Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος

Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος «Όταν το έργο γίνεται πάρεργο, ναι, είναι κακό. Το έργο της Εκκλησίας, από κατά βάση ποιμαντικό, ιδιαίτερα μετά το 1974, έγινε έργο που στόχο έχει την οικονομική αυτοδυναμία της Εκκλησίας. Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος και άλλοι ιεράρχες πίστευαν ότι αυτό τούς έδινε τη δυνατότητα να έχουν λόγο πολιτικό. Αυτό εμφάνισε μεγάλες ελλείψεις. Ποιμαντικές και ταυτότητας ανάμεσα στους Ελληνοκυπρίους, που τώρα διαφαίνονται μέσα σ' αυτή την κρίση. Όχι απλώς μια κρίση τού ναι και τού όχι, αλλά μια κρίση πολύ βαθύτερη». @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος άγγιξε με την τολμηρή αυτή ρήση «τον τύπον των ήλων» της κατάστασης που βυθίστηκε η Εκκλησία της Κύπρου. Το μικρόβιο της εκκοσμίκευσης διείσδυσε για καλά στο μυαλό και τις ενέργειες των Ιεραρχών της γενιάς του 1974, οι οποίοι εναπόθεσαν τις ελπίδες τους στο χρυσό και όχι στον Χριστό. Ακόμη και σήμερα που η Εκκλησία της Κύπρου βρίσκεται σε διαδικασία κάθαρσης, που το πρότυπο του Ιεράρχη- Παπαφλέσσα πέρασε στο περιθώριο, δεν λείπουν οι υπερβολές και οι παραλογισμοί. Οι μεσαιωνικές απειλές διαδέχονται το διεθνή περίγελο και η μιζέρια του φόβου μετατρέπεται σε παροξυσμό μίσους. Η συνέντευξη του Πανιερώτατου στα ΝΕΑ των Αθηνών, ήταν μια αχτίδα ελπίδας στο μαύρο σκηνικό των ημερών. Ωστόσο, η κρίση των ημερών λειτουργεί και ως καθαρτήριο πυρ, το οποίο φανερώνει το χρυσό από χώμα, την αλήθεια από το ψέμα. @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ Επίσκοπος Κύκκου Νικηφόρος «Οφείλουμε όλοι μας και ιδιαίτερα εμείς οι θρησκευτικοί και πνευματικοί άνθρωποι των δύο κοινοτήτων να μην επιτρέψουμε τη διασάλευση των σχέσεων μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων», υποστήριξε ο Επίσκοπος Κύκκου, ζητώντας παράλληλα: «Να μην αφήσουμε να δηλητηριαστεί το πολύ θετικό κλίμα που δημιουργήθηκε μετά την άρση των απαγορευτικών μέτρων διακίνησης και επικοινωνίας από τον περασμένο Απρίλιο. Εμείς σας βλέπουμε ως φίλους, ως αδελφούς, ως αγαπητούς συμπατριώτες, που και εμείς και εσείς είμαστε θύματα απροσχημάτιστων ξένων επεμβάσεων». Ο θρησκευτικός ηγέτης των Τουρκοκυπρίων Σεΐχ Ναζίμ Κιπρισί, με τον χαρακτηριστικό τρόπο και τη σοφία του, ανέφερε ότι: ο διάβολος είναι αυτός που μας χώριζε σε ομάδες και βάζει τα σύνορα και πιστεύω ότι μαζί με τις προσπάθειες τις δικές μας πρέπει να είναι και οι προσευχές μας στο Θεό για να μας βοηθήσει. Πάρα πολύ σύντομα θα έρθει μια μέρα όπου όλα θα διορθωθούν και όταν θα έρθει εκείνη η μέρα, όλα θα επανέλθουν στην κατάσταση που ήταν πριν (1974). Έτσι, τώρα, ειρηνεύω και δηλώνω ότι είμαι εδώ και λέω ΝΑΙ στην Ειρήνη. @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ Άριστη η κίνηση του Επισκόπου Νικηφόρου, παρόλο που μυρίζει Τάσσο. Όπως λέει το προεδρικό, θα επιχειρήσει να εξευμενίσει την οργή των Τουρκοκυπρίων, από το ΟΧΙ του προέδρου, με γενναία μέτρα στήριξης για τους Τουρκοκύπριους. Τόσους μήνες δεν μπόρεσε η κυβέρνηση να αγοράσει ούτε ένα κιλό στάρι από τους Τουρκοκύπριους και θα τα καταφέρει τώρα; Τέλος πάντων, οι πολιτικές σκοπιμότητες είναι για άλλους. Κατά τα άλλα, είναι καλύτερα να βλέπουμε μισογεμάτο το ποτήρι και όχι μισοάδειο. Τέτοιες επαφές είναι θαυμάσιες και συμβάλλουν στην κατανόηση των θρησκευτικών ηγετών, οι οποίοι καλώς ή κακώς επηρεάζουν ακόμη μια μερίδα ανθρώπων. Είναι σημαντικό η αρνητική εικόνα που έχουν οι Τουρκοκύπριοι για τους Επισκόπους να αναστραφεί και οι επισκέψεις συμβάλλουν τα μέγιστα σε αυτή την προσπάθεια. Καλό θα είναι σύντομα, να μεταβεί στα κατεχόμενα και ο Επίσκοπος Κύκκου Νικηφόρος για να ανταποδώσει την επίσκεψη αλλά και για να δώσει το μήνυμα της αληθινής αγάπης. Βεβαίως η κρίση του Θεοφιλεστάτου, ότι για όλα φταίνε οι ξένες επεμβάσεις, δεν είναι ιδιαιτέρως σοβαρή αλλά και καθόλου χριστιανική. Αποτελεί μια μίζερη αντίκρυση της ζωής και μια άρνηση θαύματος της πίστης. Ο Χριστιανός είναι ελεύθερος ακόμη και μέσα στη φυλακή. Όμως, για να αναστηθεί ο άνθρωπος, πρέπει να ταπεινωθεί, πρέπει να νεκρώσει την αμαρτία, πρέπει να μάθει να αγαπά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις