αυτομάτως και την προσπάθεια χιλιάδων εγκλωβισμένων να απελευθερωθούν.
? Ένας άλλος φίλος με παρέπεμψε σε μια αθηναϊκή εφημερίδα, την «Ν», η οποία την παραμονή των εκλογών έγραφε δύο σενάρια: ? Tο πρώτο και πιο απαισιόδοξο, ήθελε την αγορά να εισέρχεται σε φάση έντονης πτώσης, υποχωρώντας σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα, τα οποία θα αναδείκνυαν επενδυτικές ευκαιρίες. ? Tο δεύτερο σενάριο, έκανε λόγο για περιορισμένη κάθοδο της αγοράς και «διόρθωση» του δείκτη.
? Τώρα για το κυπριακό χρηματιστήριο, οι περισσότεροι αναλυτές, όπως τουλάχιστον ακούστηκε από τηλεοράσεως, απέδωσαν την αύξηση στην εκλογή Σημίτη και το αισιόδοξο κλίμα που έφερε στο νησί.
? Πάντως η αλήθεια δεν είναι ακριβώς έτσι αφού, όπως και πάλι υποστήριξαν αυτοί που ξέρουν, η αιτία βρίσκεται στην αναμονή για «προσφορές» που εξήγγειλαν διάφορες εταιρείες, εξαγγελίες οι οποίες ως γνωστόν έλκουν τους επενδυτές.
? Παράλληλα, σημείωναν ότι οι τιμές είναι αρκετά ελκυστικές, σε σχέση βεβαίως με την περασμένη χρονιά, γεγονός που κάνει πολλούς μεγαλοεπενδυτές να προχωρούν στην εξαγορά μετοχών από απελπισμένους και μη μικροεπενδυτές.
? Κατά τα άλλα, ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης λειτουργεί «άψογα», ενώ και η ψυχολογία της αγοράς συμβάλλει τα μέγιστα στη δικαιολόγηση των κινήσεων.
? Τώρα από το σημείο αυτό, μέχρι να καταστεί η χρηματαγορά βαρόμετρο των πολιτικοκοινωνικών εξελίξεων στον τόπο, η απόσταση είναι αρκετά μεγάλη και ο χρόνος έχει σίγουρα πολλά γυρίσματα…
Σχόλια