ΣΙΓΑΝΑ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΑ


ΣΙΓΑΝΑ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΑ

.




Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος παρακολούθησε τη Δοξολογία, για την πρώτη του χρόνου, στο Ιερό του καθεδρικού ναού του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου. Ο πρόεδρος Παπαδόπουλος ευχήθηκε στον προκαθήμενο χρόνια πολλά. Εξερχόμενος του ναού, ο Μακαριώτατος ευχήθηκε "Ο Θεός να φωτίζει τους καλούς ανθρώπους".

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Πιο δυνατό κήρυγμα από αυτό που δίδει σήμερα ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος δεν υπάρχει. Ο ισχυρός άντρας, στη θέα και το όνομα του οποίου τάρασσε η γη και στέκονταν προσοχή οι πολιτικοί άρχοντες του τόπου, δεν μπορεί να κάνει ούτε ένα βήμα χωρίς να υποβαστάζεται. Επί εποχής του, επιτελείται το θαύμα της κάθαρσης της αρχιεπισκοπικής αυλής και επί εποχής του, οι Ιεράρχες απεκδύονται το εκκοσμικευμένο φρόνημα και αναζητούν την αλήθεια. Έχει ο καιρός γυρίσματα και άλλες οι βουλές του Θεού και άλλες των ανθρώπων. Το Κυπριακό φαίνεται ότι οδηγείται προς τη λύση του, η οποία δεν είναι άσχετη, με την ταπείνωση που διέρχεται ο χώρος της Εκκλησιαστικής διακονίας και της απαξίωσης που περνά ο χώρος της πολιτικής εξουσίας.

@@@@@@@@@@@@@@@@@


Μητροπολίτης Κιτίου Χρυσόστομος

«Έντονες επικρίσεις διατύπωσε ο Μητροπολίτης Κιτίου Χρυσόστομος εναντίον της Ηγουμένης της Μονής του Αγίου Ηρακλειδίου, η οποία κινήθηκε νομικώς καταγγέλλοντας λεηλασία κτημάτων της Μονής, χωρίς να ενημερώσει την Ιερά Σύνοδο. Να καταφεύγει, είπε, η Ηγουμένη στα δικαστήρια ότι δήθεν λεηλατήθηκε γη, είναι πράγματα εκκλησιαστικώς απαράδεκτα. Επέκρινε, επίσης, χειρισμούς της διαχειριστικής επιτροπής της Μονής του Αποστόλου Ανδρέα, εκφράζοντας άγνοια για διασπάθιση περιουσίας της Μονής, αλλά και τονίζοντας ότι πρώτα έπρεπε να απευθυνθεί στη Σύνοδο. Σε ό,τι αφορά την πρόθεση της διαχειριστικής επιτροπής να καταχωρήσει αγωγή κατά του κράτους και της Εκκλησίας, για να μην κατεδαφιστούν κελιά και να προχωρήσει η αναστήλωση, ο Μητροπολίτης Κιτίου είπε ότι η Μονή ανήκει σ' ολόκληρο τον κυπριακό λαό, και η Κυβέρνηση και η Ιερά Σύνοδος έχουν αποφανθεί γι αυτό το θέμα».

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@2

Καλά τα λέει ο Μητροπολίτης Κιτίου Χρυσόστομος για την ηγουμένη της Μονής του Αγίου Ηρακλειδίου, αλλά το πρόβλημα δεν είναι μόνο εκεί. Το μέτρο για τον πιστό Χριστιανό είναι η αγάπη, είναι ο Χριστός και όχι η ανθρώπινη δικαιοσύνη. Το μέτρο είναι το παράδειγμα του μοναχού στο γεροντικό, ο οποίος όταν είδε τους κλέφτες να αρπάζουν ό,τι είχε στην καλύβα του, έτρεξε να τους βοηθήσει να φορτώσουν τα πράγματα του. Η δύναμη της αγάπης λειτουργεί με άλλους μυστηριακούς τρόπους. Ο πιστός πρέπει να αφήνεται στα χέρια και τη χάρη του Θεού και όλα τα άλλα διευθετούνται. Ο Θεός που τρέφει τα πουλιά του ουρανού, δεν είναι δυνατό να μην φροντίζει τους ανθρώπους που εγκατέλειψαν και μάνα και πατέρα και συγγενείς και καλοπέραση για χάρη του Χριστού. Ο μητροπολίτης Κιτίου δεν νομίζω ότι έχει δίκιο όταν επικρίνει τη διαχειριστική επιτροπή, ένα σώμα εκλελεγμένων λαϊκών, που τάχθηκε να φροντίζει τη Μονή του Αποστόλου Αντρέα. Η επιτροπή έχει λαϊκή εντολή, είναι περίπου όπως ένα σωματείο και σίγουρα θα πρέπει να διεκδικήσει τα δικαιώματα της, με κάθε τρόπο. Αλλά δεν είναι ορθό να κατακεραυνώνονται με αυτό τον τρόπο μικροί και αδύναμοι μοναχοί ή άνθρωποι, όταν βλέπουμε εκκλησιαστικούς ταγούς, να καταφεύγουν στην ανθρώπινη δικαιοσύνη με τόση ευκολία για ζητήματα ήσσονος σημασίας.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις