Φορολογία που καίει…
Φορολογία που καίει…
.
? Αφού δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό, πάει το βουνό στον Μωάμεθ λέει η παροιμία και η προσπάθεια της κυβέρνησης να φορολογήσει την εκκλησιαστική περιουσία, δεν απέχει και πολύ.
? Όπως εξήγησε ο υπουργός Οικονομικών, αφού δεν μπορούμε να πάρουμε την Εκκλησία στα δικαστήρια, γι’ αυτά που οφείλει σε φόρο κεφαλαιουχικών κερδών, δεν θα μεταβιβάζουμε τα οικόπεδα που πωλεί.
? Ωστόσο κάποιους ειδικούς περί τα φορολογικά που προσεγγίσαμε μας ανέφεραν ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι να “ξεφύγει” η Εκκλησία, όπως η χρησιμοποίηση της μεθόδου της μακροχρόνιας ενοικίασης ή άλλα νομικίστικα τερτίπια, ή άλλα παράθυρα του νόμου, τα οποία και με τη βοήθεια και των προνομίων του Συντάγματος μπορούν να κάνουν θαύματα.
? Μπορεί το θέμα να πουλά και αυτά να ακούονται ωραία και οι περισσότεροι να ζητούν επί πίνακι την κεφαλή της Εκκλησίας αλλά το θέμα δεν είναι και τόσο απλό, ενώ η διεθνής πρακτική δείχνει και άλλους δρόμους.
? Οι Αμερικάνοι που στο όνομα της "free country" (ελεύθερης χώρας) "πίνουν το αίμα" εκατομμυρίων «έγχρωμων» πολιτών τους, ήλθαν και έδωσαν υπερπρονόμια, όχι μόνο στις "εγκεκριμένες θρησκείες" - έχουν και τέτοιες - αλλά σ' όλες τις δοξασίες και σέκτας, προσφέροντάς τους φορολογικές απαλλαγές. ? Υποστηρίζουν ότι ακόμη και η χειρότερη θρησκεία είναι καλύτερη και από τον καλύτερο επιχειρηματία, αφού είτε το θέλει, είτε όχι, όση υποκρισία και αν διαθέτει… κάτι ψίχουλα θα δώσει για τους πεινασμένους.
? Στη χώρα της υπερκατανάλωσης και των άστεγων (homeless ή hopeless όπως μερικοί τους ονομάζουν) οι περισσότερες θρησκείες γλιτώνουν εκατομμύρια ανθρώπους από τις αυτοκτονίες, τα ναρκωτικά ενώ μειώνουν και τις ανάγκες του δημοσίου σε ψυχίατρους και αστυνομικούς.
? Αλλά και οι εβραίοι οι οποίοι δημιούργησαν μια στρατοκρατική κοινωνία, επιβάλλοντας βαριούς φόρους σε όλους, άφησαν εκτός τα “κοράκια” δηλαδή τους φανατικούς εβραίους οι οποίοι όλη μέρα κτυπούν το κεφάλι τους στο τείχος των δακρύων.
? Η ίδια πρακτική ισχύει και στην Ευρώπη όπου οι πλείστες των θρησκειών απολαμβάνουν διάφορα προνόμια ενώ και ο πάπας με το κρατίδιό του (sui generis (κράτος εν κράτει), ελέγχει ανενόχλητος και αφορολόγητος τις μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου.
? Στην Κύπρο τα δεδομένα δεν είναι και πολύ διαφορετικά αφού η Εκκλησία με τη συλλογική ψυχοθεραπεία που κάνει – όπως έλεγε ένας σύγχρονος ψυχίατρος – γλιτώνει το δημόσιο εκατομμύρια λίρες ενώ δικαιολογεί και τις ανεπαρκέστατες κοινωνικές υπηρεσίες που προσφέρει.
? Ακόμη σε μια μελλοντική λύση του κυπριακού προβλήματος θα είναι κάτι περισσότερο από αναγκαίο να υπάρχει ένας θεσμός με υπερπρονόμια ίσως, που θα απορροφούσε τους κραδασμούς της συμβίωσης με το σύνοικο στοιχείο.
? Εξάλλου και το Σύνταγμα του 1960, δίνοντας προνόμια, σ’ αυτό αποσκοπούσε. ? Η τελική κρίση πάντως της πολιτείας θα πρέπει να ληφθεί όχι με γνώμονα μόνο το λαϊκό αίσθημα αλλά και το συμφέρον της πολιτείας σήμερα αλλά και αύριο.
? Όπως εξήγησε ο υπουργός Οικονομικών, αφού δεν μπορούμε να πάρουμε την Εκκλησία στα δικαστήρια, γι’ αυτά που οφείλει σε φόρο κεφαλαιουχικών κερδών, δεν θα μεταβιβάζουμε τα οικόπεδα που πωλεί.
? Ωστόσο κάποιους ειδικούς περί τα φορολογικά που προσεγγίσαμε μας ανέφεραν ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι να “ξεφύγει” η Εκκλησία, όπως η χρησιμοποίηση της μεθόδου της μακροχρόνιας ενοικίασης ή άλλα νομικίστικα τερτίπια, ή άλλα παράθυρα του νόμου, τα οποία και με τη βοήθεια και των προνομίων του Συντάγματος μπορούν να κάνουν θαύματα.
? Μπορεί το θέμα να πουλά και αυτά να ακούονται ωραία και οι περισσότεροι να ζητούν επί πίνακι την κεφαλή της Εκκλησίας αλλά το θέμα δεν είναι και τόσο απλό, ενώ η διεθνής πρακτική δείχνει και άλλους δρόμους.
? Οι Αμερικάνοι που στο όνομα της "free country" (ελεύθερης χώρας) "πίνουν το αίμα" εκατομμυρίων «έγχρωμων» πολιτών τους, ήλθαν και έδωσαν υπερπρονόμια, όχι μόνο στις "εγκεκριμένες θρησκείες" - έχουν και τέτοιες - αλλά σ' όλες τις δοξασίες και σέκτας, προσφέροντάς τους φορολογικές απαλλαγές. ? Υποστηρίζουν ότι ακόμη και η χειρότερη θρησκεία είναι καλύτερη και από τον καλύτερο επιχειρηματία, αφού είτε το θέλει, είτε όχι, όση υποκρισία και αν διαθέτει… κάτι ψίχουλα θα δώσει για τους πεινασμένους.
? Στη χώρα της υπερκατανάλωσης και των άστεγων (homeless ή hopeless όπως μερικοί τους ονομάζουν) οι περισσότερες θρησκείες γλιτώνουν εκατομμύρια ανθρώπους από τις αυτοκτονίες, τα ναρκωτικά ενώ μειώνουν και τις ανάγκες του δημοσίου σε ψυχίατρους και αστυνομικούς.
? Αλλά και οι εβραίοι οι οποίοι δημιούργησαν μια στρατοκρατική κοινωνία, επιβάλλοντας βαριούς φόρους σε όλους, άφησαν εκτός τα “κοράκια” δηλαδή τους φανατικούς εβραίους οι οποίοι όλη μέρα κτυπούν το κεφάλι τους στο τείχος των δακρύων.
? Η ίδια πρακτική ισχύει και στην Ευρώπη όπου οι πλείστες των θρησκειών απολαμβάνουν διάφορα προνόμια ενώ και ο πάπας με το κρατίδιό του (sui generis (κράτος εν κράτει), ελέγχει ανενόχλητος και αφορολόγητος τις μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου.
? Στην Κύπρο τα δεδομένα δεν είναι και πολύ διαφορετικά αφού η Εκκλησία με τη συλλογική ψυχοθεραπεία που κάνει – όπως έλεγε ένας σύγχρονος ψυχίατρος – γλιτώνει το δημόσιο εκατομμύρια λίρες ενώ δικαιολογεί και τις ανεπαρκέστατες κοινωνικές υπηρεσίες που προσφέρει.
? Ακόμη σε μια μελλοντική λύση του κυπριακού προβλήματος θα είναι κάτι περισσότερο από αναγκαίο να υπάρχει ένας θεσμός με υπερπρονόμια ίσως, που θα απορροφούσε τους κραδασμούς της συμβίωσης με το σύνοικο στοιχείο.
? Εξάλλου και το Σύνταγμα του 1960, δίνοντας προνόμια, σ’ αυτό αποσκοπούσε. ? Η τελική κρίση πάντως της πολιτείας θα πρέπει να ληφθεί όχι με γνώμονα μόνο το λαϊκό αίσθημα αλλά και το συμφέρον της πολιτείας σήμερα αλλά και αύριο.
Σχόλια