Πάλη ενάντια στο φόβο
Πάλη
ενάντια στο φόβο
.
Αισθάνομαι ότι σύντομα θα επανενωθεί η πατρίδα μας. Ότι σύντομα το όραμα μιας Κύπρου ενωμένης και ειρηνικής, όπου θα μπορέσουμε όλοι να συνυπάρξουμε ανεξάρτητα από θρησκευτικές και πολιτισμικές διαφορές, θα μετατραπεί σε μία πραγματικότητα όπου όλοι μας, πολιτική ηγεσία, λαός και Κλήρος, θα κληθούμε να υπηρετήσουμε. Ιδιαιτέρως δε, για εμάς τους κληρικούς το κάλεσμα αυτό, ή καλύτερα η διακονία αυτή, αποκτά ειδική σημασία, αφού η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η απ' αιώνος κιβωτός μιας πqραδόσεως και ενός ήθους ανοχής, υπομονής, πίστης, ελπίδας, διαλόγου και συνδιαλλαγής. Είναι η κιβωτός της Ειρήνης και της Αγάπης. Είναι ξεκάθαρο πια για μένα, μέσα από τα προσωπικά μου βιώματα και τις εμπειρίες που έχω από την κατεχόμενη γη μας, ότι εμείς οι κληρικοί καλούμαστε σήμερα να γίνουμε οι γέφυρες πάνω στις οποίες θα πατήσουν Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι, αλλά και οι πολιτικοί μας για να γεφυρωθεί η συνύπαρξη. Καλούμαστε να εφαρμόσουμε το ήθος της Ειρήνης και της Αγάπης.
Είναι ξεκάθαρο ότι η Εκκλησία της Κύπρου θα πρέπει να αγωνιστεί με όλα της τα μέσα ενάντια στο φόβο, στην καχυποψία και στα λάθη του παρελθόντος. Θα πρέπει ως Μάνα με μητρική αγάπη και στοργή να απαλύνει τον πόνο και την καχυποψία από τους ανθρώπους και να τους γεμίσει με ελπίδα ζωής.
Έχουμε υποχρέωση εμείς οι κληρικοί να παιδαγωγήσουμε τον κόσμο μας με το ορθόδοξο ήθος που λέει πως οι θρησκευτικές ή άλλες διαφορές, δεν είναι αιτία σύγκρουσης, αλλά αφορμές για να κτιστεί η ενότητα. Διότι όταν ξέρεις ποιος είσαι, τότε μόνο μπορείς να ανοιχτείς αγαπητικά και στον άλλον. Κι αυτά δεν αποτελούν πολιτικές τοποθετήσεις. Είναι απλώς οι θεμελιώδεις αρχές της πίστεώς μας. Που γίνονται ιδιαίτερα επίκαιρες σήμερα μέσα στο ευρωπαϊκό περιβάλλον στο οποίο εισήλθε και η Κύπρος.
Κατόπιν πολλών προσπαθειών, κατέστη δυνατή η επαναλειτουργία του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού του Αγίου Μάμαντος στην κατεχόμενη Μόρφου, μετά από τριάντα έτη, την 1η και 2α Σεπτεμβρίου, ημέρα της μνήμης του Αγίου. Ως εκ τούτου, θα ήθελα να σας προσκαλέσω όλους να παρευρεθείτε, τόσο στον πανηγυρικό Εσπερινό όσο και στην πανηγυρική Θεία Λειτουργία, για να συμπροσευχηθούμε στον πολιούχο Άγιο της Μόρφου και εις τον Πανάγαθο Θεό να ανοίξει σύντομα ο δρόμος για την επανένωση της πατρίδας μας. Γιατί αυτό που μας στήριξε τόσους αιώνες και μας έφερε ως εδώ, μέσα από κάθε λογής αντιξοότητες, είναι η πίστη στον Θεό, ο Οποίος κρατά την ιστορία στο χέρι Του. Γιατί μόνο με το απέραντο έλεος του Θεού, μπορούμε να βλέπουμε το μέλλον της Κύπρου μας αισιόδοξα και να ελπίζουμε πως ο τόπος μας θα απαλλαγεί σύντομα από τα δεινά του και πως τα παιδιά μας θα έχουν ένα αύριο ειρηνικό, ένα αύριο που θα γιατρέψει τις πληγές του παρελθόντος.
Σχόλια