Ο ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗΣ ΚΑΙ Η ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ




? Ο μακαρίτης ο Γιάννος ο Κρανιδιώτης, είχε μία ευαισθησία διά την Ιεραποστολή. Άλλωστε έγινε φορέας αυτής της ευαισθησίας, μέσα στο περιβάλλον που έζησε ο ίδιος. Ο πατέρας του ήταν ο σύνδεσμος μεταξύ Μακαρίου και Καραμανλή και άρχισε μία προσπάθεια για να κτιστεί ένα κτήριο στο Ναϊρόμπι, ώστε να έχει η Σχολή και η ιεραποστολή οικονομική αυτάρκεια. Αυτές οι προσπάθειες δεν καρποφόρησαν?. Όταν επισκέφθηκε το Ναϊρόμπι πριν ένα χρόνο, ο Γιάννος Κρανιδιώτης και διαπίστωσε την απουσία ενός ολοκληρωμένου ιατρικού διαγνωστικού κέντρου, φρόντισε με δική του παρέμβαση, όταν θα διοχετευόταν μια βοήθεια εκ μέρους της Ελλάδος προς την Κένυα, μέσα στα πλαίσια της διαφωτίσεως της ελληνικής κυβέρνησης, να ψηφιστεί η Ελλάδα, ως μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας, να διοχετευτεί αυτή η βοήθεια μέσω της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Έτσι εγκρίθηκε ένα κονδύλι της τάξεως των 100 χιλιάδων λιρών από το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδος, και αγοράστηκε ο απαραίτητος ιατρικός εξοπλισμός. Έφθασαν πριν μερικές μέρες τα μηχανήματα στην Μομπάσα στην Κένυα και θα είχαμε τώρα συνάντηση, για να διευθετήσουμε το θέμα των εγκαινίων. Είναι ζωντανός εκεί μέσα από την προσφορά του προς την ιεραποστολή. Και ο λόγος που στήριξε την ιεραποστολή ήταν ακριβώς γιατί έβλεπε τι προοπτικές υπάρχουν διά τον ελληνισμό στο χώρο της Αφρικής, με την έννοια του ηθικού χρέους του εκπολιτισμού των λαών και της στήριξης των αναγκών τους. Το έργο που άρχισε ο μέγας Αλέξανδρος συνεχίζεται μέσα από αυτή, τη στήριξη προς την ορθοδοξία μας.
? Τι σας έκανε εντύπωση από τον άνθρωπο Κρανιδιώτη, από την προσωπικότητά του;

? Ήταν η γνησιότητα των προθέσεών του. Να γίνεται το καλύτερο για το έθνος και ταυτόχρονα και για τον άνθρωπο. Και για αυτό τόνιζε παντού, ότι το θέμα της Κύπρου δεν είναι να γλιτώσουμε ένα νησί και έναν αριθμητικά μικρό λαό, αλλά εκεί κρίνεται το μέλλον της ανθρωπότητας, γιατί αν δικαιωθεί η Κύπρος έχουμε ελπίδες, να επιβιώσει ολόκληρη η ανθρωπότητα, γιατί εκεί ακριβώς βλέπουμε, αν γίνονται σεβαστά τα ανθρώπινα δικαιώματα. Μέσα σΆ αυτά τα πλαίσια, έβλεπε το σημαντικό έργο της Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Αφρική. ΓιΆ αυτό πρέπει να συμβάλουμε όλοι στη λύση των κοινωνικών προβλημάτων, που μαστίζουν αυτές οι χώρες, που τις κατατάσσουμε στις χώρες του τρίτου κόσμου.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις