Ιερά Σύνοδος
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου καταγγέλλει το παράνομο καθεστώς του Τ/Κ ηγέτη Ραούφ Ντενκτάς "για τους βανδαλισμούς, τις συλήσεις και τις καταστροφές των εκκλησιών και άλλων ιερών χώρων στις κατεχόμενες περιοχές και τη μετατροπή τους σε μουσουλμανικά τεμένη", καθώς και την "προσπάθεια αλλοίωσης του δημογραφικού χαρακτήρα" των κατεχομένων "από το υποτελές στην Τουρκία, ψευδοκράτος του Ντενκτάς". Με την ανακοίνωσή της, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου αναφέρει ότι οι πράξεις αυτές "παραβιάζουν κατάφωρα τα ανθρώπινα δικαιώματα του λαού μας, περιλαμβανομένης της θρησκευτικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς".
Καλές οι ανακοινώσεις, αλλά καλύτερες και αποδοτικότερες είναι οι επισκέψεις και η κατά πρόσωπο υποβολή των αιτημάτων. Τα συναξάρια των αγίων είναι γεμάτα από παραδείγματα εξόδου των μοναχών και των ασκητών και υποβολή αιτημάτων προς τους βασιλιάδες της εποχής. Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος μπορεί να επικαλεστεί το δικό του παράδειγμα όπου μια συνάντησή του στις Ηνωμένες Πολιτείες με ένα εβραίο ραβίνο, είχε ως αποτέλεσμα να διπλασιαστεί η αμερικανική βοήθεια προς την Κύπρο. Να σημειώσουμε και τα παραδείγματα, του ασκητή αοίδιμου Οικουμενικού Πατριάρχη Δημητρίου και αντάρτη Πατριάρχη Σερβίας Παύλου, που κέρδισαν πάρα πολλά για τους λαούς τους, με μόνη δύναμη την παρουσία και τον λόγο τους.
Ανακοινώσεις και επιστολές λαμβάνουν κατά δεκάδες οι γραμματείς των ισχυρών της γης και ελάχιστες φθάνουν σ' αυτούς ενώ οι περισσότερες καταλήγουν στους κάλαθους. Δεν πιστεύουμε ότι η ανακοίνωση βγήκε για εσωτερική κατανάλωση και για δικαιολογία στον ανένδοτο αγώνα, αλλά πιστεύουμε ότι είναι έκφραση της ειλικρινούς ανησυχίας της Ιεραρχίας.
Μητροπολίτης Χρύσανθος
" Αλλος έχει το όνομα κι άλλος έχει τη χάρη, ήταν η απάντηση του Μητροπολίτη Χρύσανθου, όταν κλήθηκε να σχολιάσει δημοσιεύματα που τον φέρουν να είναι ο δωρητής-
φάντασμα των ηλεκτρονικών υπολογιστών στα σχολεία. Διαψεύδοντας τα δημοσιεύματα, ο τέως Λεμεσού είπε ότι δεν έχει καμιά σχέση με την υπόθεση της δωρεάς και ούτε γνωρίζει ποιοι είναι οι δωρητές. Είπε πως, όταν άκουσε να γίνεται αναφορά στο όνομά του, επικοινώνησε με τον αντιπρόσωπο των δωρητών στην Κύπρο κύριο Κυριακίδη και κάποιον της Αρχιεπισκοπής, τον οποίο δεν κατονόμασε, και τους είπε αστειευόμενος ότι "άλλος έχει το όνομα κι άλλος έχει τη χάρη". Σύμφωνα με όσα έχει ακούσει, είπε, πρόκειται για Ελληνοαμερικανούς".
Επιτέλους, αφήστε τον άνθρωπο στην ησυχία του, γιατί θα τον αγιάσετε με το ζόρι. Μοιάζει με τη "συτζιά του μαύρου" που όποιος έχει ένα πρόβλημα ή θέλει να ρίξει "όφτζιερα" (άδεια) για να πάρει γεμάτα, τα ρίχνει πάνω του. Φτάνει πλέον, είναι κι αυτός άνθρωπος. Παραδέχθηκε το λάθος του, χωρίς να υπάρχει νομική βάση για να καταδικαστεί, παραιτήθηκε (μοναδικό και πρωτοφανές γεγονός), δέχθηκε με ταπείνωση την ετυμηγορία της Ιεράς Συνόδου και έχει και το θάρρος να παρευρίσκεται σε όλα τα Αρχιερατικά Συλλείτουργα, αφήνοντας πίσω μίση και πάθη του παρελθόντος. Μπορεί κάποιοι να μιλούν για "μουσιαμμά", αλλά αυτό δεικνύει και δύναμη ψυχής. Ας αντικρισθεί και λίγο θετικά και ας παύσουν όλοι να τον θεωρούν ως τον μεγαλύτερο εγκληματία του κόσμου. Στο Γεροντικό διαβάζουμε ότι έχει μεγαλύτερη αξία ένας μετανοημένος αμαρτωλός, παρά ένας υπερήφανος καθαρός.
Σχόλια