Έρχεται η αμνηστία των οικοδομών
Έρχεται η αμνηστία των οικοδομών
.
? Ανάγκα και η πολιτεία πείθεται. Τα κακά οικονομικά του κράτους και η ανάγκη του δημοσίου να αυξήσει τα έσοδα του, οδήγησε την κυβέρνηση στην ετοιμασία ενός πρωτοποριακού νομοσχεδίου για την πολεοδομική αμνηστία. Για να είμαστε δίκαιοι την πατρότητα της ιδέας διεκδικούν και οι βουλευτές του ΔΗΣΥ Μαρία Κυριακού και Δημήτρης Συλλούρης, οι οποίοι κατέθεσαν σχετικές προτάσεις νόμου επί διακυβέρνησης Κληρίδη. Το ογκωδέστατο νομοσχέδιο βρίσκεται στα χέρια των βουλευτών, οι οποίοι θα πρέπει το συντομότερο δυνατόν να συζητήσουν και να το ψηφίσουν. Αναμένεται να επωφεληθούν 30 χιλιάδες οικογένειες, οι οποίες θα αποκτήσουν τίτλο ιδιοκτησίας. Το κράτος θα είναι διπλά κερδισμένο αφού θα πάρει εφάπαξ £200 εκ. και ακολούθως μερικά εκατομμύρια κάθε χρόνο με τους φόρους που θα πληρώνουν οι πολίτες.
? Είναι ίσως η πρώτη φορά στην ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας που προωθούνται χαριστικές πολεοδομικές αποφάσεις που θα επηρεάσουν θετικά τους μικρούς και όχι τους μεγάλους. Είναι ίσως η πρώτη φορά που θα υπάρξει διαφάνεια στη ρύθμιση παρανομιών και παρατυπιών. Ούτε ύποπτες Υπουργικές αποφάσεις, ούτε λεγόμενες παρεκκλίσεις του Υπουργικού, οι οποίες μεταφράζονται σε δωράκια εκατομμυρίων λιρών. Ο κοσμάκης θα πληρώσει κάτι παραπάνω, αλλά θα πάρει τίτλο ιδιοκτησίας και θα γλιτώσει, από το βραχνά των εκκρεμοτήτων και τις απειλές των αρμοδίων. Ακόμη λάθη και παραλείψεις εργολάβων και αρχιτεκτόνων ή και κουτοπονηριές ιδιοκτητών σπιτιών θα ρυθμιστούν με την επιβολή κάποιου προστίμου. Θα εκλείψει και το δράμα των ιδιοκτητών διαμερισμάτων, όπου το λάθος ή παράλειψη σε ένα διαμέρισμα κρατά ομήρους, όλους τους ενοίκους.
? Το σημαντικότερο ευεργέτημα του νομοσχεδίου, είναι ότι θα επιφέρει συνεπακόλουθα μείωση του όγκου εργασίας του κτηματολογίου και βεβαίως αντιμετώπιση του χάους που υπάρχει. Οι καταγγελίες για πολύχρονες καθυστερήσεις προκαλούν τρόμο, ενώ αν υπολογίσει κανείς το κόστος των καθυστερήσεων θα πάθει σοκ. Ακόμη με το κλείσιμο χιλιάδων ανοικτών φακέλων, το κτηματολόγιο θα μπορέσει να καθιερώσει αυστηρότερους ελέγχους στους κτηματομεσίτες και τους εργολάβους, μερικοί από τους οποίους κτίζουν και πωλούν ανεξέλεγκτα, ξεγελώντας τους ανυποψίαστους πολίτες που εναποθέτουν κόπους μιας ζωής για να αποκτήσουν ένα σπιτάκι. Είναι άδικο να μην υπάρχει τρόπος εξασφάλισης των αγοραστών σπιτιών και διαμερισμάτων, την ίδια ώρα που το κράτος διαθέτει τεράστια ποσά για να προσφέρει σχέδια ιδιοκατοίκησης των πολιτών του.
? Ο Υπουργός Εσωτερικών Αντρέας Χρίστου, ο οποίος έκανε το μεγάλο αυτό βήμα, πρέπει σύντομα να προχωρήσει – όπως προανήγγειλε - και με το νομοσχέδιο για την επιβολή φορολογίας, σε γη που άλλαξε συντελεστή δόμησης. Δηλαδή όλοι αυτοί που είχαν εσωτερική πληροφόρηση και αγόραζαν χωράφια τα οποία γίνονταν την επομένη οικόπεδα, τώρα θα πρέπει να πληρώνουν. Όλοι αυτοί οι γνωστοί άγνωστοι αετονύχηδες θα πρέπει να σκέφτονται διπλά αν θα εκμεταλλεύονται τις πολεοδομικές αλλαγές. Όποιος θέλει να μετατρέψει το χωράφι του σε οικιστική ζώνη, να το πράττει αλλά αφού πρώτα πληρώνει τη διαφορά. Μόνο έτσι θα γλιτώσει ο κοσμάκης από όλους αυτούς που ανεβάζουν σε μια νύκτα και ανεξέλεγκτα τις τιμές των ακινήτων.
? Τέλος θα πρέπει να μην ξεχνά κανείς ότι η κάθε αμνηστία, σημαίνει και ήττα της νομοθεσίας και επιβράβευση της παρανομίας. Ωστόσο, κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι η πολυνομία οδηγεί σε κακονομία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η ύπαρξη τόσων περίπλοκων νόμων και η αδυναμία των τμημάτων κτηματολογίου και πολεοδομίας να αντεπεξέλθουν στις πρόνοιες των νόμων ήταν και η κύρια αιτία του χάους, που επικρατεί με τους τίτλους ιδιοκτησίας. Η νέα νομοθεσία στέλλει και το μήνυμα στους ίδιους τους κυβερνώντες και τους νομοθέτες ότι θα πρέπει να μελετούν καλύτερα τις νομοθεσίες που προωθούν και ψηφίζουν. Οι νόμοι δημιουργούν θεσμούς και ρυθμίζουν τη ζωή των ανθρώπων, αλλά όταν καταντούν μέσα ταλαιπωρίας τότε καλύτερα να μην υπάρχουν. Η κοινωνία των πολιτών καθιέρωσε κανόνες για να ρυθμίζει και όχι για να απορυθμίζει τη συμβίωση των ανθρώπων.
Σχόλια