Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος





Θερμή έκκληση προς όλους να σταματήσουν τις μεταξύ τους διαμάχες, να αφήσουν τον εθνικό αγώνα έξω από τους κομματικούς ανταγωνισμούς και τις φιλοδοξίες και να μην ξεχνούν ότι ο Τούρκος κρατά τη μισή μας πατρίδα, καραδοκώντας να πάρει και την άλλη μισή, απευθύνει στη χριστουγεννιάτικη εγκύκλιο του ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος, προσθέτοντας πως μόνον σαν οι Τούρκοι κατακτητές φύγουν από την Κύπρο θα δημιουργηθούν οι απαραίτητες συνθήκες για την επανένωση της πατρίδας μας, για την ανάκτηση των πατρογονικών μας εστιών και για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης μεταξύ μας και των Τουρκοκυπρίων.

Ο μακρύς λόγος του Μακαριωτάτου, όπως και η πληθωρική προσωπικότητά του φανερώνουν την αληθινή αγάπη του για την πατρίδα και τους ανθρώπους της. Ο Τούρκος κατακτητής θα φύγει, όταν φύγουν οι διαμάχες μεταξύ των πιστών και όταν γεφυρωθεί και το χάσμα με την πηγή της ζωής, τον Χριστό. Καλό είναι η Ιερά Σύνοδος, να καθίσει, να σκεφθεί και να μελετήσει την επομένη της λύσης του Κυπριακού, η οποία όπως όλα δείχνουν βρίσκεται προ των πυλών. Ο ρόλος της εκκλησίας είναι σημαντικότατος και θα αποτελέσει τον καλύτερο ή τον χειρότερο κρίκο διατήρησης της ειρήνης. Έστω και αν δεν λυθεί το κυπριακό, έστω και αν ναυαγήσουν και οι νέες προσπάθειες, οι ύστατες του Γλαύκου Κληρίδη, καλό είναι να υπάρχει θέση και άποψη της εκκλησίας. Καλό είναι οι Ιεράρχες να μελετήσουν τη στάση και τη συμπεριφορά, τόσο του σταυρωμένου Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, όσο και του δοκιμαζόμενου Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστασίου. Ο Χριστός έφερε την αγάπη και η αγάπη θα πρέπει να κατευθύνει πρακτικά και όχι θεωρητικά τη ζωή όλων των ανθρώπων, ανεξαρτήτως φύλου, θρησκείας και καταγωγής.

 Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος


"Γινόμαστε μάρτυρες διαρκών συγκρούσεων, φόνων και πολέμων που μας γεμίζουν τρόμο, φόβο, θλίψη και αγωνία" είπε ο αρχιεπίσκοπος και ευχήθηκε "να δώσει ο Θεός σε όλες τις γωνιές του κόσμου αλλά ιδιαίτερα στην πολύπαθη περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Παλαιστίνης, ειρήνη". Ακόμη ο κ. Χριστόδουλος τέλεσε ειδική δέηση για τα άτομα που πάσχουν από
AIDS, τους άστεγους, τους πρόσφυγες, τους ανέργους και όλους όσοι είναι υπό δοκιμασία στον κόσμο.



Η μεγαλύτερη χαρά βρίσκεται στο δώσε και όχι στο πάρε και η σημαντικότερη βοήθεια που μπορεί να προσφέρει ένας άνθρωπος σε ένα άλλο άνθρωπο είναι η προσευχή. Ωστόσο αυτή η πτυχή είναι ιδιαιτέρως δύσκολη, αφού απαιτείται να κατέχεις δύναμη ψυχής για να προσφέρεις. Ο προκαθήμενος της εκκλησίας της Ελλάδας, τη μέρα της χαράς για τη Γέννηση του Χριστού, τέλεσε δέηση για όλους τους δοκιμαζόμενους, για όλους όσοι υποφέρουν και βασανίζονται. Όσο πιο κοντά είσαι στο Θεό, τόσο πιο κοντά είσαι και με τους άλλους ανθρώπους. Ο άνθρωπος δεν θέλει πολλά για να είναι ευτυχισμένος, φτάνει να ξεπεράσει λίγο τον εγωισμό του και να αγγίξει λίγο το διπλανό του. Τα πάθη και οι καημοί ποτέ δεν θα παύσουν, αλλά και ποτέ ο άνθρωπος δεν θα χάσει την επαφή του με το Θεό και την πηγή της χαράς.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις