Ποιος είναι τελικά ο μεγαλύτερος εχθρός…
Ποιος είναι τελικά ο μεγαλύτερος εχθρός
Οι τρεις μέγιστοι φωστήρες της τρισηλίου Θεότητας, οι τρεις Ιεράρχες, Βασίλειος ο Μέγας, Γρηγόριος ο Θεολόγος και Ιωάννης ο Χρυσόστομος μπόρεσαν και συγκέρασαν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό με την ορθόδοξο πίστη. Δεν υποδούλωσαν την αληθινή πίστη του Χριστού με την ειδωλολατρία των Ελλήνων, αλλά μπόρεσαν και πήραν τα στίγματα της αρχαιοελληνικής αλήθειας και τα έκαναν μέρος της διδασκαλίας της εκκλησίας.
Η τόλμη τους ήταν ξεχωριστή, όπως βεβαίως ξεχωριστή ήταν και η Χάρη που πήραν από το Θεό. Για του λόγου το αληθές και το συνεχιζόμενο θαύμα με το αυτί του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου, το οποίο μέχρι σήμερα διατηρείται άφθαρτο, παρά τη φθορά της υπόλοιπης κεφαλής.
Η αλήθεια βρίσκεται και σήμερα σε στίγματα, μέσα στη σύγχρονη όσο και "βάρβαρη", με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου, κοινωνία μας.
Η επανάσταση του προσώπου που έφερε ο Χριστός, η επανάσταση της συνείδησης του ανθρώπου, ως βάση για την αλλαγή της κοινωνίας, άρχισε να αγγίζεται ως έννοια και μέσα στον "δυτικό" και "ευρωπαϊκό" πολιτισμό.
Πρόσφατα, παρακολουθούσα στην τηλεόραση τον διευθυντή του γραφείου του προέδρου του ΔΗΣΥ Νίκο Μητσόπουλο, να λέει ότι τα λαϊκά κόμματα δεν βλέπουν ως εχθρό τα σοσιαλιστικά, αλλά θεωρούν ως μόνιμο εχθρό τους, το ίδιο τον εαυτό τους.
Ακούγοντας τα λόγια αυτά, από το νεαρό "επαναστάτη" του "κεφαλαιοκρατικού" κατεστημένου ξαφνιάστηκα και παραξενεύτηκα, αφού για πρώτη φορά άκουσα πολιτικό πρόσωπο να θέτει τόσο ορθά και φιλοσοφημένα, - για μένα - μια τόσο απλή, αλλά και τόσο δύσκολη αλήθεια.
Εξαίρεση λέω του κανόνα, αλλά την επομένη, σε μια συζήτηση με φίλους, μεταξύ καφέ και κόκα-κόλας, άκουσα έναν "αριστερό" αυτή τη φορά να μιλά για τον τρόπο που χάθηκε η μεταποιητική μας βιομηχανία, πώς χάσαμε τις αραβικές και άλλες αγορές.
Εμείς φταίμε, είπε, γιατί κατακλέπταμε τους πελάτες μας. Μας παράγγελλαν 1000 παπούτσια τους στέλναμε 990, μας παράγγελλαν 2000 πουκάμισα, τους στέλναμε 1950, μεταξύ των οποίων τα 200 ήταν κακοραμμένα. Ο "αριστερός παρατηρητής" προχώρησε και ακόμη ένα βήμα για να μιλήσει για το πόσο ακριβοί είμαστε στα θέματα διατροφής. Απόλαυσα μας είπε την περασμένη βδομάδα τον καφέ μου στη Βιέννη με μία λίρα, ενώ τον ίδιο καφέ για να τον πιω στη Λευκωσία θέλω δύο.
Και το "τρελό", μυαλό μου χάθηκε συνειρμικά στους αιώνες και στο μύθο του "ψεύτη του βοσκού" και επέστρεψε αστραπιαία στον καλό το δάσκαλο που μας εξηγούσε πως ο ΟΠΕΚ, ο οργανισμός των πετρελαϊκών χωρών, διαλύθηκε από τις συνεχείς "κλοπές" των μελών του. Συμφώνησαν στις αρχές της δεκαετίας του ’70 στο μέγεθος της παραγωγής της κάθε αραβικής χώρας, γι’ αυτό και εκτοξεύθηκαν οι τιμές στα ύψη, αλλά όταν έμαθαν το "κόλπο" άρχισαν να κλέβουν ο ένας τον άλλο. Το κόλπο λειτούργησε μία, λειτούργησε δύο αλλά ακολούθως τίποτα, αφού οι τιμές έγιναν "χώμα".
Τα ίδια έπαθαν λέει και στην Άπω Ανατολή με το τραπεζο-
πιστωτικό σύστημα, στην πάλαι ποτέ διαλάμψασα Σοβιετική Ένωση, στην Αμερική τις πρώτες δεκαετίες του αιώνα με το μεγάλο οικονομικό "κραχ" και η ιστορία δεν έχει τέλος.
Κύκλος είναι όλα, όπως κύκλος είναι και η ιστορία και ο Χριστός που έλεγε στον Απόστολο Πέτρο "μάχαιραν έδωσες μάχαιραν θα λάβεις…" ήξερε κάτι παραπάνω...
Όλα όμως για το καλό μας… το αληθινό καλό μας… ακόμη και ο θάνατος, ένα από τα δώρα του Θεού στον άνθρωπο… Η λογική διαφωνεί, η "παράλογη" κοινωνία επαναστατεί… αλλά η αλήθεια πάντα μένει και η υπέρλογη λογική του Χριστού… κατανοείται μόνο με υπομονή και με την πτώση…
Σχόλια