Η Κύπρος στον πόλεμο με την Αμερική


Η Κύπρος στον πόλεμο με την Αμερική

.






? Είναι ορισμένες στιγμές που νιώθεις ότι η ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι απλώς ένα μέσο για λύση του Κυπριακού ή μια αιτία για κλαψουρίσματα για τις οικονομικές αλλαγές, αλλά ένα κομμάτι του παγκόσμιου οικονομικού πολέμου που ξεκίνησε από την ώρα που σταμάτησε ο πόλεμος του αίματος πριν από 60 χρόνια. Η καταραμένη εσωστρέφεια η οποία συνοδεύεται και από μιζέρια, πρέπει από καιρού εις καιρόν να διαλύεται και οι ηγέτες να ανάγονται πάνω από τις μικροκομματικές σκοπιμότητες.

? Αυτή τη βδομάδα, βρισκόταν στην Κύπρο, ο Υπουργός Οικονομικών της Σουηδίας,
Bosse Ringholm, ο οποίος είπε μεταξύ άλλων ότι η Κύπρος και η Σουηδία, μαζί με άλλες χώρες θα αγωνιστούν για να μειωθεί το χάσμα της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες και να αντιμετωπιστεί ο ανταγωνισμός με τη μοναδική υπερδύναμη. Το αληθινό πρόβλημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο λόγος που οι πλούσιοι δίνουν χρήματα στους φτωχούς, η αιτία της συνύπαρξης των λαών της γηραιάς ηπείρου, δεν είναι άλλος από την οικονομική απειλή, που προέρχεται πέραν του Ατλαντικού.

? Τα λόγια του Υπουργού της Σουηδίας, μπορεί να ηχούν παράξενα στα αφτιά των πολλών και είναι φυσικό. Ωστόσο δίδουν το μήνυμα ότι σ΄ αυτόν τον πλανήτη για να επιβιώσεις πρέπει να προγραμματίζεις με προοπτική βάθους χρόνου, πρέπει να σχεδιάζεις με φαντασία και πρέπει να δημιουργείς όχι στα τυφλά και τυχαία. Οι δύο Υπουργοί συζήτησαν τον προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2007-13, όταν εμείς εδώ πρέπει εγκρίνουμε στη Βουλή προϋπολογισμούς, κατά τη διάρκεια ή και ύστερα, που ξοδεύονται τα χρήματα.
? Η Σουηδία αποτελούσε και αποτελεί πρότυπο και σημείο αναφοράς για πολλούς λαούς του κόσμου, κυρίως για τις υψηλές κοινωνικές παροχές που προσφέρει. Είναι χαρακτηριστική η ρήση ότι δεν πρέπει να τρέχεις στο κράτος για να πάρεις βοήθεια, αλλά τρέχει το κράτος σε σένα, για να σου δώσει βοήθεια. Ωστόσο η πορεία αυτή δεν ήταν χωρίς σκαμπανεβάσματα και χωρίς δυσκολίες. Πριν από δέκα χρόνια, δήλωσε ο Υπουργός, περάσαμε άσχημη περίοδο, με μεγάλα ελλείμματα, δηλαδή κάτι που περνούμε κι εμείς σήμερα. Πώς το αντιμετώπισαν; Με αύξηση των φόρων, για περιορισμένο χρονικό διάστημα και με περισυλλογή των δημοσίων δαπανών.
? Φυσικά εμείς δεν είμαστε ψυχροί Σουηδέζοι, αλλά μπορούμε να μάθουμε για τον τρόπο, που ξεπερνιούνται τα προβλήματα. Η οικονομική λογική είναι η ίδια σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το λεγόμενο πολιτικό κόστος ο οποίος είναι πιο ακριβό από το χρήμα. Η κυβέρνηση ήδη δεσμεύτηκε ότι δεν θα αυξήσει τους φόρους, γεγονός που καθιστά μονόδρομο τον τρόπο θεραπείας του προβλήματος. Είναι όμως εύκολο να αγγίξει κανείς κατεστημένα δεκαετιών ή να αλλάξει νοοτροπίες οι οποίες κτίστηκαν πάνω σε ανθρώπινο πόνο;

? Ωστόσο, για να πάει μπροστά ένας τόπος, για να αλλάξουν νοοτροπίες, για να ανατραπούν κατεστημένα, απαιτείται σύγκρουση και αγώνας. Μια καλή κίνηση της κυβέρνησης είναι η αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, η οποία ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση και συνεχίζεται από τη σημερινή. Να δούμε τώρα που θα αρχίσει ο διάλογος, πόσα δόντια θα μείνουν στο σχέδιο, ή πόσο θα καταστεί ακόμη ένα μέσο για ημέτερες προαγωγές.
? Πότε επιτέλους θα δούμε να κατατίθεται νομοσχέδιο στη Βουλή, για την εναλλαξιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, πότε θα δούμε υπαλλήλους που σήμερα είναι παροπλισμένοι να αποκτούν τη θέση που τους αξίζει;
Πότε επιτέλους θα δούμε σύμπτυξη και κατάργηση υπηρεσιών του δημοσίου, πότε θα δούμε νομοσχέδια για κατάργηση και όχι δημιουργία νέων θέσεων; Πότε επιτέλους θα γίνουν σημαντικά βήματα για πάταξη της γραφειοκρατίας και πότε θα γίνει πλήρης εκμετάλλευση της πανάκριβης τεχνολογίας της πληροφορικής;

?
Ο πόλεμος είναι ο πατέρας των πάντων, έλεγε ο Ηράκλειτος και αν δεν παλέψουν οι κυβερνώντες - κυβέρνηση και αντιπολίτευση – τότε πρόκειται να υπάρξει κάτι καλό για τους ανθρώπους και τον τόπο. Σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τους ελέγχους και τις οδηγίες της, αποτελεί έναν καλό αντίπαλο. Ωστόσο πρέπει σιγά - σιγά, να αποκτήσουμε και ευρωπαϊκή νοοτροπία για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε και να συμπαραταχθούμε στον μεγαλύτερο αντίπαλο που ονομάζεται Αμερική.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις