Φως από την Πόλη στην κλειδωνιζόμενη Κύπρο
Φως από την Πόλη στην κλειδωνιζόμενη Κύπρο
.
* "Ο λόγος του Πατριάρχη δεν θυμίζει αυτά που λένε συνήθως οι μητροπολίτες μας", είπε απλά ο πρόεδρος των κυπρίων νοσηλευτών, ο οποίος μετέβη επικεφαλής πολυμελούς ομάδας του κλάδου στην Κωνσταντινούπολη. Χωρίς πολλά λόγια, αλλά με το αλάθητο ένστικτο της συνείδησης του, διατύπωσε συγκινημένος αυτό που είδε, αυτό που άκουσε, αυτό που βίωσε, στη συνάντηση του με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.
* Από το σταυρωμένο Φανάρι, το οποίο ακτινοβολεί σε όλο τον κόσμο, ο Παναγιότατος, έκανε ένα μεγάλο βήμα στην πορεία ειρήνευσης της Κύπρου, το οποίο δυστυχώς οι πολιτικοί και εκκλησιαστικοί ταγοί της Κύπρου, είτε δεν το κατανόησαν, είτε δεν τόλμησαν να το διατυπώσουν δημοσίως. Με τη βαθιά πίστη στη δύναμη του Χριστού την οποία βιώνει και την πολυμάθεια η οποία τον χαρακτηρίζει, διέγνωσε τη θετική πτυχή της εξαγγελίας του τούρκου πρωθυπουργού Ταγίπ Ερτογάν, για ελεύθερες επισκέψεις Ελληνοκυπρίων στην Τουρκία. Τόλμησε να πάρει θέση - όχι την εύκολη απόρριψη - και να ευλογήσει, το άνοιγμα της πόρτας της Μικράς Ασίας.
* Μιλώντας στην πρώτη ομάδα κυπρίων, οι οποίοι επισκέφθηκαν την Κωνσταντινούπολη τόνισε ότι: "Τώρα ο Θεός ηυδόκησε να ανοίξουν οι πόρτες, να καταπέσουν τα τείχη και να πορεύονται οι λαοί και οι θρησκείες μαζί προς ένα ευτυχέστερον μέλλον. Συγχαίρομε όλους τους πρωτεργάτας αυτών των θετικών εξελίξεων, όποιοι και αν είναι, ηγέτες, άρχοντες, Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι, Έλληνες, Τούρκοι. Όποιοι είναι οι ειρηνοποιοί, αυτοί που οικοδομούν την ενότητα και την ειρήνη, τους συγχαίρουμε και τους ευλογούμε διότι επιτελούν έργον Θεού. Ο Χριστός είπε μακάριοι οι ειρηνοποιοί ότι αυτοί υίοι Θεού κληθήσονται. Οι τελευταίες ιστορικές εξελίξεις τις οποίες δεν περιμέναμε να έλθουν τόσο γρήγορα επέτρεψαν, αυτό το ομαδικό προσκύνημα, εις το ιερό κέντρο της Ορθοδοξίας, εις την μητέρα, Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία. Αυτό το προσκύνημα, φέρνει μεγάλη χαρά και μεγάλη ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον, για μια αρμονικότερη και ειρηνικότερη συμβίωση μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων."
* Το μόνο που μπορεί να αναφωνήσει κανείς είναι "τις Θεός Μέγας, ως ο Θεός ημών" και να υποκλιθεί στο θαύμα που επιτελείται αυτές τις μέρες, θαύμα το οποίο δεν έφθασε ακόμη στα σκοτισμένα μάτια των ταγών της Κύπρου. Ύστερα από σχεδόν 40 χρόνια, άνοιξαν οι πόρτες της Τουρκίας και οι Ορθόδοξοι της Κύπρου, μπορούν να εκπληρώσουν ένα όνειρο, ένα πόθο, τον οποίο φέρουν στα γονίδια τους, τον οποίο κουβαλούν από τα γεννοφάσκια τους. Η Πόλη, το Φανάρι, η Βασιλεύουσα, η Κωνσταντινούπολη, δεν βρίσκεται πλέον στο άγνωστο, αλλά λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα στα βόρεια της Κύπρου. Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, όλοι οι Άγιοι Πατριάρχες, είναι εκεί και μας περιμένουν. Το μυστήριο που κουβαλά η Πόλη του Κωνσταντίνου, είναι εκεί για να συγκλονίσει τους Έλληνες της Κύπρου, όπως συγκλονίζει όλους του Έλληνες.
* Πριν μερικές μέρες ο τέως Δήμαρχος Λευκωσίας Λέλλος Δημητριάδης, διατύπωσε από ραδιοφώνου τη θέση ότι η επίδειξη διαβατηρίου για είσοδο στα κατεχόμενα, αποτελεί τον καλύτερο τρόπο αναγνώρισης της κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία, αναγνώριση η οποία για σχεδόν 40 χρόνια ήταν αδύνατη. Έκανε αναφορά στην υπόθεση της Τιτίνας Λοϊζίδου, όπου καταδικάστηκε η Τουρκία για την κατοχή της Κύπρου. Τα διαβατήρια, είπε, αποτελούν επανάληψη και επιβεβαίωση της νίκης επί της Τουρκίας στο Ευρωδικαστήριο. Ακόμη το άνοιγμα των συνόρων της Τουρκίας στους Ελληνοκυπρίους και η παραχώρηση του δικαιώματος παραμονής στη χώρα για ένα τουλάχιστον μήνα, - αντί τρεις μέρες που λέει ο Ντενκτάς - αποτελεί ακόμη μια νίκη της Κύπρου, έναντι της Τουρκίας.
* Όλα αυτά τα χρόνια λέγαμε ότι η ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αποτελεί τον καταλύτη για λύση του κυπριακού. Τώρα που η λύση είναι προ των πυλών, τώρα που "ογκόλιθοι" εμποδίων ολόκληρων δεκαετιών, γκρεμίζονται, η πολιτική και εκκλησιαστική ηγεσία, μάλλον αλλού τυρβάζουν. Η κυβέρνηση κατακεραυνώνει τις εξαγγελίες - χωρίς να γνωρίζει επαρκώς - και απειλεί τους πολίτες που θα τολμήσουν να μεταβούν στην Τουρκία. Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Κύπρου από την άλλη, πολεμά για τη διαδοχή, μέσα από υπερβολές και μικρότητες - με κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις - και αφήνει στο πέλαγος τους πιστούς, οι οποίοι αναζητούν χέρι ελπίδας.
* Δόξα τω Θεώ όμως, που υπάρχει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος με τη βαρυσήμαντη, ιστορική παρέμβαση του, έδωσε φως και καθάρισε το μουντό τοπίο των θαυμαστών γεγονότων που συμβαίνουν αυτές τις μέρες. Ό,τι δηλαδή έκανε ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κώστας Σημίτης, με τη διακίνηση στα κατεχόμενα - όταν η πολιτική ηγεσία της Κύπρου δεν έπαιρνε θέση - τώρα το κάνει ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας.
* Το κλάμα και η χαρά των προσκυνητών, όπως αυτό καταγράφηκε από το φακό της Ελληνικής Τηλεόρασης, αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι οι άνθρωποι με τη συνείδηση τους και την αγνή ψυχή τους, ξέρουν και αντιλαμβάνονται τα σημεία των καιρών. Τα νομικίστικα τερτίπια και οι κοντόφθαλμες πολιτικές κινήσεις, υποτάχθηκαν πλέον στα γεγονότα, τα οποία κινούνται ευτυχώς, χωρίς τη δική μας παρέμβαση. Φαίνεται ότι ο Θεός είδε την ταπείνωση μας, είδε τον κόπο των απλών αδικημένων ανθρώπων της Κύπρου και αποφάσισε να παραμερίσει τους μικρούς πολιτικούς. Τις Θεός μέγας ως ο Θεός ημών, συ ει ο Θεός ο ποιόν θαυμάσια μόνο.
* Από το σταυρωμένο Φανάρι, το οποίο ακτινοβολεί σε όλο τον κόσμο, ο Παναγιότατος, έκανε ένα μεγάλο βήμα στην πορεία ειρήνευσης της Κύπρου, το οποίο δυστυχώς οι πολιτικοί και εκκλησιαστικοί ταγοί της Κύπρου, είτε δεν το κατανόησαν, είτε δεν τόλμησαν να το διατυπώσουν δημοσίως. Με τη βαθιά πίστη στη δύναμη του Χριστού την οποία βιώνει και την πολυμάθεια η οποία τον χαρακτηρίζει, διέγνωσε τη θετική πτυχή της εξαγγελίας του τούρκου πρωθυπουργού Ταγίπ Ερτογάν, για ελεύθερες επισκέψεις Ελληνοκυπρίων στην Τουρκία. Τόλμησε να πάρει θέση - όχι την εύκολη απόρριψη - και να ευλογήσει, το άνοιγμα της πόρτας της Μικράς Ασίας.
* Μιλώντας στην πρώτη ομάδα κυπρίων, οι οποίοι επισκέφθηκαν την Κωνσταντινούπολη τόνισε ότι: "Τώρα ο Θεός ηυδόκησε να ανοίξουν οι πόρτες, να καταπέσουν τα τείχη και να πορεύονται οι λαοί και οι θρησκείες μαζί προς ένα ευτυχέστερον μέλλον. Συγχαίρομε όλους τους πρωτεργάτας αυτών των θετικών εξελίξεων, όποιοι και αν είναι, ηγέτες, άρχοντες, Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι, Έλληνες, Τούρκοι. Όποιοι είναι οι ειρηνοποιοί, αυτοί που οικοδομούν την ενότητα και την ειρήνη, τους συγχαίρουμε και τους ευλογούμε διότι επιτελούν έργον Θεού. Ο Χριστός είπε μακάριοι οι ειρηνοποιοί ότι αυτοί υίοι Θεού κληθήσονται. Οι τελευταίες ιστορικές εξελίξεις τις οποίες δεν περιμέναμε να έλθουν τόσο γρήγορα επέτρεψαν, αυτό το ομαδικό προσκύνημα, εις το ιερό κέντρο της Ορθοδοξίας, εις την μητέρα, Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία. Αυτό το προσκύνημα, φέρνει μεγάλη χαρά και μεγάλη ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον, για μια αρμονικότερη και ειρηνικότερη συμβίωση μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων."
* Το μόνο που μπορεί να αναφωνήσει κανείς είναι "τις Θεός Μέγας, ως ο Θεός ημών" και να υποκλιθεί στο θαύμα που επιτελείται αυτές τις μέρες, θαύμα το οποίο δεν έφθασε ακόμη στα σκοτισμένα μάτια των ταγών της Κύπρου. Ύστερα από σχεδόν 40 χρόνια, άνοιξαν οι πόρτες της Τουρκίας και οι Ορθόδοξοι της Κύπρου, μπορούν να εκπληρώσουν ένα όνειρο, ένα πόθο, τον οποίο φέρουν στα γονίδια τους, τον οποίο κουβαλούν από τα γεννοφάσκια τους. Η Πόλη, το Φανάρι, η Βασιλεύουσα, η Κωνσταντινούπολη, δεν βρίσκεται πλέον στο άγνωστο, αλλά λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα στα βόρεια της Κύπρου. Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, όλοι οι Άγιοι Πατριάρχες, είναι εκεί και μας περιμένουν. Το μυστήριο που κουβαλά η Πόλη του Κωνσταντίνου, είναι εκεί για να συγκλονίσει τους Έλληνες της Κύπρου, όπως συγκλονίζει όλους του Έλληνες.
* Πριν μερικές μέρες ο τέως Δήμαρχος Λευκωσίας Λέλλος Δημητριάδης, διατύπωσε από ραδιοφώνου τη θέση ότι η επίδειξη διαβατηρίου για είσοδο στα κατεχόμενα, αποτελεί τον καλύτερο τρόπο αναγνώρισης της κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία, αναγνώριση η οποία για σχεδόν 40 χρόνια ήταν αδύνατη. Έκανε αναφορά στην υπόθεση της Τιτίνας Λοϊζίδου, όπου καταδικάστηκε η Τουρκία για την κατοχή της Κύπρου. Τα διαβατήρια, είπε, αποτελούν επανάληψη και επιβεβαίωση της νίκης επί της Τουρκίας στο Ευρωδικαστήριο. Ακόμη το άνοιγμα των συνόρων της Τουρκίας στους Ελληνοκυπρίους και η παραχώρηση του δικαιώματος παραμονής στη χώρα για ένα τουλάχιστον μήνα, - αντί τρεις μέρες που λέει ο Ντενκτάς - αποτελεί ακόμη μια νίκη της Κύπρου, έναντι της Τουρκίας.
* Όλα αυτά τα χρόνια λέγαμε ότι η ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αποτελεί τον καταλύτη για λύση του κυπριακού. Τώρα που η λύση είναι προ των πυλών, τώρα που "ογκόλιθοι" εμποδίων ολόκληρων δεκαετιών, γκρεμίζονται, η πολιτική και εκκλησιαστική ηγεσία, μάλλον αλλού τυρβάζουν. Η κυβέρνηση κατακεραυνώνει τις εξαγγελίες - χωρίς να γνωρίζει επαρκώς - και απειλεί τους πολίτες που θα τολμήσουν να μεταβούν στην Τουρκία. Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Κύπρου από την άλλη, πολεμά για τη διαδοχή, μέσα από υπερβολές και μικρότητες - με κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις - και αφήνει στο πέλαγος τους πιστούς, οι οποίοι αναζητούν χέρι ελπίδας.
* Δόξα τω Θεώ όμως, που υπάρχει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος με τη βαρυσήμαντη, ιστορική παρέμβαση του, έδωσε φως και καθάρισε το μουντό τοπίο των θαυμαστών γεγονότων που συμβαίνουν αυτές τις μέρες. Ό,τι δηλαδή έκανε ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κώστας Σημίτης, με τη διακίνηση στα κατεχόμενα - όταν η πολιτική ηγεσία της Κύπρου δεν έπαιρνε θέση - τώρα το κάνει ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας.
* Το κλάμα και η χαρά των προσκυνητών, όπως αυτό καταγράφηκε από το φακό της Ελληνικής Τηλεόρασης, αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι οι άνθρωποι με τη συνείδηση τους και την αγνή ψυχή τους, ξέρουν και αντιλαμβάνονται τα σημεία των καιρών. Τα νομικίστικα τερτίπια και οι κοντόφθαλμες πολιτικές κινήσεις, υποτάχθηκαν πλέον στα γεγονότα, τα οποία κινούνται ευτυχώς, χωρίς τη δική μας παρέμβαση. Φαίνεται ότι ο Θεός είδε την ταπείνωση μας, είδε τον κόπο των απλών αδικημένων ανθρώπων της Κύπρου και αποφάσισε να παραμερίσει τους μικρούς πολιτικούς. Τις Θεός μέγας ως ο Θεός ημών, συ ει ο Θεός ο ποιόν θαυμάσια μόνο.
Σχόλια