Η πάλη για την Παναγία την Σαλαμιώτισσα






Ο πόνος και ο κόπος των ανθρώπων της Πάφου, για την Παναγία τη Σαλαμιώτισσα δεν έχει όρια και η πάλη τους με την καθεστηκυία τάξη αγγίζει τα όρια της ωραίας «τρέλας».
Η επιτροπή για την αναστήλωση της Ιεράς Μονής της Παναγίας της Σαλαμιώτισσας έφθασαν μέχρι και τα δικαστήρια για να υπερασπίσουν τα καλώς νοούμενα συμφέροντα της Μονής.
 Όπως μας δήλωσε ο πρόεδρος της επιτροπής Σάββας Παπαδόπουλος, οι επανειλημένες επισκέψεις τους στο τμήμα Αρχαιοτήτων, ήταν μάλλον προς χάσιμο χρόνου, παρά για επίλυση των προβλημάτων της συντήρησης του ναού. Μάλιστα προειδοποιούν ότι θα καταφύγουν ακόμη και σε ευρωπαϊκά βήματα για να υπερασπιστούν τα «δικαιώματα» της Παναγίας.
Σε επιστολή της προς την Επίτροπο Διοικήσεως, η επιτροπή επανοικοδόμησης της Μονής, καταγγέλλει για ανευθυνότητα, ερασιτεχνισμό και αδικαιολόγητη σπατάλη χρημάτων το Τμήμα Αρχαιοτήτων. Σημειώνουν μεταξύ άλλων ότι «έχουμε πραγματικά καταντήσει αντικείμενο βάναυσης κοροϊδίας και προκλητικού εμπαιγμού από λειτουργούς που συμπεριφέρονται ως να ήταν «Θεοί»
Η αρχική προσπάθεια για αναστήλωση της μονής, που έχει ζωή χιλίων και πλέον χρόνων, άρχισε το 1992, όταν το τμήμα αρχαιοτήτων δεν είχε κηρυγμένη σε αρχαίο μνημείο τη μονή. Ύστερα από πολλές προσπάθειες η Μονή κηρύχθηκε σε αρχαίο μνημείο και τότε ήταν που άρχισαν να ζητούν χρήματα από την επιτροπή για συντήρηση του μνημείου. Κατέθεσε η επιτροπή το 1995 ποσό πέντε χιλιάδων λιρών, το οποίο με ανάλογο ποσό από το δημόσιο, θα χρησιμοποιείτο για την στεγανοποίηση του ναού της Μονής, ο οποίος έχει εμβαδόν 5 επί 12 μέτρα.
Τέλος η επιτροπή καταγγέλει ότι μέχρι σήμερα έχουν φαγωθεί 33 χιλιάδες λίρες, χωρίς μελέτες προγραμματισμό και χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα για εργασία που δεν ξεπερνά τις 10 χιλιάδες λίρες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις