Περισυλλογή πρώτα στα μικρά
Περισυλλογή
πρώτα στα μικρά
.
* Ίλιγγος καταλαμβάνει όσους διαβάζουν τον ογκωδέστατο προϋπολογισμό του κράτους αφού τα νούμερα εναλλάσσονται φορτικά, με τα διάφορα πλην, συν και επί τοις εκατό. Ωστόσο, ο ίλιγγος μετατρέπεται σε φόβο, όταν διαβάζει κανείς τα νούμερα των ελλειμμάτων και των χρεών που πρέπει να πληρώσουν 700 χιλιάδες άνθρωποι. Ο προϋπολογισμός έχει τη δική του επαναλαμβανόμενη ιστορία με τα επίθετα να είναι περίπου τα ίδια από τους εκάστοτε Υπουργούς Οικονομικών. Αναπτυξιακός, νοικοκυρεμένος και κοινωνικά δίκαιος, λένε όλοι χωρίς ωστόσο όλα αυτά να ακολουθούνται στην πράξη, γεγονός που φαίνεται στο τεράστιο έλλειμμα. Η μόνη διαφορά φέτος είναι ότι υπάρχει ο επαπειλούμενος βούρδουλας της Ευρώπης, ο οποίος όμως και πάλι δεν φαίνεται να φοβίζει κανένα, αφού οι υποσχέσεις προς τις Βρυξέλλες αναβάλλονται. Τελικά σαν καλά νεοφώτιστα "παιδιά" που είμαστε, πρέπει να περάσουμε τις ίδιες ασθένειες, όπως πριν 20 χρόνια η Ελλάδα, για να βάλουμε μυαλό.
* Ο Υπουργός Οικονομικών Μάκης Κεραυνός, δίδει και θα δώσει τις επόμενες βδομάδες εξετάσεις για την πολιτική που θα ακολουθήσει, αφού είναι ο πρώτος προϋπολογισμός που φέρει την υπογραφή του. Από εκεί και πέρα, όμως, για να προχωρήσει η υπόθεση εξυγίανσης των οικονομικών, απαιτούνται δύσκολες αποφάσεις και κυρίως πολιτική βούληση για εφαρμογή των αποφάσεων. Η εύκολη λύση της παγοποίησης μισθών και της ανεφάρμοστης περικοπής των υπερωριών, μόνο προβλήματα δημιουργεί, αφού στην ουσία πατά τον "κάλλο" των υπαλλήλων, δημιουργεί αντιδράσεις, αυξάνει τους κινδύνους διαφθοράς και δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα στην ουσία του. Πότε, επιτέλους, θα προχωρήσει η λογική της εναλλαξιμότητας, πότε θα καταργηθούν θέσεις, πότε επιτέλους να μειωθούν οι διευθυντές και πότε θα μπουν ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια στη διαχείριση του προσωπικού; Δεν αρκεί κάθε λίγο καιρό να βγαίνει, είτε ο Υπουργός είτε οι κομματάρχες είτε οι βουλευτές και να καταγγέλλουν ότι γραμματείς πληρώνονται με μισθούς διευθυντών, ότι υπάρχουν δημόσιοι υπάλληλοι που δεν έχουν δουλειά και ότι άλλοι δεν φθάνουν τη δουλειά και αναγκάζονται να εργάζονται υπερωριακά.
* Η κυβέρνηση οφείλουμε να πούμε ότι προχώρησε δύο σημαντικά κεφάλαια αμνηστίας, της φορολογικής και της νομιμοποίησης παρατυπιών στα σπίτια, τα οποία θα φέρουν πολλά εκατομμύρια στα δημόσια ταμεία. Μπορεί να αποτελούν επιβράβευση παρανομιών, αλλά επιτέλους και λίγο σκόντο για τους φτωχούς δεν βλάπτει. Δεν γίνεται μόνο οι πλούσιοι να εξασφαλίζουν παρεκκλίσεις και χαλαρώσεις. Η προσπάθεια φαίνεται ότι έμεινε στη μέση, με τους νομικισμούς και την πολυπλοκότητα των νομοθετημάτων, αλλά και πάλι εκτιμάται η προσπάθεια. Καλό είναι η κυβέρνηση, όχι μόνο το Υπουργείο Οικονομικών, να προωθήσει ταχύτατα την εφαρμογή της αμνηστίας, ώστε να κινηθεί και η οικονομία αλλά και να μειωθούν οι επιπτώσεις από τα μεγάλα ελλείμματα.
* Πολλά μικρά καθημερινά ζητήματα μπορούν επίσης να εφαρμοστούν, τα οποία θα φέρουν τεράστιες εξοικονομήσεις. Έτσι σκόρπια, να αναφέρουμε τις καταργήσεις των αδειών κυκλοφορίας και ενσωμάτωση του φόρου στη βενζίνη, ώστε να πληρώνει ο καθένας αναλόγως της χρήσης του αυτοκινήτου που κάνει. Μονοδρόμηση όλων των δρόμων στις πόλεις, ώστε να μειωθούν τα δυστυχήματα και να μειωθούν τα μποτιλιαρίσματα. Σε όλο τον κόσμο ακολουθείται αυτή η πρακτική, γιατί όχι και στην Κύπρο. Δρομολόγηση λεωφορείων από τις εισόδους των πόλεων μέχρι το κέντρο, ώστε να μειωθεί η κίνηση εντός των πόλεων. Αν υπάρχει, για παράδειγμα, λεωφορείο κάθε πέντε λεπτά από την περιοχή του νέου ΓΣΠ, μέχρι το παλιό ΓΣΠ, να δείτε τι θα συνέβαινε. Ακόμη, μείωση των παρουσιάσεων των εφέδρων σε σκοπιές και κυρίως των αξιωματικών. Μήπως υπολόγισε κανένας το κόστος από τις χαμένες εργατοώρες; Δεν είναι μόνο η μείωση των αγορών, είναι και η καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού. Τέτοια μικρά, μπορούν να εντοπιστούν χιλιάδες. Ας κάνει τον κόπο ο Υπουργός Οικονομικών, αντί να πληρώνει τεράστια ποσά σε μελέτες, να ζητήσει από τους ίδιους τους υπαλλήλους να καταθέσουν εισηγήσεις, ανώνυμες και χωρίς επιπτώσεις. Ας μην ξεχνά και το κλίμα φόβου που επικρατεί στη δημόσια υπηρεσία.
Σχόλια