Οδοιπόρος στο θαύμα του Αγίου Ορους



? «Τώρα οδοιπόρος τραβάω για τ’ Αγιο Ορος, αχ τον κόσμο τούτονε τον έχω βαρεθεί...», αλλά πού να διαβείς και πού να πας, αφού πάντα ο κόσμος σε ακολουθεί, πάντα ο κακός σου εαυτός ως άλλη σκιά δεν σε αφήνει λεπτό.
? Για να ανοίξει η πόρτα του «Ορους», για να εξασφαλίσεις το μαγικό χαρτάκι που καλείται «διαμονητήριο», θα πρέπει να περιμένεις βδομάδες αν όχι μήνες, αφού η ουρά είναι τόσο μεγάλη και ο αριθμός των επισκεπτών που μπορούν να φιλοξενηθούν τόσο μικρός.
? Φυσικά, υπάρχει και ο άλλος δρόμος, «ο γνωστός του γνωστού» και το ειδικό διαμονητήριο εξασφαλίζεται εύκολα, με τη μορφή του υπεράριθμου.
? Στο μαγικό χαρτάκι αναγράφονται οι μονές που φιλοξενούν και τα τηλέφωνα για την απαραίτητη προκράτηση θέσης και φυσικά το όριο των τεσσάρων ημερών. ? Όλοι οι κανόνες της σύγχρονης κοινωνίας της άτακτης τάξης, συνεχίζονται και εντός του Αγίου Όρους, αφού για να σε δεχθεί ένα μοναστήρι, για 24ωρη παρακαλώ φιλοξενία, απαιτείται εκ των προτέρων τηλεφώνημα, αν φυσικά αυτό δεν έγινε πριν μερικούς μήνες.
? Προς διευκόλυνση των πιστών, τα κινητά τηλέφωνα είναι σε πρώτη ζήτηση, ενώ και τα καρτοτηλέφωνα βρίσκονται παντού.
? Για όλα αυτά αιτία είναι το πλήθος των προσκυνητών που θέλει επιμόνως να αγιάσει ή να κάνει φθηνό τουρισμό... αλλά μήπως φταίει και κάτι άλλο.
? Οι γκρινιάρηδες λένε ότι φταίνε τα εκατομμύρια ευρώ που «βρέχει» η καλή μας Δύση, φταίει η πολυτέλεια που εισέβαλε από το παράθυρο ως χιονοστιβάδα σ’ όλα τα μοναστήρια και αλλοτρίωσε αυτή την ομορφιά της αληθινής φιλοξενίας.
? Και τώρα οι αρχοντάρηδες σε υποδέχονται με χαμόγελο και ένα γλυκό λόγο, αλλά θυμίζουν περισσότερο ανθρώπους «επί της υποδοχής των ξενοδοχείων» παρά άρχοντες της φιλοξενίας.
? Τα διαμονητήρια παρακαλώ... τα ονόματά σας... το πρόγραμμα της μονής λέει εσπερινό... συζήτηση... εξομολόγηση με τον πνευματικό που θα βρίσκεται... δείπνο και απόδειπνο...
? Αλλά αν τυχόν και δεν βρίσκεστε στον κατάλογο, αρχίζουν τα... γιατί δεν τηλεφωνήσατε... γιατί δεν κλείσατε θέση... εντάξει, αλλά άλλη φορά...
? Στη διάθεση των προσκυνητών, τα λεωφορεία, τα ταξί, τα αυτοκίνητα 4Χ4, για τις μετακινήσεις τους και όχι μόνο, ενώ και τα τρεχαντήρια έγιναν μικρά βαπόρια, με εισιτήριο και φόρο.
? Όλα καλά και όλα ωραία, αλλά τα ντουζ με το ζεστό νερό τι χρειάζονται, αφού οι προσκυνητές δεν περπατούν πλέον και φυσικά δεν ιδρώνουν...
? Το μόνο που έμεινε είναι η ομοιομορφία στην ένδυση, αφού πλούσιοι και φτωχοί, μικροί και μεγάλοι προτιμούν το
casual ντύσιμο και τα χοντρά παπούτσια.
? Το λίγο περπάτημα μέχρι την είσοδο στις μονές απαιτεί κόπο, ιδιαίτερα αισθητό στους καλομαθημένους αστούς.
? Όμως, τα πράγματα δεν είναι έτσι ακριβώς, όπως φαίνονται από τους λίγους παλιούς που θυμούνται μια άλλη εποχή, αφού το θαύμα εξακολουθεί να λειτουργεί και τα θαύματα της Παναγίας είναι καθημερινά, σε όσους βεβαίως έχουν τα μάτια ανοικτά.
? Οι μακρόσυρτες ακολουθίες με το πολύπλοκο τυπικό, οι αγιασμένες μορφές των μοναχών με τα ασκητικά πρόσωπα, τα σοφά λόγια των πνευματικών, αναζωογονούν και ταράζουν το είναι των κουρασμένων του βίου ανθρώπων.
? Ακολουθούν τα αγιασμένα χαριτόβλητα λείψανα των αγίων, οι αρχαίες εικόνες που αναβλύζουν μύρο, τα προσκυνήματα και όλες οι εκκλησίες με τον χαρακτηριστικό αγιορείτικο τύπο αρχιτεκτονικής.
? Η παράδοση λέει ότι όποιος πάει στο περιβόλι της Παναγίας δεν φεύγει χωρίς να γευτεί τους καρπούς της Κυρίας του κόσμου και οι όποιες ανθρώπινες απογοητεύσεις ποτέ δεν στέκονται ικανές να στερήσουν τους προσκυνητές από το θαύμα, τη χαρά της ζωής, της αληθινής ζωής...


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις