Ρίξτε χρήμα στα κατεχόμενα
ΟΙΚΟΝΙΚΑ
Ρίξτε χρήμα στα κατεχόμενα
.
- Ακόμη δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική της κυβέρνησης, η οποία επιμένει να δοθούν χρήματα στους Τουρκοκύπριους, έλεγε ένας καφενόβιος περαστικός από τη Βουλή. Από τη μια, έκανε τη γη πηγή, για να απορριφθεί το σχέδιο Ανάν και, από την άλλη, δέχεται να πάρουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από την Ευρώπη οι Τουρκοκύπριοι. Είναι δυνατό, συνέχιζε, τώρα που θα χορτάσουν να αλλάξουν στάση και να δεχθούν λύση που θα μας συμφέρει; Είναι δυνατό τώρα που θα αρχίσουν να χορεύουν, με γεμάτο το στομάχι, να θέλουν λύση; Οι ταϊβανέζοι έκαναν ολόκληρες διαμαρτυρίες ότι θα εντάσσονταν στην Κίνα και θεωρητικά θα αποκτούσαν νομική υπόσταση, διεθνώς αναγνωρισμένη. Η δύναμη σήμερα είναι στο χρήμα και όχι στα ψηφίσματα και στις αναγνωρίσεις, σημείωνε ο καφενόβιος.
- Ένας άλλος που καθόταν δίπλα του, είχε άλλα διαφορετικά επιχειρήματα. Ξέρεις πώς κατάφερε ο Σημίτης να ανατρέψει τους Σκοπιανούς και να τους δέσει στο άρμα της Ελλάδας; Έδωσε το πράσινο φως για επενδύσεις στο κρατίδιο. Η Ελλάδα επί Μητσοτάκη και Σαμαρά, με το εμπάργκο έχασε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια, τα οποία πήραν οι δυτικοευρωπαίοι και κυρίως οι Γερμανοί. Σήμερα με την οικονομική επεκτατική της πολιτική, ελέγχει ουσιαστικά όλα τα Βαλκάνια. Μήπως τα ίδια δεν κάνουν οι Αμερικάνοι, με το δολάριο, οι Ευρωπαίοι με το ευρώ, οι Ιάπωνες με το γεν και όλοι οι ισχυροί του κόσμου;
- Ένας τρίτος που μπήκε στην παρέα, διερωτήθηκε τι κάνουμε εμείς. Από τη μια, δίδουμε χρήματα, διά μέσω των Ρυρωπαίων στους Τουρκοκύπριους και, από την άλλη, δεν εξασφαλίζουμε τίποτα, ως αντάλλαγμα. Αν οι Τουρκοκύπριοι ήταν αναγκασμένοι να ξοδέψουν τα χρήματα αγοράζοντας προϊόντα μόνο από την Κύπρο, ή μόνο από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να το καταλάβω και να δεχθώ ότι θα επιστραφούν εμμέσως πίσω τα χρήματα. Με τη λογική της στήριξης των Τουρκοκυπρίων, είναι σαν να κάνουμε δώρα στους Τουρκοκύπριους και μάλιστα χωρίς καμία υποχρέωση. Γιατί δεν δίδεται η δυνατότητα στους ελληνοκύπριους εμπόρους και επιχειρηματίες να δραστηριοποιηθούν στα κατεχόμενα; Με τον τρόπο αυτό, θα επέστρεφαν τα κέρδη στις τσέπες των Ελληνοκυπρίων. Τώρα με τις μεσοβέζικες πολιτικές που ακολουθούμε, μου φαίνεται ότι θα χάσουμε και τα αυγά και τα καλάθια.
- Οι Ευρωπαίοι φαίνεται ότι ξέρουν κάτι παραπάνω από εμάς, γι αυτό και παρακάμπτουν την Κυπριακή Δημοκρατία και εγκαθιδρύουν απ’ ευθείας συναλλαγές με τα κατεχόμενα. Δεν νομίζω να πιστεύει κανείς, ότι κινούνται απλά για λόγους εγωισμού γιατί είπαμε όχι στο δημοψήφισμα και τους φορτώσαμε ένα πρόβλημα. Προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα τους και ειδικότερα να δημιουργήσουν μια χώρα τύπου Ταϊβάν, η οποία και να είναι στην αγκαλιά της Ευρώπης, αλλά και να μην ενοχλεί τη διεθνή έννομη τάξη, η οποία θέλει να φαίνεται τίμια, παρόλο που στην ουσία δεν είναι. Έβαλαν την Κύπρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να έχουν ένα αβύθιστο αεροπλανοφόρο στην Ανατολική Μεσόγειο και να μπορούν οι άραβες να έρχονται για μπίζνες στο νησί και όχι βεβαίως για τα καλά μας μάτια και τη λαμπρή μας ιστορία.
- Φυσικά και εμείς με πρωτεργάτη τον μακαρίτη Γιάννο Κρανιδιώτη, προσπαθήσαμε και εκμεταλλευτήκαμε τα συμφέροντα των Ευρωπαίων για να κερδίσουμε την ένταξη. Τώρα όμως φαίνεται ότι αρχίσαμε να κλωτσάμε και μάλιστα επικίνδυνα. Καβαλήσαμε το «γάιδαρο και αρχίσαμε να σούζουμε τα πόδια μας» αλλά η υπερβολή ενέχει τον κίνδυνο να μας πετάξει από την πλάτη του ο γάιδαρος. Οι απειλές για προσφυγή της Κύπρου στο ευρωδικαστήριο, αποτελούν επικίνδυνη πορεία, η οποία από μόνη της δημιουργεί αρνητικό κλίμα. Αν αναλογιστεί κανείς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κυπριακή οικονομία, τότε τα πράγματα θα είναι ιδιαιτέρως σκούρα. Ας μην ξεχνούμε ότι η οικονομία είναι πρώτα και κύρια ψυχολογία και μερικά αρνητικά σχόλια από ευρωπαϊκά στόματα είναι ικανά να μας βυθίζουν στη μιζέρια.
- Ένας άλλος που καθόταν δίπλα του, είχε άλλα διαφορετικά επιχειρήματα. Ξέρεις πώς κατάφερε ο Σημίτης να ανατρέψει τους Σκοπιανούς και να τους δέσει στο άρμα της Ελλάδας; Έδωσε το πράσινο φως για επενδύσεις στο κρατίδιο. Η Ελλάδα επί Μητσοτάκη και Σαμαρά, με το εμπάργκο έχασε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια, τα οποία πήραν οι δυτικοευρωπαίοι και κυρίως οι Γερμανοί. Σήμερα με την οικονομική επεκτατική της πολιτική, ελέγχει ουσιαστικά όλα τα Βαλκάνια. Μήπως τα ίδια δεν κάνουν οι Αμερικάνοι, με το δολάριο, οι Ευρωπαίοι με το ευρώ, οι Ιάπωνες με το γεν και όλοι οι ισχυροί του κόσμου;
- Ένας τρίτος που μπήκε στην παρέα, διερωτήθηκε τι κάνουμε εμείς. Από τη μια, δίδουμε χρήματα, διά μέσω των Ρυρωπαίων στους Τουρκοκύπριους και, από την άλλη, δεν εξασφαλίζουμε τίποτα, ως αντάλλαγμα. Αν οι Τουρκοκύπριοι ήταν αναγκασμένοι να ξοδέψουν τα χρήματα αγοράζοντας προϊόντα μόνο από την Κύπρο, ή μόνο από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να το καταλάβω και να δεχθώ ότι θα επιστραφούν εμμέσως πίσω τα χρήματα. Με τη λογική της στήριξης των Τουρκοκυπρίων, είναι σαν να κάνουμε δώρα στους Τουρκοκύπριους και μάλιστα χωρίς καμία υποχρέωση. Γιατί δεν δίδεται η δυνατότητα στους ελληνοκύπριους εμπόρους και επιχειρηματίες να δραστηριοποιηθούν στα κατεχόμενα; Με τον τρόπο αυτό, θα επέστρεφαν τα κέρδη στις τσέπες των Ελληνοκυπρίων. Τώρα με τις μεσοβέζικες πολιτικές που ακολουθούμε, μου φαίνεται ότι θα χάσουμε και τα αυγά και τα καλάθια.
- Οι Ευρωπαίοι φαίνεται ότι ξέρουν κάτι παραπάνω από εμάς, γι αυτό και παρακάμπτουν την Κυπριακή Δημοκρατία και εγκαθιδρύουν απ’ ευθείας συναλλαγές με τα κατεχόμενα. Δεν νομίζω να πιστεύει κανείς, ότι κινούνται απλά για λόγους εγωισμού γιατί είπαμε όχι στο δημοψήφισμα και τους φορτώσαμε ένα πρόβλημα. Προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα τους και ειδικότερα να δημιουργήσουν μια χώρα τύπου Ταϊβάν, η οποία και να είναι στην αγκαλιά της Ευρώπης, αλλά και να μην ενοχλεί τη διεθνή έννομη τάξη, η οποία θέλει να φαίνεται τίμια, παρόλο που στην ουσία δεν είναι. Έβαλαν την Κύπρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να έχουν ένα αβύθιστο αεροπλανοφόρο στην Ανατολική Μεσόγειο και να μπορούν οι άραβες να έρχονται για μπίζνες στο νησί και όχι βεβαίως για τα καλά μας μάτια και τη λαμπρή μας ιστορία.
- Φυσικά και εμείς με πρωτεργάτη τον μακαρίτη Γιάννο Κρανιδιώτη, προσπαθήσαμε και εκμεταλλευτήκαμε τα συμφέροντα των Ευρωπαίων για να κερδίσουμε την ένταξη. Τώρα όμως φαίνεται ότι αρχίσαμε να κλωτσάμε και μάλιστα επικίνδυνα. Καβαλήσαμε το «γάιδαρο και αρχίσαμε να σούζουμε τα πόδια μας» αλλά η υπερβολή ενέχει τον κίνδυνο να μας πετάξει από την πλάτη του ο γάιδαρος. Οι απειλές για προσφυγή της Κύπρου στο ευρωδικαστήριο, αποτελούν επικίνδυνη πορεία, η οποία από μόνη της δημιουργεί αρνητικό κλίμα. Αν αναλογιστεί κανείς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κυπριακή οικονομία, τότε τα πράγματα θα είναι ιδιαιτέρως σκούρα. Ας μην ξεχνούμε ότι η οικονομία είναι πρώτα και κύρια ψυχολογία και μερικά αρνητικά σχόλια από ευρωπαϊκά στόματα είναι ικανά να μας βυθίζουν στη μιζέρια.
Σχόλια