Περί του φόβου του Αγίου Μάμα
Περί του φόβου του Αγίου Μάμα
.
? Έχω την εντύπωση ότι όλοι αυτοί που διαφωνούν με τη τέλεση Θείας Λειτουργίας στην Εκκλησία του Αγίου Μάμα και πολεμούν τον Μητροπολίτη Νεόφυτο, δεν φοβούνται τον Άγιο Μάμα.
? Νομίζω ότι κανένας δεν διαφωνεί με την τέλεση Εσπερινού και Θείας Λειτουργίας, αλλά με την όλη εκδήλωση. Ο Μητροπολίτης Πάφου Χρυσόστομος λέει ότι η Ιερά Σύνοδος διαφωνεί με τις ενέργειες του Μητροπολίτη Μόρφου, προσθέτοντας ότι εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των Τούρκων, ενώ ο πρόεδρος Τάσσος Παπαδόπουλος εκφράζει την ευχή να μην χρησιμοποιείται το αίσθημα του λαού για να εξυπηρετηθούν σκοπιμότητες. Είναι δουλειά μόνο της κυβέρνησης, είπε, να χειρίζεται πολιτικά θέματα.
? Εμένα δεν μου φαίνεται έτσι η υπόθεση. Έχω την εντύπωση ότι κρύβονται πίσω από τον Μητροπολίτη Μόρφου - πολεμούν τον Μητροπολίτη - για να διατυπώσουν τη διαφωνία τους, με τις εκδηλώσεις, δηλαδή με την τέλεση της Θείας Λειτουργίας. Κανένας δεν μπορεί να πει ξεκάθαρα στους πιστούς να μην πάνε στη Θεία Λειτουργία, όμως κατηγορώντας τον Μητροπολίτη Μόρφου, εμμέσως, διά της τεθλασμένης οδού, διατυπώνουν και τη διαφωνία τους με την τέλεση της Λειτουργίας.
? Αυτό μπορεί να διατυπωθεί και για τον Μητροπολίτη Πάφου Χρυσόστομο, ο οποίος είπε ότι «είναι κάτι» η τέλεση Θείας Λειτουργίας 30 χρόνια μετά την εισβολή προσθέτοντας ότι το μήνυμα που στέλνεται προς τα έξω, είναι ότι οι Τούρκοι είναι δημοκράτες, κάτι που όπως είπε δεν ισχύει.
? Νομίζω ότι εδώ έχουμε μια κλασική περίπτωση εφαρμογής της ρήσης, ότι είναι καλύτερα να πειθαρχείς προς το Θεό, παρά προς τους ανθρώπους. Δεν υπάρχει σύγκριση ανάμεσα στο «μήνυμα» και την τέλεση της Θείας Λειτουργίας. Είναι τόσο δυνατό το μυστήριο, είναι τόσο ισχυρή η δύναμη του Θεού, που δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από οποιαδήποτε ανθρώπινη, πολιτική ή κομματική σκοπιμότητα. Για 30 χρόνια όλοι μιλούν για μηνύματα και μεγάλους στόχους, αλλά και για 30 διαψεύδονται τα μηνύματα και οι ελπίδες των ανθρώπων. Είναι καιρός να στραφούμε και λίγο προς τον Θεό και όχι μόνο προς τους ισχυρούς της γης, που λαμβάνουν τα δικά μας μηνύματα.
? Καλά, μπορεί να μην φοβούνται τον αδύνατο πολιτικά και οικονομικά Μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτο. Τον άγιο Μάμα δεν το φοβούνται;
? Δεν ξέρω. Αν εμφανιστεί πάνω στο λιοντάρι, όπως εμφανίστηκε στην Καππαδοκία τον 3ο αιώνα λίγο πριν μαρτυρήσει, τότε θα καταλάβουν τη δύναμη του Αγίου. Πάντως ο Άγιος είναι θαυματουργός και μπορεί να δείξει την αληθινή του βούληση. Να δείξει δηλαδή ποιος έχει δίκαιο και ποιος άδικο. Η παράδοση αναφέρει ότι ένας Τούρκος είχε κάνει αχυρώνα την Εκκλησία της Μάμα στην Καππαδοκία. Μια μέρα το άχυρο πήρε φωτιά μοναχό του και καταστράφηκε όλο. Ο Τούρκος δεν κατάλαβε τίποτα και ξαναγέμισε με άχυρο το κτίριο. Το άχυρο όμως έπαιρνε διαρκώς φωτιά. Στο τέλος κουράστηκε με αυτή την ιστορία και αποφάσισε να κάνει την Εκκλησία σταύλο. Την πρώτη μέρα ψόφησε ένα ζώο, τη δεύτερη άλλο, την τρίτη άλλο, ως το τελευταίο. Ο Τούρκος, που ήταν άνθρωπος ευσεβής, κατάλαβε πως κάποιο μυστήριο συμβαίνει εκεί. Έσκαψε μέσα και ανακάλυψε πρώτα μια Χριστιανική Εκκλησία κι έπειτα τα λείψανα του Αγίου Μάμα. Από τότε το κτίσμα έγινε τόπος προσκυνήματος, ονομάστηκε Ζιαρέτ Κιλισσέ, δηλαδή προσκύνημα - εκκλησία. Δερβίσηδες φρόντιζαν για τη συντήρηση όλου του κτιρίου και του τάφου του Αγίου.
? Να αναμένουμε να δείξει ο Άγιος και σήμερα τη θέληση του.
? Ο Αγιος σίγουρα θα κάνει το θαύμα του, όπως αληθινό θαύμα αποτελεί και η επαναλειτουργία του μοναστηριού ύστερα από 30 χρόνια. Ελπίζουμε να μην είναι αυστηρός με αυτούς που τον παραγνωρίζουν και με αυτούς που δεν επιθυμούν τη λειτουργία της Εκκλησίας του. Κατά τα άλλα, ο Θεός είναι και παντοδύναμος και πολυεύσπλαχνος και θα δράσει με το δικό του σωστικό τρόπο.
Σχόλια