Το χρήμα κινείται…
Το
χρήμα κινείται…
.
?
Πάμε πολύ καλά, αέρας φρέσκος φυσά στο χρηματιστήριο και τα λεφτά του κόσμου
άρχισαν να φεύγουν από τις τράπεζες και να πηγαίνουν σε εξαγορές, δηλαδή
άρχισαν να μετατρέπονται από χαρτιά σε πράξεις.
? Ο θεσμός της χρηματαγοράς κινείται και πολλή δουλειά αναμένει τους εγκεφάλους των εταιρειών, οι οποίοι καλούνται τώρα να μετατρέψουν τα όνειρα και τις οικονομίες των επενδυτών σε κέρδη, τόσο για το καλό το δικό τους, όσο και για το καλό όλων μας.
? Αποτελεί το χρηματιστήριο δείκτη της οικονομίας ενός τόπου, λένε όσοι ξέρουν, αλλά τώρα με την παγκοσμιοποίηση τα πράγματα είναι λίγο χλωμά.
? Και για να μετακυλήσουμε στην Ελλάδα, στο αδελφό χρηματιστήριο, όπως θα έλεγαν κάποιοι άλλοι, τα πράγματα δεν είναι και τόσο μαύρα, όπως τουλάχιστον φαίνονται. ? Η μεγάλη πτώση οδηγεί, έλεγε ένας καλός οικονομολόγος στη μείωση του «πλούτου» των επενδυτών και άρα θα οδηγήσει λογικά και σε υποχώρηση της ζήτησης, άρα και των τιμών, άρα και του πληθωρισμού.
? Κάποιοι πιο «πονηροί» σημείωναν ότι η πτώση αποτελεί την εκδίκηση των προεκλογικών παρεμβάσεων, οι οποίες γίνονταν στο όνομα του καλώς νοούμενου κομματικού συμφέροντος, για να ικανοποιηθεί το κόμμα των επενδυτών.
? Πάντως οι «αγνοί», οι οποίοι βλέπουν και με κοινωνικά κριτήρια τον θεσμό της χρηματαγοράς, σημείωναν ότι ο τελευταίος «μπάτσος» θα βοηθήσει να συνειδητοποιήσουν οι περιστασιακοί παίκτες του χρηματιστηρίου ότι την ανηφόρα ακολουθεί η κατηφόρα και τα μεγάλα κέρδη, οι μεγάλες ζημιές. ? Έτσι αυτοί οι «μικροί» θα εγκαταλείψουν το παιχνίδι ή θα καταφύγουν στους ειδικούς για να ξεφύγουν τουλάχιστον από το άγχος.
? Τέλος να σημειώσουμε και με μια μεταφυσική διάσταση ότι όσοι την πάτησαν και κλαίνε τις περιουσίες τους, ποτέ δεν είναι αργά για μια νέα αρχή και μάλιστα με τη σοφία της πείρας του παθήματος - μαθήματος.
? Φυσικά όλα είναι καλά και ωραία στα λόγια, φτάνει φυσικά να μην την πατήσεις, κατά τα άλλα έρχονται άγιες μέρες και λίγο λιγότερο οικονομικό άγχος είναι ότι πρέπει.
? Ο θεσμός της χρηματαγοράς κινείται και πολλή δουλειά αναμένει τους εγκεφάλους των εταιρειών, οι οποίοι καλούνται τώρα να μετατρέψουν τα όνειρα και τις οικονομίες των επενδυτών σε κέρδη, τόσο για το καλό το δικό τους, όσο και για το καλό όλων μας.
? Αποτελεί το χρηματιστήριο δείκτη της οικονομίας ενός τόπου, λένε όσοι ξέρουν, αλλά τώρα με την παγκοσμιοποίηση τα πράγματα είναι λίγο χλωμά.
? Και για να μετακυλήσουμε στην Ελλάδα, στο αδελφό χρηματιστήριο, όπως θα έλεγαν κάποιοι άλλοι, τα πράγματα δεν είναι και τόσο μαύρα, όπως τουλάχιστον φαίνονται. ? Η μεγάλη πτώση οδηγεί, έλεγε ένας καλός οικονομολόγος στη μείωση του «πλούτου» των επενδυτών και άρα θα οδηγήσει λογικά και σε υποχώρηση της ζήτησης, άρα και των τιμών, άρα και του πληθωρισμού.
? Κάποιοι πιο «πονηροί» σημείωναν ότι η πτώση αποτελεί την εκδίκηση των προεκλογικών παρεμβάσεων, οι οποίες γίνονταν στο όνομα του καλώς νοούμενου κομματικού συμφέροντος, για να ικανοποιηθεί το κόμμα των επενδυτών.
? Πάντως οι «αγνοί», οι οποίοι βλέπουν και με κοινωνικά κριτήρια τον θεσμό της χρηματαγοράς, σημείωναν ότι ο τελευταίος «μπάτσος» θα βοηθήσει να συνειδητοποιήσουν οι περιστασιακοί παίκτες του χρηματιστηρίου ότι την ανηφόρα ακολουθεί η κατηφόρα και τα μεγάλα κέρδη, οι μεγάλες ζημιές. ? Έτσι αυτοί οι «μικροί» θα εγκαταλείψουν το παιχνίδι ή θα καταφύγουν στους ειδικούς για να ξεφύγουν τουλάχιστον από το άγχος.
? Τέλος να σημειώσουμε και με μια μεταφυσική διάσταση ότι όσοι την πάτησαν και κλαίνε τις περιουσίες τους, ποτέ δεν είναι αργά για μια νέα αρχή και μάλιστα με τη σοφία της πείρας του παθήματος - μαθήματος.
? Φυσικά όλα είναι καλά και ωραία στα λόγια, φτάνει φυσικά να μην την πατήσεις, κατά τα άλλα έρχονται άγιες μέρες και λίγο λιγότερο οικονομικό άγχος είναι ότι πρέπει.
Σχόλια