Ο προτελευταίος Πάπας και το τέλος του κόσμου
Ο
προτελευταίος Πάπας και το τέλος του κόσμου
.
Οι προφητείες ήταν πάντα "προκλητικά" κείμενα που προκαλούσαν την περιέργεια των ανθρώπων και πάντα υπήρχε ένα πάθος για τους ανθρώπους που λένε το μέλλον. Δεν είναι τυχαίο που σήμερα πολλοί άνθρωποι καταφεύγουν στα μέντιουμ, στις χαρτορίχτρες, τις καφετζούδες, ακόμη και σε σπουδαίους γέροντες, με μόνη αιτία την περιέργεια για το μέλλον. Για τους Χριστιανούς το θαύμα, όπως και οι προφητείες, δεν γίνεται για ικανοποίηση της περιέργειας, αλλά για τη σωτηρία του ανθρώπου. Όταν δεν εξυπηρετούν το στόχο αυτό, σίγουρα κάπου υπάρχει πλάνη. Εξάλλου για τους Ορθόδοξους μία ημέρα, είναι σαν χίλια χρόνια και χίλια χρόνια σαν μια μέρα. Δηλαδή, αξία δεν έχει ο χρόνος, αλλά ο τρόπος αγιασμού του χρόνου. Ακόμη οι προφητείες λέγονται από αγίους ανθρώπους, σε συγκεκριμένους ανθρώπους, για συγκεκριμένους σκοπούς και όχι βεβαίως για ικανοποίηση της περιέργειας και σίγουρα όχι για την επιβεβαίωση συγκεκριμένων σκοπιμοτήτων. Οι πατέρες λένε ότι το μέλλον το γνωρίζει μόνο ο Θεός και οι άγιοι άνθρωποι, μόνο το μέτρο της χάρης που τους παραχωρεί ο Θεός. Ο διάβολος και οι κάθε λογής μάγοι μπορούν να λένε προφητείες, μόνο στο μέτρο που μπορούν να προβλέψουν ή να δουν από μακριά. Για παράδειγμα μπορεί να πληροφορήσει ο διάβολος ότι θα έλθει ένας συγγενής, αφού έχει τη δυνατότητα ως πνεύμα που είναι να κινείται παντού και να γνωρίζει όλα όσα συμβαίνουν μέχρι εκείνη την ώρα. Αν όμως κάτι απρόοπτο συμβεί, τότε δεν μπορεί να το προβλέψει.
Ο άνθρωπος, ως λογικό ων, μπορεί να προβλέπει ορισμένα γεγονότα, βλέποντας το παρόν. Αυτό δεν είναι θέμα προφητειών αλλά λογικών συμπερασμάτων, κυρίως ανθρώπων που έχουν μεγάλη πείρα και σπουδαίες γνώσεις, ώστε να μπορούν να συνδυάζουν καταστάσεις και γεγονότα. Ο σπουδαίος αείμνηστος βυζαντινολόγος Στίβεν Ράνσιμαν, ο οποίος από αγγλικανός βαπτίστηκε Ορθόδοξος, έλεγε ότι "πολύ αμφιβάλλω αν θα έχουμε ποτέ ενωμένη την Ευρώπη ή όλο τον κόσμο. Πιστεύω, όμως, ότι στο πρόβλημα της ενότητας των λαών, η Ορθοδοξία προσφέρει μια άριστη επίλυση επειδή, κατ' αρχάς, δεν προβάλλει τον εθνικισμό. Μερικές φορές τι να πω, αισθάνομαι πολύ απογοητευμένος από τις άλλες Εκκλησίες της Δύσεως. Όμως χαίρομαι με τη σκέψη ότι στα επόμενα 100 χρόνια η Ορθοδοξία θα είναι η μόνη ιστορική Εκκλησία που θα υφίσταται. Η Αγγλικανική Εκκλησία είναι σε πολύ κακά χάλια. Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία χάνει συνεχώς έδαφος. Αλλά ευτυχώς υπάρχει η Ορθόδοξη Εκκλησία. Μου κάνει μεγάλη εντύπωση ο αυξανόμενος αριθμός αυτών που ασπάζονται την Ορθοδοξία και μάλιστα στη Βρετανία. Πιστεύω ότι προσφέρει την πραγματική πνευματικότητα που οι άλλες εκκλησίες δεν μπορούν πλέον να μεταδώσουν. Όλα αυτά με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η Ορθοδοξία θα διατηρηθεί σε αντίθεση με τις άλλες
Σχόλια