Τα οικονομικά της Μητρόπολης Λεμεσού
Τα
οικονομικά της Μητρόπολης Λεμεσού
.
Ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος ανέφερε ότι οι εισφορές για το 2004 ανήλθαν σε 529.980 λίρες και δόθηκαν σε πρόσωπα, σε οργανώσεις και ιδρύματα, σε ιερούς ναούς, σε φοιτητές ή σε χήρες ιερέων. Το χρόνο που πέρασε η Ιερά Μητρόπολη Λεμεσού προέβη σε πώληση κάποιας ακίνητης περιουσίας η οποία είχε καθαρό πλεόνασμα 880.317 λίρες, από τις οποίες αγοράστηκε ένα ακίνητο για να μπορεί η Μητρόπολη να αυξήσει τα πάγια έσοδά της γιατί το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι η Μητρόπολη Λεμεσού δεν μπορεί να έχει τόσα έσοδα όσα και έξοδα. Το αποθεματικό κεφάλαιο στις 31 Δεκεμβρίου 2004 έφτασε τα 27.611.676 λίρες σε σχέση με 26.731.359 λίρες, την αντίστοιχη περίοδο του 2003. Το σύνολο των εσόδων έφτασε το 1.328.664 λίρες ενώ τα έξοδα το 1.473.630 λίρες, δημιουργώντας έλλειμμα 144.966 λιρών για τις λειτουργικές δραστηριότητες της Μητρόπολης. Ο Μητροπολίτης Αθανάσιος εξέφρασε την πεποίθηση ότι σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει έλλειμμα από τις λειτουργικές δραστηριότητες της Μητρόπολης. Δεν είναι κάτι που λύνεται σε ένα χρόνο, αλλά από την αρχή μέχρι σήμερα βλέπω, είπε, ότι άρχισε να φαίνεται το φως στη σήραγγα και η Μητρόπολη Λεμεσού σταδιακά, με τις συνετές κινήσεις που κάνει, σε λίγα χρόνια θα είναι στην ευχάριστη θέση να μην έχει πρόβλημα οικονομικό.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ΠΟΛΥ ΟΡΘΗ είναι η τακτική που ακολουθεί εδώ και λίγα χρόνια ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος να δημοσιοποιεί τα οικονομικά της Μητρόπολής του. Παρόλο που θεολογικά δεν είναι ορθό να δημοσιοποιούνται οι αγαθοεργίες - να μην γνωρίζει η δεξιά τι ποιεί η αριστερά - εντούτοις είναι ορθό να γνωρίζουν οι πιστοί τις συνολικές εισφορές, έτσι ώστε να υπάρχει στο μέλλον μέτρο σύγκρισης.
ΑΚΟΜΗ, ΕΙΝΑΙ καλό να δημοσιοποιούνται τα νούμερα αυτά, για να διαλύεται η παραφιλολογία για δήθεν δεκάδες εκατομμύρια λίρες που διαχειρίζεται η Εκκλησία. Μπορεί η ακίνητη περιουσία να αξίζει εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες, αλλά τα χρήματα που διαθέτουν οι Μητροπόλεις για τις τρέχουσες ανάγκες δεν είναι και τόσο πολλά. Βεβαίως η διαχείριση μιας περιουσίας εξαρτάται πρώτα και κύρια από τη συνείδηση των διαχειριστών, όση διαφάνεια και αν υπάρχει. Ο προϋπολογισμός του κράτους καταγράφεται μέχρι και το τελευταίο σεντ, αλλά και πάλι είναι στη διαχείριση που σημειώνονται οι μαύρες τρύπες.
ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΚΟΜΗ καλύτερο αν η Ιερά Σύνοδος ως σώμα δημοσιοποιούσε τα οικονομικά της Αρχιεπισκοπής, των Μητροπόλεων και των Ιερών Μονών. Αυτή η σκιά που υπάρχει, ότι γίνεται το σώσε με τις αγοραπωλησίες περιουσιών και ότι υπάρχουν χαριστικές ρυθμίσεις, με αλλότριους σκοπούς, θα πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Βεβαίως στο χώρο της εκκλησιαστικής διακονίας, η τιμωρία ή καλύτερα η θεραπεία, όσων δεν φοβούνται ούτε το Θεό, ούτε και τους ανθρώπους, έρχεται με ένα άλλο μυστηριακό τρόπο.
ΕΙΝΑΙ ΣΥΧΝΕΣ οι εικόνες Ιεραρχών οι οποίοι την μια μέρα ήταν παντοδύναμοι και πάμπλουτοι και την άλλη ήταν αδύναμοι και πάμπτωχοι. Ο ψαλμωδός λέει ότι τη μεγάλη αλήθεια ότι "πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν, οι δε εκζητούντες τον Κύριον, ουκ ελατοθήσονται παντός αγαθού". Το ζητούμενο δεν είναι η οικονομική διαχείριση αλλά η αγιότητα του βίου. Το παράδειγμα του Αγίου Ιωάννου του Ελεήμονα θα πρέπει να αποτελεί το πρότυπο για όλους τους Ιεράρχες.
Σχόλια