Σημίτης πάνω, Σημίτης κάτω!


Σημίτης πάνω, Σημίτης κάτω!
.

? Τι γίνεται ρε φίλε, μου τηλεφώνησε ένας καλός φίλος, το κυπριακό χρηματιστήριο να ανεβαίνει, λόγω Σημίτη και το ελληνικό την ίδια ώρα, να ακολουθεί αντιστρόφως ανάλογη πορεία, με σκαμπανεβάσματα… χωρίς όμως κανένας να λέει, - τουλάχιστον από τηλεοράσεως - ότι είναι λόγω Σημίτη. ? Με τη σειρά μου πήρα το τηλέφωνο και ζήτησα απόψεις και θέσεις από γνωστούς και φίλους που γνωρίζουν πιστεύω καλά το «παιγνίδι» του χρηματιστηρίου, οι οποίοι μου ανέφεραν, απλά αλλά τόσο πειστικά επιχειρήματα.
? Η πολυπόθητη ανάκαμψη στην Ελλάδα θα έλθει, όταν εκλείψουν ορισμένοι παράγοντες όπως η κρίση εμπιστοσύνης απέναντι στην αγορά, η περιορισμένη ρευστότητα και ο εγκλωβισμός σημαντικού ύψους κεφαλαίων σε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς. ? Δηλαδή χωρίς «ελευθερία» των επενδυτών δεν έχει σωτηρία, αφού κάθε κίνηση για ανόρθωση της αγοράς θα σημαίνει αυτομάτως και την προσπάθεια χιλιάδων εγκλωβισμένων να απελευθερωθούν.
? Ένας άλλος φίλος με παρέπεμψε σε μια αθηναϊκή εφημερίδα, την «Ν», η οποία την παραμονή των εκλογών έγραφε δύο σενάρια: ? Tο πρώτο και πιο απαισιόδοξο, ήθελε την αγορά να εισέρχεται σε φάση έντονης πτώσης, υποχωρώντας σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα, τα οποία θα αναδείκνυαν επενδυτικές ευκαιρίες. ? Tο δεύτερο σενάριο, έκανε λόγο για περιορισμένη κάθοδο της αγοράς και «διόρθωση» του δείκτη.
? Τώρα για το κυπριακό χρηματιστήριο, οι περισσότεροι αναλυτές, όπως τουλάχιστον ακούστηκε από τηλεοράσεως, απέδωσαν την αύξηση στην εκλογή Σημίτη και το αισιόδοξο κλίμα που έφερε στο νησί.
? Πάντως η αλήθεια δεν είναι ακριβώς έτσι αφού, όπως και πάλι υποστήριξαν αυτοί που ξέρουν, η αιτία βρίσκεται στην αναμονή για «προσφορές» που εξήγγειλαν διάφορες εταιρείες, εξαγγελίες οι οποίες ως γνωστόν έλκουν τους επενδυτές.
? Παράλληλα, σημείωναν ότι οι τιμές είναι αρκετά ελκυστικές, σε σχέση βεβαίως με την περασμένη χρονιά, γεγονός που κάνει πολλούς μεγαλοεπενδυτές να προχωρούν στην εξαγορά μετοχών από απελπισμένους και μη μικροεπενδυτές.
? Κατά τα άλλα, ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης λειτουργεί «άψογα», ενώ και η ψυχολογία της αγοράς συμβάλλει τα μέγιστα στη δικαιολόγηση των κινήσεων.
? Τώρα από το σημείο αυτό, μέχρι να καταστεί η χρηματαγορά βαρόμετρο των πολιτικοκοινωνικών εξελίξεων στον τόπο, η απόσταση είναι αρκετά μεγάλη και ο χρόνος έχει σίγουρα πολλά γυρίσματα…


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις