Προσευχή στους δήμιους του "πατώματος"


Προσευχή στους δήμιους του "πατώματος"

.


? Ύμνος και προσευχή για τους μεγαλοκαρχαρίες, δεήσεις και ευχές για τους δήμιους που οδήγησαν χιλιάδες, λεγόμενους επενδυτές στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και στο στάδιο του ψυχικού τραλαλά…
? Έμελλε να το δούμε και τούτο, αυτοί που πριν μερικά χρόνια αποτελούσαν το μίασμα για τους πολλούς, αυτοί που κατάτρωγαν τον κόπο των εργαζομένων, τώρα αποτελούν σημείο αναφοράς.
? Όλα αυτά ελέω μετοχών, οι οποίες ανέτρεψαν παραδοσιακές δομές και αρχές χιλιάδων χρόνων.
? Αυτό το μεγάλο μπουμ της χρηματαγοράς, ανέτρεψε και τις φιλοδοξίες χιλιάδων ανθρώπων που είχαν σαν όνειρο ζωής, να κάμουν δική τους δουλειά, να γίνουν αφεντάδες του εαυτού τους.
? Με το μαγικό ραβδάκι, του εύκολου πλούτου και την ελπίδα της μεγάλης ζωής, οι μικροί πωλούν όσο- όσο την επιχείρησή τους, στους μεγάλους, παίρνοντας κατά κανόνα μαγικά χαρτιά, ενώ οι μεγάλοι έχοντας στην τσέπη τα άκοπα λεφτά των μικρών, αγοράζουν όσο πιο πολλές επιχειρήσεις μπορούν για να έχουν μεγάλο κύκλο εργασιών.
? Και η τρέλα αυτή κάνει τους φτωχούς να ανάβουν λαμπάδες για τους μεγάλους, και να τους παρακαλούν να γίνουν πιο άγριοι και πιο αδίστακτοι, ώστε να κάνουν περισσότερα κέρδη, ώστε να κερδίσουν περισσότερα και αυτοί, ώστε… τουλάχιστον να βγάλουν τα σπασμένα τους.
? Φυσικά αυτό επιβάλλει, λένε, η παγκοσμιοποίηση που δεν ανέχεται τους μικρούς, που θέλει τους μεγαλοκαρχαρίες να τρώνε τα «ψαράκια», που θέλει τους πλούσιους να γίνονται πλουσιότεροι και τους φτωχούς φτωχότερους.
? Εμείς ως κράτος είμαστε μικροί και ασήμαντοι, θα ανταπαντήσει κάποιος, αφού αν πάμε κόντρα στο παγκόσμιο κατεστημένο, αν ξεφύγουμε από το παγκόσμιο σύστημα θα πληρώσουμε ακριβά τη νύφη.
? Οι καλοί μας Γιουγκοσλάβοι και ειδικότεροι οι Σέρβοι, πήγαν να το παίξουν νταήδες αλλά την έπαθαν χιώτικα… πριν μερικά χρόνια ο επίγειος παράδεισος της Μεσοποταμίας και οι παλαιοί μας φίλοι οι Ιρακινοί πίστεψαν ότι μπορούσαν να τα βάλουν με τους «φονιάδες των λαών» αλλά το μόνο που κατάφεραν ήταν να φονεύσουν ολόκληρες γενεές δικών τους ανθρώπων.
? Εδώ και μία δεκαετία χιλιάδες είναι τα παιδιά που χάνονται λόγω έλλειψης φαρμάκων, χιλιάδες γέροντες οδηγούνται μία ώρα ενωρίτερα στον τάφο, ενώ και οι νέοι απομονωμένοι από τα ξένα πανεπιστήμια ανακυκλώνουν τις γνώσεις τους.
? Κατά τα άλλα, το σύστημα να είναι καλά… και δεν θα αργήσει να έλθει και στον τόπο μας, η υποχρεωτική επένδυση στα χρηματιστήρια αφού η κατάθεση στις τράπεζες δεν θα επιφέρει τόκους αλλά θα επιφέρει κόστος… όπως συμβαίνει εξάλλου στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.
? Θεωρητικά ο ναός του χρήματος αποτελεί την κινητήρια δύναμη της οικονομίας αφού παρέχει στους ξύπνιους επιχειρηματίες τα κεφάλαια για να παράξουν πλούτο.
? Αλλά στο ενδιάμεσο αυτών των δύο πόλων, επιχειρηματιών και επενδυτών, υπάρχει ο νόμος, υπάρχουν οι ασφαλιστικές δικλίδες, οι οποίες προστατεύουν από τα κραχ και τα βαχ των μικρών.
? Τώρα αν στον τόπο μας, η υπερβολή είναι ο κανόνας και ο παραλογισμός η συνήθεια, τα παθήματα γίνονται μαθήματα και όσοι δεν το πήραν είδηση όλα εδώ πληρώνονται.
? Μπορεί οι προσευχές των παθόντων να είναι πύρινες αλλά τα πράγματα λειτουργούν με τον δικό τους τρόπο, το φυσικό και απλό, που λεει ότι το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό, αλλά και το μεγάλο καταβροχθίζεται από το πιο μεγάλο, ενώ και τα μικρά επιβιώνουν μέσα από τους μεγάλους τους αριθμούς.
? Τα πάντα εν σοφία και αρμονία εποίησεν ο Θεός και όσο ο άνθρωπος κτυπά στα καρφιά, τόσο πιο πολύ πληγώνεται, και όσο βιάζει τη φύση και το δίκαιο, τόσο πιο πολύ πληρώνει…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις