Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος
Ο μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος τέλεσε αγιασμό κατά την ανακήρυξη του νέου δημάρχου Μόρφου και είπε ότι "στο μέσον του κάμπου της Μόρφου, κάτι που είναι έντονα συμβολικό, αλλά είναι παράλληλα και πραγματικό"...
"Αλλοι, σε τέτοιες τελετές, δίδουν κλειδιά ενίοτε χρυσά, άλλοτε αργυρά, ενώ σε άλλες πόλεις η εγκαθίδρυση γίνεται σε πολυτελή μέγαρα. Στον κάμπο της Μόρφου, επειδή κάποιοι άλλοι το αποφάσισαν για μας χρόνια πριν, χωρίς να ερωτήσουν εμάς, η εγκαθίδρυση γίνεται στο χώμα όπου όλοι ανήκουμε, πλούσιοι και φτωχοί, ελεύθεροι και κατεχόμενοι".
Άλλοι Επίσκοποι ασχολούνται με τους ξένους πρέσβεις και άλλοι με τους δήμαρχους και τους κοινοτάρχες. Τώρα ποιοι κάνουν καλά και ποιοι όχι είναι άλλη υπόθεση. Ο Μητροπολίτης Μόρφου, όπως μας πληροφόρησε το ΚΥΠΕ, βρέθηκε δίπλα στο δήμαρχο της κατεχόμενης πόλης του, τελώντας αγιασμό και δωρίζοντας την εικόνα του Αγίου Μάμα, στο νέο δήμαρχο. «Αμαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα» και μπορεί κάποιοι άλλοι να αποφάσισαν χωρίς εμάς, αλλά και χωρίς αυτούς τους άλλους δεν θα είμαστε εδώ. Όλοι ανήκουμε στο χώμα, πλούσιοι και φτωχοί, ελεύθεροι και κατεχόμενοι, άλλα, όχι όλοι, αντιλαμβανόμαστε τη χοϊκή μας φύτρα. Τα λόγια του Μητροπολίτη Μόρφου θυμίζουν τη συνήθεια των αρχαίων ρωμαίων που υπενθύμιζαν στον ημίθεο αυτοκράτορά τους, κατά την ώρα της ανάληψης της εξουσίας, την ώρα του θανάτου του. Τελικά ο θάνατος είναι μεγάλο δώρο στον άνθρωπο, ώστε να μην γίνεται αθάνατο το κακό. Καλό είναι να υπενθυμίσουμε ότι οι αρχαίοι Ελληνες χρησιμοποιούσαν και τη πρακτική της κλήρωσης κατά την εκλογή αρχόντων. Οι βυζαντινοί χρησιμοποιούσαν ανάλογη πρακτική για την εκλογή των Πατριαρχών, αφού έβαζαν τα ονόματά τους πάνω στην Αγία Τράπεζα το βράδυ για να πάρουν το πρωί την απάντηση. Ο Πλάτωνας όταν είπε ότι οι άρχοντες πρέπει να είναι οι φιλόσοφοι δεν είχε καθόλου άδικο. Το μόνο τελικά που μπορεί να τιθασεύσει την αλαζονεία της εξουσίας, όποια μορφή και αν έχει, είναι η αίσθηση του θανάτου και τίποτε άλλο.
@@@@@@@@@@@@@@@@@
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
"Εδόθη προς στιγμήν η εικόνα ότι η τρομοκρατία ταυτίζεται με το Ισλάμ, κάτι που για εμένα είναι άδικο. Τα ακραία στοιχεία υπάρχουν παντού και δεν μπορούμε να τα ταυτίζουμε με μια συγκεκριμένη θρησκεία. Ας θυμηθούμε αυτά που έγιναν με την Ιερά Εξέταση όταν βασάνιζαν και έκαιγαν κατά τον μεσαίωνα. Υπάρχουν ζηλωτές Ορθόδοξοι, ακραίοι φονταμενταλιστές οι οποίοι σπιλώνουν και υβρίζουν...»
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, προσωποποιεί με τον καλύτερο τρόπο τις ελπίδες της σταυρωμένης Ορθοδοξίας, η οποία μέσα από την ταπείνωσή της, ακτινοβολεί και δίνει φως και ελπίδα σε όλο τον κόσμο. Υποδεικνύοντας την πλάνη του εθνικισμού, δεικνύει ότι η αγάπη δεν περιορίζεται στους φίλους και τους συμμάχους, αλλά εκτείνεται και στους εχθρούς. Όποιος φέρει το όνομα του Χριστού δεν είναι και άγιος και πολλοί είναι αυτοί που θα υποδείξουν, ότι τα μεγαλύτερα εγκλήματα σ’ αυτή τη γη, έγιναν στο όνομα του Χριστού και των άλλων θρησκειών.
Σχόλια