Η εξαφάνιση των τουριστών


ΟΙΚΟΝΙΚΑ
Η εξαφάνιση των τουριστών
.




? Κατεβαίνουν οι τουρίστες από τα αεροπλάνα και την ίδια ώρα εξαφανίζονται δήλωσε αγανακτισμένος ο Υπουργός Τουρισμού Γιώργος Λιλλήκας. Ο άνθρωπος απαντούσε στα παράπονα των ξενοδόχων, οι οποίοι φωνάζουν ότι οι πληρότητες είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα και κυμαίνονται γύρω στο 50%. Έχουμε αύξηση των αφίξεων κατά 10%, είπε ο Λιλλήκας ενώ αυξήθηκαν και τα έσοδα κατά 2,5%. Κατά τα άλλα, τα φτωχαδάκια αυτού του τόπου, βλέπουν με τα κιάλια τα ξενοδοχεία και ακούν τις χρεώσεις και ταράζονται. Συμφέρει, λέει ο κοσμάκης να πας στην Αθήνα, να αλλάξεις κλίμα, να διασκεδάσεις με τη ψυχή σου και να πληρώσεις και πολύ πιο λίγα.
? Η κότα με τα χρυσά αυγά άλλαξε όψη και φαίνεται ότι οι ξενοδόχοι – όχι όλοι – δεν πήραν είδηση για τα μηνύματα των καιρών. Έμαθαν να ζουν κάτω από την προνομιακή φροντίδα του κράτους – από τα λεφτά των φορολογούμενων – και δεν προσπαθούν να αλλάξουν. Φωνάζουν οι ξενοδόχοι ότι τους «κλέβουν» τους πελάτες οι ιδιοκτήτες επαύλεων, αλλά γιατί δεν διερωτούνται γιατί επιλέγουν αυτές τις διακοπές οι τουρίστες. Μόνο την περασμένη χρονιά πωλήθηκαν επαύλεις £500 εκ. Ο Γιώργος Λιλλήκας τους απάντησε απλά ότι αν τους απαγορεύσουμε να κτίζουν και να πωλούν, θα πάνε στην Ελλάδα, στην Ισπανία, ακόμη και στα κατεχόμενα. Οι τουρίστες που έχουν χρήματα στην τσέπη και δεν ενδιαφέρονται μόνο για τα τρία «
S» sun, sea, sex, αναζητούν πρώτα και κύρια ανθρώπινη επικοινωνία, φιλικό περιβάλλον και προπαντός, απλή πολυτέλεια και όχι επιτηδευμένη κακογουστιά.

? Καλή είναι και η απόφαση του Υπουργού Τουρισμού να αφήσει στην άκρια τα μικρά και αμφιβόλου αξίας διαφημιστικά γραφεία και να ζητήσει προσφορές μόνο από τα έξι μεγαλύτερα γραφεία του κόσμου. Ο ίδιος ξέρει πολύ καλά τη δουλειά και ίσως να δίδει λαβή για υποψίες, αλλά πολύ καλά κάνει. Επιτέλους, αυτός ο τόπος θα πρέπει να αρχίσει να ξεφεύγει από την τυραννία της μετριότητας και της μικρότητας. Δεν είναι όλοι ικανοί για όλα και δεν είναι όλοι ειδικοί. Δεν γίνεται να κάνουν κάποιοι πειράματα με τα δικά μας τα χρήματα. Μια καλή εισήγηση είναι να σταματήσει ο ΚΟΤ να πληρώνει τα πάντα για τη διαφημιστική καμπάνια και να κληθούν να συνεισφέρουν και οι ξενοδόχοι. Ο ΚΟΤ πληρώνεται από τους τουρίστες, αλλά όταν εμπλέκονται απ' ευθείας οι ξενοδόχοι τα αποτελέσματα θα είναι ακόμη καλύτερα.

? Καλή είναι η πρόταση του Υπουργού να προωθήσει τον εκκλησιαστικό τουρισμό. Θα προωθήσει συντηρήσεις μικρών ναών και άλλων θρησκευτικών μνημείων. Εδώ θα πρέπει να προσέξει πάρα πολύ, για να μην καταστρέψει τα θρησκευτικά μνημεία στο όνομα του τουρισμού. Το βυζαντινό μουσείο στην Αρχιεπισκοπή παρόλο που αποτελεί πόλο έλξης, εντούτοις πρέπει να είναι παράδειγμα προς αποφυγή. Οι εικόνες δεν βρίσκονται στις καλύτερες δυνατές συνθήκες, ενώ και το όλο περιβάλλον δεν εμπνέει. Ο τουρίστας δεν θέλει μόνο να δει, κάτι που βλέπει και στο διαδίκτυο, αλλά να βιώσει κάτι από το μυστήριο του συγκεκριμένου έργου. Δεν είναι τυχαίο που σε άλλες χώρες τα μουσεία δεν είναι νεκροί χώροι, αλλά ζωντανοί πνεύμονες καλλιτεχνικής δημιουργίας.
? Μια άλλη παράμετρος της τουριστικής «πενίας» μας, είναι η προοπτική των κατεχομένων η οποία νομίζω υποτιμάται σε μεγάλο βαθμό. Μπορεί σήμερα οι τουρίστες που διαλέγουν τα κατεχόμενα να είναι ελάχιστοι, όπως διαβεβαιώνει ο Υπουργός, αλλά με τους ρυθμούς που αναπτύσσονται σε λίγα χρόνια, θα αποκτήσουν και καλά ξενοδοχεία και θα αποβάλουν και τη μιζέρια του «φυλακισμένου» ο οποίος είδε το μέλι και έπεσε με τα μούτρα. Αν σήμερα τα «παράνομα» καζίνο κάνουν χρυσές δουλειές, αύριο θα νομιμοποιηθούν και η μετακίνηση «καλών» τουριστών στα κατεχόμενα θα πολλαπλασιαστεί.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις