Κάτι ακόμη για τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών
Κάτι
ακόμη για τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών
.
Εύχομαι να έχει δίκιο ο Θεολόγος Μάριος Γ. Καράς και όσα έγραψα για τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, με το δημοσιογραφικό μου λόγο, τόσο στις 20 όσο και στις 27 Φεβρουαρίου, να είναι λανθασμένα. Ωστόσο, ο χρόνος θα δείξει την τελική αλήθεια και αν θα κλείσει σύντομα ή αργά ο κύκλος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών, ή αν η αυτοκάθαρση είναι η ενδεδειγμένη πρακτική. Ας μην ξεχνούμε ότι τελικός κριτής για τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών αλλά και για όλους τους ανθρώπους είναι ο Θεός. Από εκεί και η κριτική καταγραφή κάποιων γεγονότων, είναι στην κρίση κάθε καλοπροαίρετου, όπως του κ. Καρά, τον οποίο προσωπικά δεν γνωρίζω.
Η δημοκρατία σίγουρα απαιτεί λόγο και αντίλογο και η διαφάνεια κυρίως στο χώρο της Εκκλησίας, είναι κατά την προσωπική μου άποψη, ο μόνος δρόμος για να προστατευτούν οι Ιεράρχες αλλά και όλοι οι πιστοί. Η κατάρα της εκκοσμίκευσης, η πλάνη της θρησκειοποίησης της Ορθοδοξίας και πάνω από όλα η υποκρισία, είναι οι μεγαλύτερες απειλές και οι χειρότεροι εκ δεξιών πειρασμοί.
Κατά τα άλλα, αν είναι άγιος ή όχι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, αν αποτελεί πρότυπο για τους πιστούς, αν ο δρόμος που χάραξε στα λίγα χρόνια που βρίσκεται στον θρόνο της Εκκλησίας της Ελλάδας και οι σχέσεις του με την πολιτική εξουσία ήταν οι καλύτερες, αν ο λόγος του είναι πολιτικός και εθνικιστικός, αν η ζωή του είναι παραλλαγή ζωής πολιτικού ηγέτη, είναι θέματα που δεν θέλω να κρίνω. Ωστόσο, ως παρατηρητής και δημοσιογράφος σημειώνω ορισμένα γεγονότα, τα οποία είτε κανείς συμφωνεί ή είτε διαφωνεί, αναλόγως των δικών του εμπειριών, των δικών του γνώσεων και φυσικά της δικής του κρίσης. Κανείς δεν νομίζω να διαφωνήσει ότι τάραξε την Εκκλησία της Ελλάδας, με τη δράση του, ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος. Τώρα αν είναι καλή ή όχι αυτή η ταραχή, είναι θέμα που ο καθένας κρίνει. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι κάπου έχασε το δρόμο. Ήδη νομίζω και ο ίδιος το αντιλήφθηκε και άρχισε να αλλάζει πορεία. Μπορεί για κάποιους ανθρώπους ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος, να αποτελεί πρότυπο. Για μένα πρότυπα - σχετική η έννοια του όρου, αφού πρότυπο είναι ο Χριστός - είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος, ο Πατριάρχης Σερβίας Παύλος και ένα σωρό άλλοι αφανείς και σπουδαίοι Επίσκοποι. Τέλος, να συμφωνήσω με την ανάγκη για προσευχή για τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Ο Θεός σίγουρα θα δείξει τον αληθινό δρόμο και για τον προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ελλάδας.
Σχόλια